1 / 41
Najważniejsze
Przebieg
70 000 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Kamper
Pojemność skokowa
2 900 cm3
Moc
140 KM
Opis
Dzień dobry
Sprzedam naszego prywatnego kampera na bazie Mercedesa Vario 512. Zarejestrowany jako pojazd specjalny - kempingowy do 3500Kg czyli możemy poruszać się nim na prawo jazdy kat. B
Jest to niewątpliwie jedyny kamper w swoim rodzaju.
Oryginalna zimowa, niemiecka zabudowa KNAUS
Miejsc do podróżowania i spania mamy 4szt aby było komfortowo jak w domu. My zazwyczaj podróżowaliśmy w 5 osób.
W 2019r roku kamperek został poddany gruntownej renowacji która trwała ponad rok. Głównym celem było stworzenie kampera który będzie niezależny a spanie na dziko podczas miesięcznej wyprawy nie będzie żadną przeszkodą !! Załączam przykładowe zdjęcia z remontu.
W Mesiu została zrobiona kapitalna naprawa blacharska w miejscach które tego wymagały, tzn drzwi, błotniki itp. Rama oczywiście była również zabezpieczona na nowo, aczkolwiek byłą i jest w stanie idealnym. Została wymieniona cała tapicerka wewnątrz kampera (aktualnie znajduje się dwustronne obrzycie pokrowców. Kolor jasny oraz brązowy, tego drugiego używaliśmy kiedy jechały z nami dzieci :) Wymiana całej elektryki na nową.
Mechanicznie został wymieniony oryginalny silnik 2.8 z sprintera na mocniejszy, oryginalny 4.2 który również był montowany w vario. 4-cylindrowy silnik rzędowy Diesla (turbo intercooler) i od tamtego momentu auto nie czuje żadnych wzniesień i zamyka licznik jak na zdjęciu :) Niemniej jednak komfortowa jazda jest do około 100km/h z racji gabaretów auta. Spalanie pozostało na takim samym poziomie, oscyluje w granicach 12 litrów na 100km. więc według mnie jest to bardzo dobry wynik jak na tak dużego kampera. Na nowe felgi zamontowane są 4 NOWE opony japońskie wielosezonowe Falken za kwotę 4,5 tys zł. każda o wytrzymałości 10T. Silnik przed wsadzeniem został oczywiście sprawdzony, uszczelniony oraz wykonano wszystkie niezbędne prace które miały wyeliminować potencjalną awarie w trasie.
Dlatego też proszę się nie sugerować stanem licznika w aucie, po wymianie silnika. Te silniki mają opinie niezniszczalnych i naprawdę takie są, o czym świadczy ich ogromna ilość która jeździ po czarnym kontynencie.
Ponadto została zmieniona cała elektryka, wsadzone oświetlenie ledowe, dołożone 2 olbrzymie panele 450 Watowe, założone bezpieczniki, olbrzymia przetwornica, 2 potężne akumulatory żelowe oraz wszystko zrobiono tak aby w razie niepogody można było odpalić agregat prądotwórczy który znajduje się w bagażniku. Jest on w stanie podgrzać wode w bojlerze, zasilnić całe oświetlenie, TV, kuchenkę, mikrofalę i lodówkę bez najmniejszego problemu. Ogrzewanie standardowe truma na gaz z podwójnym piecem. Został zakupiony nowy o większej mocy marki Hyundai jesienią 2023r więc ma jeszcze pół roku gwarancji. Zamontowano również mocniejszy alternator, który również może wszystko ładować podczas jazdy.
Klimatyzacja z racji wieku auta jest tylko stacjonarna ale właśnie dzięki wspomnianym przeróbką oraz panelą oczywiście chłodzi całego kampera również podczas jazdy.
Na wyposażeniu mamy również pełnowymiarową lodówkę, duży zamrażalnik, wyciąg nad kuchenką, fajne radio i nagłośnienie, możliwość parowania i puszczania muzyki z telefonu itp.
W 2024r został zdemontowany wał napędowy i był poddany wyważeniu.
Mega plusem jest olbrzymi bagażnik w tylnej części kampera. Zdjęcia raczej mówią same za siebie, mieści się nawet chooper 650cm :)
Gdzie się nie pojawi wzbudza ogromny uśmiech i zainteresowanie :)
Gdy się zatrzymamy obojętnie czy na polu czy na dziko, wewnątrz mamy wrażenie że nie jesteśmy w kamperze tylko w kawalerce :) spokojnie można się mijać w środku z 2 osobą jest bardzo dużo miejsca, nie jak w standardowych kamperkach.
Myślę że na filmiku z grubsza widać funkcjonalność kampera.
Od remontu przejechał ok 70tyś km i zwiedził pół europy. Olej w silniku zmieniany maksymalnie co 10tyś km, raz w roku.
Do auta są 3 KOMPLETY kluczyków do stacyjki, kilka szt zapasowych kluczy do schowków (każdy schowek ma oczywiści taki sam klucz)
Wspomaganie kierownicy chodzi jednym paluszkiem jak i reszta podzespołów. Jest oczywiście doczepiany HAK do kampera, kamerka cofania i inne przydatne bajery.
Niestety tutaj wykorzystuję maxymalnie 6 tyś znaków które mogę dać w opisie auta, jednak, chętnie odpowiem na państwa pytania przez telefon.
Możliwa zamiana na kampera 4x4 ewentualnie przygarnę fajny motor, motocykl w rozliczeniu, motorówke, żaglówkę, jacht.
24 lutego 2025 0:21
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Mercedes-Benz
Model pojazdu
vario 512
Kolor
Biały
Liczba miejsc
6
Rok produkcji
2002
VIN
Kup ten pojazd na raty
Oblicz
Specyfikacja
Rodzaj paliwa
Diesel
Pojemność skokowa
2 900 cm3
Moc
140 KM
Typ nadwozia
Kamper
Skrzynia biegów
Manualna
Dopuszczalna ładowność
3500000 kg
Dopuszczalna masa całkowita
3500 kg
Stan i historia
Kraj pochodzenia
Niemcy
Przebieg
70 000 km
Numer rejestracyjny pojazdu
Stan
Używany
Data pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Pierwszy właściciel (od nowości)
Tak
Bezwypadkowy
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Serwisowany w ASO
Tak
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Dodatkowe wyposażenie
Komputer pokładowy
Kuchnia
Lodówka
Mini bar
Nawigacja GPS
Ogrzewanie postojowe
Klimatyzacja automatyczna
Klimatyzacja manualna
Kabina sypialna
Radio niefabryczne
Toaleta
Tuner TV
Tempomat
Wspomaganie kierownicy
Bluetooth
CB radio
Alarm
CD
Centralny zamek
Czujniki parkowania
Hak/Zaczep
Informacje o sprzedającym
Piotr
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2014
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie