9 października 2024

Najważniejszy model Audi z polskimi cenami. BMW X3 może się schować

2025 Audi Q5

Bestseller marki z Ingolstadt otrzymał polskie ceny. W ofercie znalazły się trzy odmiany, z których jedna dysponuje silnikiem wysokoprężnym. Podstawowa kosztuje od 224 000 zł.

Q5 to absolutny bestseller tego producenta. W samym 2023 roku na całym świecie skusiło się na niego 334 800 klientów, co oznacza, że stanowiło ono 17% całkowitej sprzedaży Audi.

SPRAWDŹ FINANSOWANIE OTOMOTO Lease

Teraz debiutuje nowe wcielenie tego modelu. Choć z zewnątrz jest mocno zapatrzone w poprzednika, powstało na nowo opracowanej platformie PPC (Premium Platform Combustion). Pierwszym modelem, który z niej skorzystał jest A5.

2025 Audi Q5: od 224 000 zł

2025 Audi Q5 właśnie wjeżdża do polskich salonów z ceną od 224 000 zł w wariancie Base. Dla porównania, podstawowe BMW X3 20 xDrive (z napędem 4x4) o mocy 208 KM stanowi wydatek 250 000 zł.

Najtańsze, przednionapędowe 2025 Audi Q5 jest wprawiane w ruch przez silnik 2.0 TFSI o mocy 204 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s, a średnio na 100 km zużywa 6,5-7,4 l paliwa.

Podobnie, jak wszystkie inne wersje nowego SUV-a z Ingolstadt, korzysta on z układu miękkiej hybrydy, określanego mianem MHEV plus. Wyróżnia się on 48-woltowym układem elektrycznym i nie tylko wspomaga silnik spalinowy, ale w „ograniczonym zakresie umożliwia manewrowanie i parkowanie wyłącznie na napędzie elektrycznym” – informuje Audi.

Jego najważniejszy element to alternator z funkcją rozrusznika, określany przez Niemców skrótem PTG. Wytwarza on dodatkowe 24 KM i 230 Nm. Co istotne, MHEV plus umożliwia użycie elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji.

W jego układzie znajduje się ponadto akumulator litowo-jonowy typu LFP. Ma on pojemność 1,7 kWh, a do jego ładowania służy generator układu napędowego (TSG), który czyni to z mocą sięgającą 25 kW.

Kolejny pod względem ceny wariant 2025 Audi Q5 ma już napęd na obie osie (TFSI quattro S tronic). Kosztuje 234 000 zł, rozwija 204 KM, ale zapewnia lepsze osiągi niż model przednionapędowy. Do 100 km/h rozpędza się w 7,2 s i średnio na 100 km zużywa 6,9-7,8 l paliwa.

Odmiana wysokoprężna wymaga już 247 600 zł. Również i tutaj do dyspozycji kierowcy są 204 KM. 2025 Audi Q5 TDI quattro S tronic pierwsze 100 km/h „załatwia” w 7,4 s i na pokonanie każdych 100 km potrzebuje od 5,9 do 6,8 le oleju napędowego.

Wszystkie odmiany nowego Q5 standardowo korzystają z 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.

Raczej skromne wyposażenie seryjne

2025 Audi Q5 Base nie lśni wyposażeniem. Znajdziemy w nim m.in.:

  • 1-strefową klimatyzację
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
  • cyfrowe zegary z ekranem 11,9”
  • system nawigacji na centralnym ekranie o przekątnej 14,5”
  • radio cyfrowe i 6 głośników
  • wspomaganie parkowania tyłem
  • rozpoznawanie znaków drogowych
  • ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu
  • tempomat
  • 18-calowe obręcze z lekkich stopów
  • przednie i tylne światła LED
  • tapicerkę materiałową
  • ogrzewanie foteli
  • kierownicę wielofunkcyjną

2025 Audi Q5: zupełnie nowe multimedia

W stosunku do modelu drugiej generacji, wnętrze nowego wcielenia niemieckiego bestsellera zdecydowanie zyskało na nowoczesności. Teraz ma rozbudowany cyfrowy kokpit, w którym mogą znaleźć się aż 4 ekrany.

System informacyjno-rozrywkowy parto na platformie Android Automotive, co oznacza, że m.in. zapewnia bezpośredni dostęp do środowiska Google. Poza tym pozwala skorzystać z asystenta głosowego z funkcją sztucznej inteligencji (TUTAJ poznasz system multimedialny 2024 roku).

„Asystent głosowy Audi może służyć do sterowania wieloma funkcjami pojazdu. Cyfrowy asystent ze wsparciem AI po raz pierwszy ma formę awatara na centralnym wyświetlaczu dotykowym MMI i na wyświetlaczu przeziernym” – informuje Audi.

Kolejny ekran może znaleźć się w desce rozdzielczej po stronie pasażera. Ma on przekątną 10,9” i dysponuje tzw. trybem prywatności. Co to oznacza? Że kierowca podczas jazdy nie widzi zawartości wyświetlacza, lecz wyłącznie czarny ekran (TUTAJ poznasz ceny Audi A6 e-trona).

Opcjonalnie oferowany jest ekran head-up, który nie tylko przekazuje najważniejsze informacje na przedniej szybie. Jakby tego było mało, pozwala on na sterowanie wybranymi funkcjami samochodu i systemu informacyjno-rozrywkowego.

Co jeszcze? 2025 Audi Q5 zapewnia bezprzewodowe aktualizacje, czy opcjonalny, 685-watowy system audio Bang & Olufsen Premium Sound System. Składa się on z 16 głośników i m.in. współpracuje z układem redukcji hałasów w kabinie.

2025 Audi Q5 wyróżnia się ponadto regulowaną kanapą (przesuwaną i ze zmiennym kątem oparcia), bagażnikiem o maksymalnej pojemności 1473 l (po złożeniu kanapy), czy specjalnym schowkiem na tylną roletę. Inna ciekawostka to np. porty USB-C z szybkim ładowaniem. Opcjonalnie przednie mogą mieć moc 60W, a tylne – aż 100W.

Z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym

Według przedstawicieli niemieckiego producenta, 2025 Audi Q5 „oferuje typowe dla tej marki właściwości jezdne, w dużej mierze neutralne prowadzenie, a dzięki zoptymalizowanym zawieszeniu i układowi kierowniczemu zapewnia odczuwalnie większy komfort” – czytamy w informacji prasowej.

2025 Audi Q5 standardowo porusza się na stalowym zawieszeniu. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami w cenie 10 260 zł. W porównaniu z poprzednikiem, zapewnia ono znacznie większą rozpiętość ustawień.

Zupełnie nowe Q5, które zawsze korzysta z progresywnego układu kierowniczego, oferuje bardzo szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy. Standardem są tylne czujniki parkowania, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu czy asystenci uwagi i senności kierowcy.

Najbardziej rozbudowany układ wspomagania w postaci Adaptive Driving Assistant plus wykorzystuje informację z map, a także dane z innych pojazdów w chmurze. Potrafi on automatycznie utrzymywać prędkość i odległość do innych pojazdów, prowadzić po pasie, czy dostosowywać 2025 Audi Q5 do ograniczeń prędkości.

2025 Audi Q5
2025 Audi Q5 - bok
2025 Audi Q5 - bok
2025 Audi Q5 - bok
2025 Audi Q5 - tył
2025 Audi Q5 - tył
2025 Audi Q5 - tył
2025 Audi Q5 - bok
bok
2025 Audi Q5 - tył
2025 Audi Q5 - tył
2025 Audi Q5 - kokpit
2025 Audi Q5 - kokpit
2025 Audi Q5 - drzwi
2025 Audi Q5 - fotele
2025 Audi Q5 - kanapa
2025 Audi Q5 - bagażnik