Jak może wyglądać nowe MG HS? Chyba już wiemy
HS to najchętniej kupowany model MG nad Wisłą. Już w lipcu poznamy kolejną generację tego SUV-a. Jak donoszą brytyjskie media – samochód ma być blisko spokrewniony z innym pojazdem z Państwa Środka: Roewe RX5. Oto co o nim wiemy.
MG obecne jest w Polsce od końcówki 2023 roku, a do końca maja bieżącego roku sprzedało nad Wisłą 1918 samochodów. Aż 999 z rejestracji przypadło właśnie na model HS. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Ten kompaktowy SUV kosztuje od 103 800 do 123 500 zł, co oznacza, że jest jednym z najtańszych modeli w swoim segmencie. Auto jest również bogato wyposażone i nieźle wykończone, a jego główna bolączka to dość wysoki apetyt na paliwo. TUTAJ przeczytasz obszerny test MG HS-a.
Już wkrótce światło dzienne ujrzy kolejna generacja tego modelu. Brytyjsko-chińska marka zaprezentuje nowego SUV-a przy okazji swoich setnych urodzin, które celebrowane będą na Festiwalu Prędkości w Goodwood w dniach 11-14 lipca. Jednak wszystko wskazuje na to, że nie musimy czekać do przyszłego miesiąca, by dowiedzieć się więcej na temat nowego HS-a.
MG HS ma rodzeństwo
Wszystko dlatego, że – jak donosi brytyjski magazyn Autocar – nowa generacja MG HS-a ma być konstrukcyjnym krewnym innego SUV-a z portfolio koncernu SAIC Motor. Obok MG, do tej chińskiej firmy należy również marka Roewe. I to właśnie jeden z jej modeli, czyli RX5, ma być konstrukcją, na której bazować będzie nadchodzący HS.
RX5 zadebiutował na początku 2022 roku i jest niewiele większy od aktualnej generacji HS-a. Mierzy 465 cm długości, 189 cm szerokości oraz 165 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 276 cm. Oznacza to, że RX5 jest zarówno dłuższy o 4 cm od ustępującego SUV-a MG i o 2 cm wyższy, lecz o 4 cm niższy. Te liczby wskazują, że nadchodzący HS powinien zachować zbliżone wymiary do ustępującej generacji.
Jednak podobne proporcje skrywać mają zupełnie odmienioną technologię. Jeśli informacje Autocara okażą się prawdziwe, nadchodzące MG HS powinno powstać w oparciu o nową platformę. Zmiany spodziewane są również pod maską. W Roewe RX5 pracuje zmodernizowany, 1,5-litrowy turbodoładowany benzynowy silnik o 4 cylindrach i mocy 187 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 285 Nm. To o 25 KM i 35 Nm więcej niż w aktualnym HS-ie.
Roewe RX5 dostępny jest również jako hybryda typu plug-in. Jej podstawą jest silnik 1.5, a moc systemowa układu wynosi 245 KM przy 570 Nm momentu obrotowego. Taki napęd zapewne również trafi do HS-a. Ten już w ustępującej generacji na niektórych rynkach europejskich oferowany jest w wariancie zelektryfikowanym, znanym jako EHS. Jednak takiego auta próżno szukać w polskich salonach marki.
Ciąg dalszy cyfryzacji
Już w ustępującej generacji HS-a MG postawiło na ekrany. Zarówno cyfrowy zestaw wskaźników, jak i centralny, dotykowy wyświetlacz multimediów to wyposażenie standardowe każdej wersji.
Jeśli nowy HS otrzyma wnętrze zbliżone do odpowiadającego mu SUV-a marki Roewe, spodziewać się należy kontynuacji tego trendu. W kabinie RX5 dominuje bowiem duży, 27-calowy ekran panoramiczny, który podzielić można na dwie części. To za jego pośrednictwem obsługuje się zdecydowaną większość funkcji.
Co prawda nie mieliśmy okazji obejrzeć Roewe RX5 na własne oczy, nie wiemy więc, jak z jakością wykonania. Niemniej już ustępująca generacja MG HS-a nie ma się czego wstydzić w tym względzie. Można więc założyć, że nadchodzący model również nie powinien rozczarować ani materiałami, ani precyzją ich montażu.
Czy z zewnątrz oba samochody chińskiego koncernu również będą do siebie zbliżone? O tym przekonamy się już za niecałe 3 tygodnie. A być może jeszcze szybciej.