Nowy Volkswagen Tiguan zachowa silniki wysokoprężne. Tak wygląda wnętrze tego samochodu!
Ma być ostatnim spalinowym wydaniem tego modelu. Niemcy właśnie ujawnili jego wnętrze oraz garść informacji technicznych. Oto zupełnie nowy, 2024 Volkswagen Tiguan.
W przeciwieństwie do Golfa, który już nie załapie się na spalinowego następcę (TUTAJ pisaliśmy o tym więcej), 2024 Volkswagen Tiguan pozostanie przy silnikach na benzynę lub olej napędowy. Oczywiście, otrzyma również hybrydowe warianty plug-in.
Nowa, trzecia generacja Volkswagena Tiguana ma wyróżniać się nie tylko bardziej zaokrąglonym nadwoziem, ale i ulepszonym układem jezdnym i nowoczesnymi rozwiązaniami. W tym kabiną z wielkim ekranem centralnym oraz… fizycznymi przyciskami na kierownicy.
W ten sposób Niemcy rezygnują z mało intuicyjnych, dotykowych pół (TUTAJ przeczytasz o chybionej obsłudze szyb w wykonaniu Volkswagena).
2024 Volkswagen Tiguan: znane podstawy
2024 Volkswagen Tiguan, podobnie jak poprzednik, zostanie oparte na modułowej platformie MQB. Tyle tylko, że na jej najnowszym wcieleniu, dookreślanym literami Evo. A więc sztywniejszym niż do tej pory oraz lżejszym.
Nadwozie Tiguana nowej generacji ma mierzyć 455,1 cm długości, 193,9 cm szerokości oraz 164,0 cm wysokości. Oznacza to, że będzie o 3,2 cm dłuższe i o 0,5 cm wyższe. Szerokość, podobnie jak rozstaw osi (268,1 cm) – pozostaną na tym samym poziomie, co do tej pory.
2024 Volkswagen Tiguan ma mieć przestronniejszą kabinę niż obecne wcielenie, choć zyskają głównie… głowy pasażerów kanapy. Tutaj Niemcy mówią o wygospodarowaniu dodatkowego 1 cm. Bagażnik będzie mierzył 648 l – o 33 l więcej niż poprzednio.
Stylistycznie Tiguan ma nawiązywać do elektrycznych modeli z gamy ID. Oznacza to m.in. pasek LED przez całą szerokość przodu oraz duży centralny wlot, otoczony wąskimi kanałami powietrznymi. Oczywiście, 2024 Volkswagen Tiguan otrzyma supernowoczesne światła typu IQ Light HD Matrix.
2024 Volkswagen Tiguan: dyskusyjna urody kokpitu
Najwięcej nowego dzieje się jednak w kabinie. Podobnie jak ostatnio Peugeot w przypadku swojego 3008, również Niemcy najpierw pokazali wnętrze swojego nowego auta.
Co typowe w aktualnych samochodach, kokpit został zdominowany przez 15-calowy, centralny ekran dotykowy. Pochodzi on z elektrycznego ID.7 i wyróżnia się podświetlonymi suwakami (obsługa klimatyzacji i radia) oraz przyciskami-skrótami. Ale w podstawowych wariantach 2024 Volkswagena Tiguana ma on mieć 12,9 cala.
Według Niemców nowy system informacyjno-rozrowykowy cechuje się bardziej intuicyjną niż do tej pory obsługą, która została poprawiona na podstawie opinii klientów. Nowością jest centralne pokrętło na konsoli środkowej z wbudowanym w nie niewielkim ekranem. Służy ono do zarządzania multimediami.
Kolejny ekran – tym razem zakrzywiony – to cyfrowy zestaw wskaźników. Poza tym Volkswagen obiecuje zastosowanie „wysokiej jakości materiałów” w kabinie oraz skuteczną izolację akustyczną. Ba, można będzie sobie zażyczyć nawet opcjonalny pakiet akustyczny.
Za dopłatą dostępne będą również fotele ergoActive, a więc „dbające” o kręgosłupy pasażerów. Mają one być ogrzewane, wentylowane, wszechstronnie regulowane i zaopatrzone w 10-komorową funkcję masażu.
Silnik 2.0 TDI i nie tylko
2024 Volkswagen Tiguan ma pozostać samochodem spalinowym. Gama jego układów napędowych obejmie silniki 1.5 eTSI (łagodna hybryda), 2.0 TSI oraz 2.0 TDI. Pojawią się też dwie hybrydy typu plug-in.
Mają one wytwarzać, odpowiednio, 204 i 272 KM. Ale ważniejsze od tego jest zastosowanie nowego, sporego akumulatora o pojemności 18,5 kWh. Nie dość, że zaoferuje on zasięg około 100 km, to jeszcze będzie można go ładować szybkim prądem stałym.
Wszystkie jednostki napędowe będą współpracowały z automatycznymi przekładniami dwusprzęgłowymi DSG. Moment obrotowy będzie z nich trafiał albo na przednie koła, albo też do obu osi. W tym przypadku za jego przeniesienie na 99% odpowie sprzęgło Haldex (TUTAJ przeczytasz o nim więcej).
2024 Volkswagen Tiguan otrzyma również opcjonalne adaptacyjne zawieszenie dwuzaworowe DCC Pro. Zaoferuje ono aż 15 poziomów regulacji – od bardzo miękkiego (Comfort) po sztywny (Sport).
2024 Volkswagen Tiguan: rynkowy debiut
2024 Volkswagen Tiguan zadebiutuje na rynku na początku 2024 roku. Bliżej tego terminu poznamy też jego ceny.
Obecny model startuje z pułapu 144 390 zł. Tyle trzeba zapłacić za przednionapędowy wariant 1.5 TSI Evo z 6-biegową przekładnią manualną.