Oto nowe BMW X3. Oferuje zabawę w milionerów już za 1/4 tej kwoty. Kiedy trafi na rynek?
BMW zaprezentowało właśnie zupełnie nową generację X3. Model ten przecierał szlak w swoim segmencie. Czy jego najnowsze wcielenie jest równie rewolucyjne?
BMW X3 trafiło na rynek w 2003 roku, będąc pierwszym SUV-em klasy średniej wśród europejskich marek premium. Samochód błyskawicznie zyskał sympatię klientów, a jego najnowsze, czwarte wcielenie właśnie ujrzało światło dzienne. Jakie jest 2025 BMW X3?
Samochód zaprojektowano w nowym języku stylistycznym, jednak tym razem obyło się bez designerskich kontrowersji. Nowe BMW X3 mierzy 4755 mm długości, 1920 mm szerokości i 1660 mm wysokości. Oznacza to, że jest o 34 mm dłuższe i o 29 mm szersze od ustępującego modelu. Jednak jego wysokość zmniejszyła się o 25 mm, co nadaje sylwetce bardziej atletycznego wyglądu. Bagażnik nowego SUV-a z Bawarii pomieści od 570 do 1700 l.
Na liście wyposażenia dodatkowego znalazło się oświetlenie konturowe atrapy chłodnicy, jak również matrycowe reflektory LED. Oprócz topowego wariantu M50, wszystkie pozostałe wersje X3 mają końcówki wydechu zintegrowane z pasem tylnym w niewidoczny sposób. Czy spodoba się to fanom marki?
Standardowo samochód opuszcza fabrykę na 18-calowych obręczach, a na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy felgi mające nawet i 21 cali.
2025 BMW X3: silniki
Gama jednostek napędowych nowego BMW X3 zaczyna się od czterech cylindrów. Wariant X3 20d xDrive napędzany jest silnikiem Diesla o pojemności 2 l i mocy 197 KM. Taki samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,7 s i będzie jedynym Dieslem w gamie modelu w początkowym okresie produkcji. Latem 2025 roku dołączy do niego również 6-cylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 3 l. Również podstawowa jednostka benzynowa (X3 20 xDrive) ma 2 l pojemności. Generuje 208 KM.
Powyżej plasuje się wariant hybrydowy typu plug-in (X3 30e xDrive). Jego podstawą również jest 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy, jednak wspomaga go jednostka elektryczna, a moc systemowa tego zestawu wynosi 299 KM. BMW chwali się również poprawą zasięgu swojej hybrydy – teraz taki wariant X3 przejedzie na samym prądzie do 90 km.
Na szczycie gamy – przynajmniej jak na razie – znalazł się wariant X3 M50 xDrive. Napędza go klasyczny dla bawarskiej marki, benzynowy silnik R6. Niemcy chwalą się, że to najmocniejszy benzynowy rzędowy silnik sześciocylindrowy, jaki kiedykolwiek zastosowano w modelu M Performance. W praktyce oznacza to, że X3 M50 xDrive oddaje do dyspozycji kierowcy moc 398 KM. Ta siła sprawia, że bariera 100 km/h „pęka” już po 4,6 s od startu.
Wszystkie spalinowe warianty nowego BMW X3 wyposażone są w 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic i technologię miękkiej hybrydy.
Wyposażenie i data wejścia na rynek
Na liście wyposażenia standardowego znalazła się szeroka gama systemów wsparcia kierowcy, jak np. układ ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu czy kolizją czołową. Standardem są również asystent i kamera cofania.
Ponadto każde BMW X3 ma na pokładzie 3-strefową klimatyzację automatyczną, dostęp komfortowy czy elektrycznie składane lusterka. Nie zabrakło również oświetlenia ambientowego i bezprzewodowej ładowarki do smartfonów.
Znacznie ciekawiej jest oczywiście na liście wyposażenia dodatkowego. W nowym X3 dostępni są m.in. asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu czy automatyczny asystent ograniczeń prędkości. Można zamówić również układ pozwalający na zdalne parkowanie i manewrowanie za pomocą smartfona.
Jednak najbardziej widocznym elementem wyposażenia dodatkowego we wnętrzu nowego X3 jest BMW Live Cockpit Professional. W jego skład wchodzą dodatkowo wyświetlacz BMW Head-Up i system Augmented View.
Nowy SUV z Bawarii nie zapomina także o rozrywce. W samochodzie dostępna będzie platforma gier AirConsole, która pozwoli pograć m.in. w „Milionerów”.
Samochód trafi na rynek w IV kwartale 2024 roku. Jego ceny zaczynają się od 250 tys. zł za wariant X3 xDrive20.