Lexus przypomniał sobie (i nam) o modelu RZ. Jego odnowiona wersja jest dużo lepsza

Lexus RZ wraz z modernizacją zyskał wszystkiego więcej. Teraz oferuje lepszy zasięg, mocniejsze warianty silnikowe oraz szybsze ładowanie. Niespodzianka czeka również w jego kabinie. Niewykluczone, że podobnie jak ustępujący model po obniżkach, wciąż będzie się łapał w widełki programu NaszEauto.
- Odświeżony Lexus RZ otrzymał większą baterię i szybsze ładowanie.
- Teraz uciągnie cięższą przyczepę i może mieć wolant zamiast kierownicy.
- Trzy warianty układów napędowych zamiast dwóch.
Lexus RZ nie jest częstym widokiem na polskich drogach. Statystyki sprzedaży elektrycznych aut tej marki rosną – w roku 2024 na całym świecie zwiększyły się o 119% w stosunku do wyników z 2023 roku.
Wciąż jednak mówimy o relatywnie małych liczbach, a gama Lexusów na prąd składa się tylko z dwóch modeli. Oprócz wspomnianego RZ-a, to jeszcze niewielki, miejski crossover UX 300e.
O ile jednak UX występuje zarówno jako auto spalinowe, hybrydowe i elektryczne, o tyle RZ jest wyłącznie modelem na prąd. Zadebiutował w 2022 roku i mierzy 480,5 cm długości, co czyni go rywalem takich aut, jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Audi Q6 e-tron, BMW iX czy Mercedes EQE SUV.
Lexus RZ występuje w dwóch odmianach napędowych. W jednosilnikowej wersji 300e FWD (204 KM, 0-100 km/h w 8 s) lub jako dwusilnikowy model 450e z napędem AWD. Rozwija on moc 313 KM i od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,3 s – informuje portal elektromobilni.pl.
TUTAJ przeczytasz megatest Tesli Model X,
2025 Lexus RZ: większy zasięg
2025 Lexus RZ wraz modernizacją otrzymał większą baterię – 77,0 zamiast 71,4 kWh. Poza tym zastosowano w nim mocniejszą ładowarkę AC (moc do 22 kW) i system wstępnego kondycjonowania baterii.
Silniki wraz z akumulatorem przeszły zmiany w celu „zwiększenia zarówno praktyczności, jak i przyjemności z jazdy” – informuje Lexus. Falownik jest teraz bardziej wydajny, a cały układ napędowy ma zapewniać lepsze osiągi, a także „bardziej ekscytującą i responsywną jazdę” również w średnim zakresie prędkości.
Ulepszono także układ chłodzenia baterii. Poza tym 2025 Lexus RZ może ciągnąć cięższą niż wcześniej przyczepę. Teraz jej maksymalna masa własna wynosi 1500 kg (z hamulcem).
Nowa gama 2025 Lexusa RZ składa się z trzech wersji: 350e o mocy 224 KM, 500e o mocy 380 KM i 550e F Sport o mocy 408 KM. Pierwsza z nich zapewnia zasięg do 575 km, druga bez ładowania pokona do 500 km, a trzecia – do 450 km. Wcześniej zasięg Lexusa RZ wynosił od 439 do 479 km.
TUTAJ poznasz listę obecnie przecenionych aut na prąd.
Wolant w opcji
Ciekawostką jest pojawienie się na liście opcji wolantu, nieco przypominającego ten z Tesli. Nie ma on fizycznego połączenia z kołami, więc działa z układem typu steer-by-wire. W stosunku do testowanego wcześniej rozwiązania, zwiększono kąt obrotu wolantu i podobno ulepszono jego działanie tak, by pracował bardziej naturalnie oraz lepiej przekazywał informacje. W ofercie pozostanie także klasyczna kierownica.
Lexus RZ sprzed zmian kosztuje obecnie – w promocji – od 226 200 zł za wersję 300e FWD (cena bez promocji: 289 900 zł) i od 257 400 zł za 450e Direct 4 (wcześniejsza cena: 329 900 zł). Takie kwoty oznaczają, że każdy RZ może obecnie być objęty dofinansowaniem z programu NaszEauto.
Nie ma jeszcze polskich cen odmiany po modernizacji. Z pewnością za sprawą zwiększenia zasięgu 2025 Lexus RZ zyskał mocny argument.
TUTAJ przeczytasz o tym, jak jeździ się z wolantem w Tesli Moldel X.










