1 / 40
Szczegóły
Pokaż oferty z numerem VIN
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Marka pojazdu
BMWModel pojazdu
RRok produkcji
1953
Przebieg
30 736 km
Pojemność skokowa
350 cm3
Moc
13 KM
Rodzaj napędu
Wał kardanaRodzaj paliwa
BenzynaTyp Silnika
CzterosuwowySkrzynia biegów
ManualnaTyp nadwozia
CruiserKolor
CzarnyKraj pochodzenia
NiemcyData pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Numer rejestracyjny pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
TakZarejestrowany jako zabytek
TakStan
Używany
VIN
Wyświetl VIN
Opis
EMW / BMW R35/3 350cm3 1953r piękny oryginalny motocykl. Pełna zgodność numerów ramy i silnika, pełny oryginał. Number matching.
Piękna patyna i 70 lat historii, motocykl sprawny można go użytkować zgodnie z przeznaczeniem.
Motocykl zarejestrowany w Polsce z pełną dokumentacją oraz białą księgą.
W 1942 roku w związku z działaniami wojennymi wstrzymano seryjną produkcję samochodów osobowych w fabryce BMW w Eisenach, a rozpoczęto produkcję motocykli z Wermachtu i silników samolotowych Luftwaffe. W 1945 roku niemal całą Turyngię zajęły wojska radzieckie, a BMW utraciło kontrolę nad zakładem. Fabryka została włączona do zarządzanej przez sowiecką administrację wojskową państwowej spółki pod nazwą Awtowelo. Wykorzystywany dotychczas logotyp BMW zastąpiono w 1950 roku podobnym, ale biało-czerwonym emblematem z literami EMW (Eisenacher Motorenwerk).
Dopiero w roku 1952 zakłady zostały przekazane rządowi NRD i upaństwowione,
Produkowane w czasie wojny BMW R35 nie było pozbawione wad. Za sprawą krótkiej, sztywnej, przestrzennej ramy wykonanej z prasowanych profili motocykl charakteryzował się brakiem komfortu. Dopiero konstruktorzy z NRD w EMW R35-3 dołożyli suwakowe zawieszenie tylnego koła. Wojenny 'osiołek' miał przekładnie trzystopniową, sterowaną dźwignia umieszczoną w kulisie przy zbiorniku paliwa. Dokładnie taka skrzynia biegów znajduję się w tym egzemplarzu. Została ona zamontowana przez poprzedniego właściciela, który miał problem z lewą nogą co umożliwiało mu wygodną i komfortową jazdę. (Znawcy tematu orientują się, że skrzynia ręczna jest dużo droższa)
Za zmianami tylnego zawieszenia przez konstruktorów EMW poszła konieczność przekonstruowania wału napędowego. Wyposażono go w przegub metalowo-gumowy od strony skrzyni biegów i przegub krzyżakowy od strony przekładni napędowej.
Odpalany 2 lata temu.
Dzięki znacznie niższej produkcji EMW w stosunku do BMW jest ono obecnie lepszą inwestycją.
Motocykl kompletny i oryginalny.
Piękny motocykl z piękną historią. Kompletny pięknie zachowany w pięknej patynie i oryginalnym stanie.
Motocykl w tym roku kończy 70 lat.
Możliwy transport .
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny 5IO 8OO 555
22 września 2024 9:12
Informacje o sprzedającym
BOLO
Sprzedający profesjonalny
Sprzedający na OTOMOTO od 2017
Kontakt bezpośredni
Więcej opcji kontaktu