2024 Renault Arkana: lifting już po 3 latach. Oficjalne informacje i zdjęcia
To pierwszy SUV a la coupe, który nie należy do segmentu premium. Zadebiutował w październiku 2020 roku i właśnie doczekał się modernizacji. Oto 2024 Renault Arkana.
Renault Arkana ma nieco zawiłą historię. Otóż, zanim pojawił się wariant przewidziany dla europejskich klientów, auto o tej samej nazwie oferowano m.in. w Rosji. Tyle że wytwarzano je na platformie B0+, wspólnej choćby z Renault Capturem pierwszej generacji czy Dacią Duster.
Z kolei znana nam Arkana została opracowana na architekturze CMF-B, dzielonej m.in. z aktualnymi wcieleniami Clio (TUTAJ poznasz auto po modernizacji) i Captura. Żeby było jeszcze prościej, auto jest wytwarzane w koreańskim Pusan i oferowane również jako Samsung XM3.
Do tej pory na Renault Arkanę zdecydowało się 163 000 klientów (łącznie to 240 000, wliczając Samsunga XM3), z czego w Europie 63% z nich wybrało hybrydowy wariant E-Tech. Teraz, już po trzech latach od rozpoczęcia produkcji, pokazano odnowioną, 2024 Renault Arkanę. Co się zmieniło?
2024 Renault Arkana: dyskretne modyfikacje nadwozia
Wraz z modernizacją, 2024 Renault Arkana zmieniła się bardzo dyskretnie. Jej nadwozie po prostu dopieszczono. Czyli przede wszystkim wprowadzono nowe logo francuskiej marki i osłonę chłodnicy, w której zatopiono niewielkie „diamenty”, nawiązującego do logotypu Renault. W zależności od wersji są one dostępne w kolorze czarnym, albo w satynowym lub ciemnym chromie.
Również w tylnej części 2024 Renault Arkany wprowadzono nowe logo. Poza tym lampy otrzymały lekko przyciemnione osłony. I jeszcze jedno: chrom w elementach dekoracyjnych zastąpiono trzema wariantami czerni (Black, Satin Black, Glossy Black) w zależności od wersji.
2024 Renault Arkana: wariant Esprit Alpine
Podobnie jak w przypadku odnowionego Renault Clio, również na szczycie oferty 2024 Renault Arkany pojawiła się zupełnie nowa wersja wyposażeniowa. Określana, jako Esprit Alpine, została utrzymana w sportowym stylu.
Na zewnątrz ten wariant wyróżnia się przede wszystkim 19-calowymi, ażurowymi obręczami z lekkich stopów. Poza tym zastosowano tutaj zestaw szarych lub czarnych listew dekoracyjnych.
Wnętrze Epsrit Alpine to fotele z poziomymi niebieskimi przeszyciami i logo Alpine, a także z tapicerką, wykonaną z mieszanki różnych materiałów. Czyli z Eco Tep (w 10% z materiałów pochodzenia biologicznego) oraz z imitacji zamszu – wykorzystaną go bardziej obficie niż w poprzednich odmianach RS Line i E-Tech Engineered.
Co jeszcze? Pasy bezpieczeństwa wykończono dwoma niebieskimi przeszyciami, a wewnętrzna strona drzwi i kierownica zyskały czerwone, białe oraz niebieskie szwy.
2024 Renault Arkana: zmieniona gama
Gamę 2024 Renault Arkany uproszczono do trzech wersji wyposażenia. Są to Evolution, Techno oraz Esprit Alpine. Francuzi są tutaj konsekwentni – ten sam ruch wykonali wcześniej przy okazji odnowienia Clio.
W przypadku Evolution standardem są teraz nawigacja oraz bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay. Podstawowy cyfrowy ekran zegarów ma nadal przekątną 7 cali, jednak obecnie wyświetla informacje na większym niż wcześniej obszarze.
Odmiana Techno zachowała te same obręcze kół, co poprzednie warianty RS Line i E-Tech Engineered. Do gamy wprowadzono za to nowy kolor nadwozia (Midnight Blue).
Wybór silników pozostał taki sam, jak przed modernizacją i obejmuje 145-konną pełną hybrydę oraz dwie jednostki z układem łagodnej hybrydy (140 i 160 KM).
2024 Renault Arkana: od kiedy?
Odnowiony model Francuzów można będzie zamawiać jeszcze latem bieżącego roku. Do tej pory najtańsza odmiana Renault Arkany dostępna była od 124 900 zł (140 KM, skrzynia EDC). Z kolei za wariant w pełni hybrydowy trzeba było zapłacić przynajmniej 131 900 zł.