Rusza przedsprzedaż nowego Mitsubishi Outlandera. Zaskoczy ceną?
Po niedawnym europejskim debiucie nowe Mitsubishi Outlander PHEV wjeżdża do Polski. Ma napęd hybrydowy typu plug-in, układ 4×4, bogate wyposażenie nawet w podstawowej wersji i przyjemnie wykończoną kabinę. Ale jego rywale często okazują się tańsi.
Tak naprawdę Mitsubishi Outlander czwartej generacji zadebiutowało już w 2021 roku. Ale przez lata to auto nie było oferowane w Europie. Aż do teraz. W przeciwieństwie do rynków Ameryki Północnej, gdzie występuje również z silnikiem wolnossącym, u nas dostępne jest tylko jako hybryda plug-in.
To wynik planowanego wprowadzenia z początkiem 2025 roku nowej normy emisji spalin. Nakłada ona na producentów średnie ograniczenie emisji CO2 na 1 km do 94 g na wszystkie sprzedane samochody. Jej przekroczenie grozi bardzo dotkliwymi karami (TUTAJ przeczytasz o tym więcej).
2025 Mitsubishi Outlander PHEV: 3 silniki
2025 Mitsubishi Outlander PHEV dysponuje najnowszą wersją hybrydowego układu plug-in. Łączy on 2,4-litrową, wolnossącą jednostkę benzynową o mocy 136 KM z dwoma silnikami na prąd. Przedni produkuje 116 KM i 255 Nm, natomiast tylny – 136 KM i 195 Nm.
Do tego dochodzi akumulator trakcyjny o pojemności 22,7 kWh, zapewniający 86 km zasięgu na samym prądzie (zgodnie z WLTP). Łącznie 2025 Mitsubishi Outlander PHEV wytwarza 302 KM i średnio w cyklu mieszanym zużywa 0,8 l benzyny na 100 km.
Przekłada się to na 18 gr CO2 na 1 km, choć trzeba pamiętać, że powyższe dane dotyczą nierealnej sytuacji. Czyli po całkowitym rozładowaniu baterii trakcyjnej i przebyciu 100 km kierowca za każdym razem zatrzymuje się, aby uzupełnić prąd.
2025 Mitsubishi Outlander PHEV od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,9 s. Według zapewnień producenta jego 53-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na pokonanie 844 km bez tankowania.
„Nowy Outlander PHEV korzysta również z systemu pompy ciepła. Zmniejsza ona zużycie energii nawet podczas korzystania z klimatyzacji i przyczynia się do wydłużenia zasięgu elektrycznego w niskich temperaturach” – czytamy w informacji prasowej.
TUTAJ przeczytasz megatest Mitsubishi Colta.
4 tryby pracy napędu
Układ napędowy 2025 Mitsubishi Outlandera PHEV-a może pracować w trzech różnych trybach. Czyli w pełni elektrycznym EV, z wykorzystaniem silnika spalinowego do ładowania baterii, a także z wykorzystaniem tego ostatniego do napędzania samochodu (razem z silnikami elektrycznymi).
Z tego ostatniego ten japoński SUV korzysta podczas jazdy z wysokimi prędkościami (powyżej 135 km/h). Kierowca może również samodzielnie zarządzać sposobem pracy napędu. Do wyboru są 4 tryby:
- Normal: automatycznie dobiera tryb EV/hybrydowy
- EV: napęd w pełni elektryczny (gdy akumulator jest dostatecznie naładowany)
- Save: priorytetem jest utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora
- Charge: ładowanie akumulatora
2025 Mitsubishi Outlander PHEV dysponuje układem 4x4 (S-AWC), oferującym aż 7 różnych ustawień. Są to Normal, Eco, Power, Tarmac, Gravel, Snow oraz Mud.
2025 Mitsubishi Outlander: większy niż poprzednik
2025 Mitsubishi Outlander PHEV mierzy 471,9 cm długości, 186,2 cm szerokości oraz 175,0 cm wysokości. Oznacza to, że w każdym kierunku jest nieco większe od poprzednika.
Wnętrze tego nowego modelu oferuje bardzo dużą przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń oraz przyzwoity bagażnik. Ma on od 495 do 1422 l pojemności.
Prosty w rysunku kokpit 2025 Mitsubishi Outlandera PHEV-a jest solidnie wykończony, zaopatrzony w liczne atrakcyjne detale i porządnej jakości okładziny. Znalazły się w nim dwa ekrany o przekątnej 12,3”.
Centralny zapewnia m.in. bezprzewodową łączność ze smartfonami (Android Auto, Apple CarPlay), czy nawigację z usługami TomTom Live. W odwodzie pozostaje jeszcze ekran head-up (opcja), a istny powód do dumy stanowi dla Japończyków system audio, sygnowany przez Yamahę.
TUTAJ przeczytasz megatest Mitsubishi Eclipse'a Crossa PHEV-a.
Tanio nie jest, ale...
A teraz najważniejsze, czyli cena. Podstawowa odmiana 2025 Mitsubishi Outlandera PHEV-a kosztuje od 259 990 zł lub 1961 zł netto miesięcznie w ramach wynajmu długoterminowego Lease&GO. Do tego japońskiego samochodu dostępne 3 pakiety wyposażenia, o czym później.
Już podstawowe wyposażenie 2025 Mitsubishi Outlandera PHEV-a zawiera m.in.:
- 8 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe, kolanowa kierowcy i centralna)
- wykrywanie innych pojazdów, pieszych i rowerzystów
- adaptacyjny tempomat
- ostrzeganie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu
- monitorowanie martwego pola
- monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu
- system stabilizacji toru jazdy przyczepy
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów (235/60 R18)
- reflektory w technologii LED z automatycznym przełączaniem ze świateł mijania na drogowe
- czujniki deszczu i zmierzchu
- półskórzaną tapicerkę w czarnym kolorze
- cyfrowe zegary (ekran 12,3”)
- podgrzewaną kierownicę
- elektrycznie regulowane fotele
- dwustrefową klimatyzację
- system multimedialny (ekran 12,3”)
- bezprzewodową łączność Android Auto/Apple CarPlay
- zestaw audio Dynamic Sound Yamaha Premium (8 głośników)
Pakiety wyposażenia
Obok bazowej odmiany dostępne są trzy pakiety. I tak:
- Intense (dopłata 16 000 zł) wzbogaca wyposażenie 2025 Mitsubishi Outlandera PHEV-a m.in. o 20-calowe koła (255/45 R20), adaptacyjne światła LED, przyciemniane tylne szyby, podgrzewaną przednią szybę, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika oraz ekran head-up
- Instyle (30 000 zł) poza wspomnianymi wyżej elementami oferuje przede wszystkim trójstrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane okno dachowe, skórzaną tapicerkę (czarną lub jasnoszarą), wentylację foteli, pamięć ustawień, podgrzewanie skrajnych miejsc kanapy, system audio z 12 głośnikami
- Instyle Plus (40 000 zł), oprócz elementów z powyższych dwóch pakietów, ma m.in. skórzaną tapicerkę premium w kolorze brązowym i fotele z funkcją masażu
Na 2025 Mitsubishi Japończycy udzielają 5-letniej gwarancji z limitem przebiegu 100 000 km i 5-letniego wsparcia Mitsubishi Assistance bez limitu kilometrów. Akumulator trakcyjny jest objęty 8-letnią ochroną (do 160 000 km).
2025 Mitsubishi Outlander: potencjalni rywale
Co na to rywale? Wśród potencjalnych modeli konkurujących na rynku z 2025 Mitsubishi Outlanderem PHEV-m należy wymienić następujące auta:
- Hyundai Santa FE Plug-In Hybrid (256 KM, bateria 13,8 kWh, 65 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 9,3 s) – 276 900 zł
- Kia Sorento PHEV (253 KM, bateria 13,8 kWh, 55 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 8,8 s) – 245 900 zł
- Lexus NX 450+ (309 KM, bateria 18,1 kWh, 68 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 6,3 s) – 275 400 zł
- Mazda CX-60 PHEV (327 KM, bateria 17,8 kWh, 63 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 5,8 s) – 264 900 zł
- Toyota RAV4 PHEV (306 KM, bateria 18,1 kWh, 75 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 6,0 s) – 256 900 zł
- Volvo CX60 PHEV (455 KM, bateria 19,0 kWh, 82 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 5,7 s) – 269 900 zł