Nowy Hypermotard 698 Mono łączy w sobie typowo wyścigową estetykę Supermotarda z nowoczesnymi liniami i dbałością o detale, typową dla designu Ducati. Rezultatem takiego połączenia jest smukły i elegancki motocykl, który posiada wysokie i płaskie siedzenie, wysoko poprowadzony przedni błotnik oraz ostry ogon. Konstrukcja podkreśla obecność nowego silnika, pięcioramienne felgi aluminiowe łączą sportowy wygląd z niebywałą lekkością, a podwójne tłumiki są charakterystycznym elementem rodziny Hypermotard. Przedni reflektor LED sprawia, że Hypermotard 698 Mono nie pozostaje niezauważony. Osobowość fun-bike'a wyłania się wyraźnie w wersji RVE, która charakteryzuje się dedykowanym malowaniem "Graffiti", inspirowanym dziełami sztuki ulicznej.
Ducati Hypermotard 698 Mono debiutuje z jednostką Superquadro Mono, która stanowi zupełnie nowy punkt odniesienia w kategorii osiągów drogowych silników jednocylindrowych. Jest mocna, lekka i kompaktowa, a dodatkowo pochodzi z najpotężniejszego i najbardziej wyrafinowanego dwucylindrowego silnika, jaki kiedykolwiek został stworzony przez Ducati, czyli Superquadro z Panigale 1299 o pojemności 1285 cm3.
Tłok o średnicy 116 mm charakteryzujący się układem „box in box”, tytanowe zawory dolotowe, aluminiowa tuleja cylindra, sworzeń tłoka z powłoką DLC i rozrząd desmodromiczny sprawiają, że Superquadro Mono jest w stanie osiągać prędkości obrotowe, które dotychczas były zarezerwowane wyłącznie dla silników wyścigowych. Jednostka generuje maksymalną moc 77,5 KM przy 9 750 obr./min, natomiast krzywa momentu obrotowego jest rozłożona w szczególnie korzystny sposób. Dzięki wyścigowemu wydechowi Termignoni, w torowej konfiguracji motocykla, moc wzrasta o 7 KM, osiągając niewiarygodną wartość 84,5 KM, co jest kolejnym rekordem dla seryjnie produkowanych jednocylindrowców.
Standardowe wyposażenie elektroniczne modelu Hypermotard 698 Mono jest najbardziej kompletne w swojej kategorii i obejmuje wiele rozwiązań obecnych w Panigale V4. Dostępne są systemy ABS Cornering, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control, Ducati Power Launch i Ducati Quick Shift Up/Down. Quickshifter można dokupić jako akcesorium do wersji standardowej i znajduje się na liście wyposażenia standardowego wersji RVE. Cel ich działania jest zawsze ten sam – zmaksymalizować przyjemność z jazdy.
Hypermotard 698 Mono ma cztery tryby jazdy (Sport, Road, Urban i Wet), do których przypisane są różne tryby mocy silnika (High, Medium oraz Low). Poziomy DTC, EBC i ABS są przypisane domyślnie, jednakże mogą być również modyfikowane przez prowadzącego. Wszystkie informacje są wyświetlane na czytelnym ekranie LCD o przekątnej 3,8 cala.
Przy ABS ustawionym na poziomie 3 i używaniu tylnego hamulca podczas agresywnego hamowania na torze, aktywuje się funkcja Slide-by-Brake. System został opracowany dla mniej doświadczonych kierowców, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z jazdą w uślizgu tylnego koła podczas wchodzenia w zakręty. Poślizgi stają się łatwiejsze do kontrolowania, ale elektronika nadal pozostawia sporo przestrzeni na zabawę. Gdy ABS jest ustawiony na poziom 2, system Slide-by-Brake pozwala na większy kąt wychylenia i bardziej wyraźne poślizgi w zakręcie. Ten poziom został opracowany do użytku sportowego na torze dla tych, którzy mają już doświadczenie z powerslide'ami, ale nie chcą rezygnować z bezpieczeństwa oferowanego przez system ABS. Dla najbardziej doświadczonych kierowców, którzy chcą samodzielnie zarządzać uślizgiem podczas wchodzenia w zakręty na torze, dostępny jest poziom 1, w którym ABS jest aktywny tylko w przednim układzie hamulcowym. Dodatkowo ustawienia ABS oferują również poziom 4, opracowany z myślą o sytuacjach wyjątkowo niskiej przyczepności, aby zagwarantować maksymalną stabilność i bezpieczeństwo. Jest on domyślnie powiązany z trybem jazdy Wet.
Motocykl oferuje również 4 poziomy Wheelie Control – 4, 3 i 2 zapewniają maksymalne przyspieszenie przy wychodzeniu z zakrętów, minimalizując jednocześnie unoszenie przedniego koła. Poziom 1 został opracowany do użytku na torze i umożliwia kontrolowane, a zarazem bezpieczne unoszenie przedniego koła, maksymalizując zarówno osiągi, jak i przyjemność z jazdy.
Ponadto, wyłącznie do użytku na torze, jako akcesorium dostępne jest oprogramowanie Ducati Performance dla Ducati Wheelie Control. Ta funkcja może być aktywowana tylko w połączeniu z wyścigowym układem wydechowym Termignoni, gdyż zapewnia on dodatkową strategię o nazwie Wheelie Assist, która pomaga kierowcy w wykonywaniu i utrzymywaniu wheelie, regulując kąt podniesionego koła za pomocą dostarczanego momentu obrotowego silnika.
Hypermotard 698 Mono jest lekki i waży jedynie 151 kg bez paliwa. Wynik ten uzyskano dzięki ramie kratownicowej o zróżnicowanych przekrojach i grubościach, która waży zaledwie 7,2 kg i łączy dużą wytrzymałość ze sztywnością i lekkością. Z kolei odlewane obręcze kół są o 0,5 kg lżejsze w porównaniu z podobnymi kołami szprychowymi, a tarcze hamulcowe są o 17% lżejsze w porównaniu do stalowych odpowiedników. W pełni regulowany, lekki widelec Marzocchi typu upside-down o średnicy 45 mm waży zaledwie 8,1 kg. Dwustronny wahacz współpracuje z regulowanym tylnym amortyzatorem. Obręcze obute zostały w opony Pirelli Diablo Rosso IV w rozmiarze 120/70 ZR 17 z przodu i 160/60 ZR 17 z tyłu.
KONTAKT:
DUCATI KATOWICE:
ul. Zimowa 41
40-318 Katowice
Tel: + 32 256 - 00 - 95
Opiekunowie marki DUCATI:
Wojciech Trzeciak
Tel:
wojciech.trzeciak(at)eurorider.pl
Krzysztof Cholewa
Tel:
krzysztof.cholewa(at)eurorider.pl
ZAPRASZAMY!
Zawartość treści umieszczona na stronie internetowej służy jedynie celom informacyjnym i nie stanowi oferty handlowej.
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.