1 / 40
24 czerwca 2024 13:45
ID: 6125392553
Szczegóły
Oferta od
Prywatne
Pokaż oferty z numerem VIN
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Marka pojazdu
YamahaModel pojazdu
XJRok produkcji
2012
Przebieg
41 500 km
Pojemność skokowa
600 cm3
Moc
78 KM
Rodzaj napędu
ŁańcuchRodzaj paliwa
BenzynaTyp Silnika
CzterosuwowyTyp nadwozia
NakedSkrzynia biegów
ManualnaKolor
BiałyKraj pochodzenia
NiemcyNumer rejestracyjny pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
TakStan
UżywaneVIN
Wyświetl VIN
Wyposażenie
ABS
Opis
Dzień dobry, posiadam na sprzedaż motocykl Yamaha XJ6N ABS 2012.
Kilka słów wstępu
Motocykl posiadam od 6 lat, został sprowadzony z Niemiec, jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Przebieg przy zakupie wynosił ok 17.5 tys km, aktualnie jest to ok 42 tys. km, a z racji tego, że nadal użytkuję motocykl, przebieg cały czas rośnie. Jest to rocznik 2012, wersja z ABS, w pełni odblokowany (na kategorię A prawa jazdy).
Historia (również ta serwisowa)
Zanim motocykl trafił w moje ręce, przeszedł kilka drobnych modyfikacji (poprzedni właściciel) a mianowicie:
-kierunkowskazy LED
-tylna lampa LED
-kierownica ABM (znacząco “usportowiona” względem oryginału, zmieniłem ją również na kierownicę ABM o ergonomii i wymiarach zbliżonych do oryginału)
-manetki firmy highsider
-lusterka mocowane do końcówki kierownicy (dolne) niestety jedno z nich było uszkodzone, co więcej widoczność w takim ustawieniu była bardzo słaba - w zestawie posiadam oryginalne lusterka, jednak sprzedający zapomniał o przedłużkach, które wkręca się w kierownicę, dlatego finalnie zmuszony byłem zakupić kolejną parę, tak więc w zestawie są dodatkowe lusterka :)
-akcesoryjna klamka hamulca (regulowana) i sprzęgła (regulowana)
-krótkie mocowanie tablicy rejestracyjnej
Co zostało zrobione po zakupie (do teraz):
-w drugim lub trzecim sezonie został założony nowy napęd (łańcuch, zębatka Sunstar przód + tył) DID w najmocniejszej wersji do tego motocykla, czyli 520 ZVMX - w tym sezonie została wymieniona jedynie zębatka przednia (również Sunstar), sam łańcuch praktycznie się nie wyciąga, nie jest nawet jeszcze w połowie regulacji.
- 2 sezony temu założone nowe ogumienie (przód i tył) - Bridgestone BT23, zostało jeszcze bardzo dużo bieżnika
-motocykl przechodził serwis olejowy zgodnie z zaleceniami mechanika (serwisowany w Yamaha Motosound Zielona góra) - wymiana co ok 10 tys km lub 2 lata, od początku zalewany olej Yamalube 15W50 Performance
- kanapa - XJ6 słynie z niezbyt wygodnej oryginalnej kanapy, dlatego też 2 lata temu wysłałem kanapę do firmy, która zamontowała w siedzisku kierowcy piankę memoryczną, dodatkowo kanapa została podwyższona o 3 cm i oczywiście obszyta nowym materiałem. Niestety podwyższenie się nie sprawdziło (pozycja kierownicy była za nisko), dlatego też w tym sezonie kanapa została ponownie wysłana - finalnie jest pianka memoryczna poprawiająca komfort a także zredukowano nachylanie kanapy tak aby odciążyć ramiona a jej finalne podwyższenie wynosi ok 1 cm od oryginału. Całość tej przyjemności kosztowała 1000 zł :)
- no i teraz najważniejsze - w tym sezonie (na ok 40 tys. km) motocykl przeszedł duży przegląd (koszt 3500 zł) w skład którego wchodziło:
wymiana świec na irydowe
regulacja zaworów
regulacja TPS
serwisy olejowy
serwis “płynowy”
wymiana zębatki przedniej + czyszczenie napędu
czyszczenie filtra powietrza (był zakładany nowy jakieś 2 lub 3 lata temu)
Serwisy olejowe oraz duży przegląd wpisane są w książeczkę serwisową, niestety nie miałem jej podczas wymiany napędu.
Co mogłoby być lepiej?
Kupując motocykl byłem świadomy pewnych niedoskonałości, które posiadał a mianowicie lekkiego otarcia lewego dekla oraz prawej owiewki. Motocykl na baku posiadał kilka nalepek, jak się później okazało nie bez powodu. Po ich zdjęciu odkryły się 2 “wgnioteczki” + 1 otarcie. Otarcie zostało zabezpieczone i pokryte białym lakierem (tak aby nie korodowało), wgniotki z początku chciałem usunąć, jednak są one na tyle niewidoczne, że zrezygnowałem z tego pomysłu. Owe “niedoskonałości” zaznaczyłem na jednym ze zdjęć.
Kilka słów zakończenia
Do tej pory zrobiłem motocyklem ok 25 tys. km i ani razu mnie nie zawiódł. Jest on stosunkowo prosty, dlatego jest to całkiem ciekawy wybór dla osób początkujących - moc oddaje liniowo, wybacza wiele błędów nowicjusza, nie zaskakuje z dołu, jednak po przekroczeniu 8/9 tys. obrotów pokazuje pazur. Motocykl jest użytkowany przeze mnie głównie w mieście ale i lokalnych wycieczkach po województwie.
Dane techniczne
Pojemność skokowa 600.0 ccm
Moc max. 78.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy 59.7 Nm / 8500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa 17.3 L
ABS
Osoby zainteresowane zapraszam do kontaktu oraz ew. oględzin i jazdy próbnej. Jeżeli nie odbieram, proszę wysłać mi wiadomość SMS - oddzwonię. Więcej zdjęć mogę przesłać drogą mailową.
Informacje o sprzedającym
Maciej
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2023
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie