1 / 36
Najważniejsze
Przebieg
190 000 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Kamper
Moc
129 KM
Kraj pochodzenia
Niemcy
Opis
Sprzedam kampera James Cook produkcji firmy Westfalia na podwoziu Mercedesa Sprintera 312. Od 13 lat 1 właściciel, 1 kierowca, 1 mechanik.
Kampera tego posiadam i użytkuję od 13 lat, samodzielnie sprowadziłem go z Niemiec po dość długim procesie wyboru optymalnie do potrzeb dobranego modelu, a następnie wyszukaniu właściwego egzemplarza.
Od czasu sprowadzenia samochód ten ma jednego kierowcę, regularnie go serwisuję oraz usuwam usterki na bieżąco, co pozwala mi twierdzić, że samochód jest w dobrym stanie mechanicznym, blacharskim (w ubiegłym roku wymienione wszystkie progi i spody drzwi, czyli spokój z rdzą w tym miejscu na lata, podwozie na ramie, konserwowane co kilka lat) oraz można powiedzieć kolekcjonerskim stanie zabudowy wewnętrznej.
Samochód ma dołożone fabrycznie szóste miejsce do jazdy w postaci składanego fotela (nie ma go na zdjęciach). Tak też jest w dowodzie rejestracyjnym.
Miejsc do spania jest 4-5. Wygodnie 4 dorosłych lub 2 dorosłych i 3 dzieci.
W samochodzie są dwa łóżka rozkładane. Dolne o wymiarach 130/100x210 cm, górne o wymiarach 150x200 cm z barierką zapobiegającą upadkowi dzieci.
Dolne łózko po złożeniu tworzy trzyosobową kanapę, która po obróceniu przednich foteli oraz bardzo łatwym montażu stołu przekształca się w pięciomiejscowy salon.
Za salonem, na podwyższeniu znajduje się aneks kuchenny wyposażony we wszystko, czego potrzeba do przygotowywania posiłków, czyli znajdziemy tam wielki blat roboczy, zlew, gazową kuchenkę dwupalnikową, lodówkę o pojemności 65 litrów.
W aneksie kuchennym znajduje się także 10 bardzo pojemnych szafek oraz szafa ubraniowa z drążkiem ubraniowym na długie ubrania, oraz czterema półkami. W jednej z szafek znajduje się metalowy sejf.
Wszystkie drzwiczki z zamkami z regulacją oraz uszczelkami gumowymi co powoduje, że nie ma żadnych trzasków podczas jazdy.
Za aneksem kuchennym znajduje się łazienka wyposażona w toaletę chemiczną, umywalkę, brodzik prysznicowy, suszarkę na pranie, duże lustro, półki na kosmetyki, okno dachowe oraz praktyczny pojemny schowek na ręczniki.
Z tyłu, pod łazienką i częścią kuchni, znajduje się bardzo pojemny bagażnik posiadający także wnękę umożliwiającą przewożenie długich, nawet na 2 metry przedmiotów.
Obok znajduje się szafka na dwie butle gazowe oraz miejsce na szpargały typu płyny samochodowe, oraz narzędzia.
Zbiorniki na wodę czystą (120 l) i szarą (105 l) znajdują się we wnętrzu pojazdu, co powoduje, że nie zamarzają zimą.
Na dachu pojazdu umieściłem panele o mocy 250 W, które poprzez regulator napięcia zasilają dwa akumulatory po 100 Ah. Zainstalowałem także porządną przetwornicę prądu, która czyni ten samochód zupełnie niezależnym energetycznie. Od czasu zainstalowania przetwornicy kampera praktycznie nie podpinam go do zasilania zewnętrznego. Choć naturalnie taką możliwość także posiada.
Z boku dachu, nad bocznymi przesuwnymi drzwiami, zamontowana jest markiza firmy Fiama, która to posiada jednak pewne wady wynikające z użytkowania i moim zdaniem nadaje się do wymiany, aczkolwiek na tę chwilę spełnia swoje wszystkie funkcje użytkowe.
Nad markizą zamontowana jest aluminiowa listwa, do której montowany jest, za pośrednictwem kedry oraz magnesów, przedsionek uszyty na miarę przez renomowaną firmę przedsionki.pl. Przedsionek o wymiarach 330x250 cm znakomicie powiększa przestrzeń życiową przy dłuższych postojach.
Po drugiej stronie dachu zamontowany jest bagażnik na deskę lub kajak.
Sama baza kampera, czyli furgon Sprinter 312 Mercedesa, posiada niezniszczalny, bardzo prosty silnik 2,9 TD bez elektroniki o mocy 129 koni, którego przebieg wynosi obecnie nieco ponad 190 tys. kilometrów (czyli tak naprawdę znikomy wynik jak na tę jednostkę). Silnik ten jest bardzo łatwy w naprawach i bardzo popularny nawet w Afryce i w Azji.
Samochód posiada blokadę tylnego mostu, co usprawnia go w trudnym terenie.
Kabina wyposażona jest w elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, tempomat, bardzo wygodny fotel kierowcy z regulacjami oraz radio ze zmieniarką na 10 płyt CD.
Oferowany kamper jest SUCHY, a jest to rzecz, na którą należy zwrócić bardzo baczną uwagę przy zakupie używanego kampera lub przyczepy.
Kamper zimuje u nas pod dedykowanym, nieprzemakalnym i oddychającym pokrowcem, który oczywiście dodaję w komplecie.
Chętnie odpowiem na nasuwające się pytania. Jestem od lat pasjonatem tego typu wypoczynku i posiadam dość sporą wiedzę na te tematy.
Dziękuję za czas poświęcony na tą przydługą, acz mimo to nie poruszającą wszystkich zagadnień lekturę.
Pozostaję do dyspozycji pod numerem telefonu 5*1*0*2*1*1*4*8*4.
P.S. Pośrednikom raczej dziękuję. Bardzo chciałbym, aby ów kamper znalazł „dobrego pana”. „Dobra pani” też wchodzi w grę.
28 lutego 2025 17:38
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Mercedes-Benz
Model pojazdu
Westfalia James Cook
Kolor
Biały
Liczba miejsc
6
Rok produkcji
1999
Kup ten pojazd na raty
Oblicz
Specyfikacja
Rodzaj paliwa
Diesel
Moc
129 KM
Typ nadwozia
Kamper
Skrzynia biegów
Manualna
Stan i historia
Kraj pochodzenia
Niemcy
Przebieg
190 000 km
Stan
Używany
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
Tak
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Dodatkowe wyposażenie
Kuchnia
Lodówka
Kabina sypialna
Ogrzewanie postojowe
Poduszka powietrzna kierowcy
Poduszka powietrzna pasażera
Przesuwane drzwi
Radio fabryczne
Toaleta
Elektryczne szyby
Tempomat
Klimatyzacja automatyczna
CD
ABS
Informacje o sprzedającym
Ireneusz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2024
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie