14 stycznia 2025

100 km za 23 zł? Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG właśnie wjeżdża do salonów

Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG przód

Nowoczesne silniki benzynowe nie „dogadują się” już tak dobrze z LPG, jak konstrukcje sprzed lat. Mimo to w salonach wciąż można kupić fabrycznie nowe auta zasilane gazem. Do tego grona dołączył właśnie japońsko-francuski mieszczuch. Ile kosztuje?

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Aktualne wcielenie Mitsubishi Colta to bliźniak konstrukcyjny Renault Clio. Do tej pory samochód dostępny był w dwóch odmianach benzynowych (66 i 91 KM) lub jako hybryda. Teraz Japończycy na polski rynek trafił również wariant dwupaliwowy, czyli zasilany benzyną lub LPG.

Wprawia go w ruch 3-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1 litra i mocy 100 KM. Współpracuje ona z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Fabryczną instalację LPG wyposażono w zbiornik mogący pomieścić 32 l gazu, co w połączeniu z 39-litorwym bakiem daje nawet 1200 km zasięgu.

Mitsubishi obiecuje średnie zużycie LPG na poziomie 6,9 l/100 km, dzięki czemu Colt może przejechać do 450 km na samym gazie. Zużycie benzyny jest oczywiście bardziej wstrzemięźliwe i wynosi średnio 5,2 l/100 km. Jednak dzięki niższym cenom LPG pokonanie 100 km na gazie powinno kosztować około 23 zł wobec 34 zł w przypadku poruszania się na paliwie Pb95.

CZYTAJ TEŻ: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV to dziś już klasyk. Jak spisuje się na co dzień? Megatest

Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG – cena i wyposażenie

Zasilany gazem Colt kosztuje od 89 450 zł. Z kolei najtańsza odmiana benzynowa stanowi wydatek od 72 990 zł i wyposażona jest w 66-konny silnik wolnossący o pojemności 1 l. Fabryczna instalacja gazowa w Coltcie objęta jest identyczną gwarancją, jak cały samochód (5 lat lub 100 000 km).

Miejskie Mitsubishi w wariancie dwupaliwowym oferowane jest w wersji wyposażenia Invite. Standardem są tu m.in. cyfrowe zegary z ekranem o przekątnej 7 cali oraz mający taki sam rozmiar wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego. Na pokładzie znajduje się również bezprzewodowa łączność ze smartfonami Android Auto i Apple CarPlay, ładowarka indukcyjna do smartfonów czy dostęp bezkluczykowy.

Nie zabrakło też tempomatu, automatycznej klimatyzacji oraz kamery cofania wraz z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania. Całość uzupełniają reflektory LED oraz komplet poduszek powietrznych.

Co na to konkurencja?

Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG – konkurencja

Choć z danych GUS wynika, że około 14% zarejestrowanych w Polsce pojazdów zasilanych jest LPG, to jednak w salonach można kupić relatywnie niewiele aut z instalacją gazową. Jednak wśród nich jest kilka hatchbacków segmentu B, czyli bezpośrednich konkurentów Colta.

A najgroźniejszym rywalem japońskiej nowości wydaje się być... bliźniacze konstrukcyjnie Clio. Wynika to ze znacznie bardziej atrakcyjnej, bo wynoszącej 78 600 zł, ceny. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że najtańsze Renault ma wyraźnie słabsze wyspoażenie niż Colt. Jednak wykorzystuje ten sam układ napędowy. Podobnie jak pochodząca z tego samego koncernu budżetowa propozycja, jaką jest Dacia Sandero. Rumuńskie auto w odmianie z LPG kosztuje od 66 600 zł, ale jego silnik jest łączony z 5-biegową skrzynią manualną.

Klienci chętni na fabrycznie nowe auto z instalacją gazową mogą jeszcze wybrać Hyundaia i20. Przekonuje on 4-cylindrową jednostką napędową 1.2 z wtryskiem wielopunktowym o mocy 79 KM. Niestety, koreańskie auto w wersji z LPG dostępne jest wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Cena? Katalogowo od 87 639 zł, jednak obecnie w salonach Hyundaia trwają promocje.

Krótką ławkę rezerwowych zamyka Skoda. Czeski producent oferuje instalację gazową do Fabii. W jej przypadku klienci mogą jednak wybrać wersję silnika, ponieważ LPG można założyć zarówno do prostej konstrukcyjnie, lecz niezbyt dynamicznej jednostki 1.0 MPI o mocy 80 KM, jak i do mocniejszych wariantów TSI (od 95 KM wzwyż). Choć Skoda nie podaje cen instalacji gazowej w oficjalnym cenniku, sprawdziliśmy je u dealera czeskiej marki. Dopłata do LPG w wariancie MPI wynosi 4700 zł, a w TSI – 5500 zł. Oznacza to, że najtańsza Fabia z LPG stanowi wydatek 78 150 zł (MPI) lub 82 450 zł (95-konne TSI).

Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG przód
Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG przód
Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG bok
Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG bok
Mitsubishi Colt z fabrycznym LPG bok