14 marca 2024

Volkswagen Tiguan z wtyczką podpięty do cenników. Ile kosztuje nowy SUV w hybrydowej wersji plug-in?

2024 Volkswagen Tiguan Plug-In-Hybrid przód i tył

Volkswagen systematycznie rozszerza ofertę źródeł napędu nowego wcielenia Tiguana. Właśnie ruszyły zamówienia na odmianę hybrydową typu plug-in, która może przejechać nawet 120 km na samym prądzie. Ile kosztuje taki samochód?

Od chwili premiery w 2007 roku Volkswagen Tiguan znalazł ponad 7,6 mln nabywców, z miejsca stając się jednym z najważniejszych modeli we współczesnej gamie producenta z Wolfsburga. Niedawno w salonach pojawiła się zupełnie nowa, trzecia generacja modelu. Początkowo samochód dostępny był z jednostką benzynową 1,5 eTSI o mocach 130 i 150 KM oraz silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 150 KM, jednak paleta napędów jest systematycznie rozszerzana.

Teraz do sprzedaży dołączyła długo oczekiwana hybryda tupu plug-in, a w zasadzie dwie hybrydy typu plug-in. Słabsza ma moc systemową 204 KM, zaś mocniejsza 272 KM. Obie są łączone tylko z wyższymi poziomami wyposażenia: słabsza dostępna jest wyłącznie w wersji Elegance, a mocniejsza – w sportowo stylizowanej odmianie R-Line. Ceny?

  • 212 290 zł za wariant o mocy 204 KM w wersji Elegance
  • 227 190 zł za wariant o mocy 272 KM w wersji R-Line

2024 Volkswagen Tiguan Plug-In-Hybrid: dane techniczne

Niezależnie od poziomu mocy, oba warianty hybrydowego Tiguana mają akumulator trakcyjny o pojemności netto 19,7 kWh. Na prądzie zgromadzonym w baterii mogą one przejechać ok. 120 km, co stanowi wynik niemal dwa razy lepszy, niż w przypadku poprzedniego wcielenia modelu. Łączy je także ten sam silnik elektryczny o mocy 115 KM. Skąd więc wzięła się różnica w mocy systemowej?

Wynika ona oczywiście z mocy jednostek spalinowych. Niezależnie od wersji, mamy do czynienia z silnikiem benzynowym o poj. 1,5 litra, który połączony jest z 6-biegową skrzynią DSG. W słabszej hybrydzie generuje on 150, a w mocniejszej 177 KM.

Akumulator trakcyjny może być ładowany z domowego gniazdka lub wallboxa z mocą do 11 kW, a na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym, 2024 Volkswagen Tiguan Plug-In-Hybrid „przyjmie” do 50 kW.

Jeśli chodzi o osiągi, słabszy wariant rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 s, a maksymalnie może pojechać 210 km/h. Mocniejszy na sprint potrzebuje 7,2 s, a prędkościomierz zatrzyma się na wartości 215 km/h.

Jakie jest zużycie paliwa? W cyklu mieszanym Volkswagen podaje 0,4 l/100 km zarówno dla słabszej, jak i mocniejszej odmiany. Oczywiście tak optymistyczne wartości są możliwe do uzyskania (przynajmniej teoretycznie) wyłącznie z w pełni naładowanym akumulatorem trakcyjnym. Silnik elektryczny zużywać powinien 17,3 (dla wersji 204-konnej) lub 17,8 kWh/100 km (dla wersji 272-konnej).

W TYM MIEJSCU przeczytasz więcej o nowym Volkswagenie Tiguanie.