6 marca 2025

Tak wygląda podstawowy wariant Audi A6 C9 Avant. Kosztuje prawie 50 000 zł mniej niż elektryk

Adi A6 C9 Avant advanced
Zdjęcie: Audi

Spalinowe Audi A6 C9 na razie zadebiutowało wyłącznie w odmianie Avant. Podstawowy wariant advanced porusza się na 17-calowych kołach, do napędu ma 204-konny silnik benzynowy i prezentuje się dość biednie. Ile kosztuje?

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Audi A6 C9 w odmianie spalinowej to samochód, którego tak naprawdę miało nie być. Jeszcze pod koniec 2024 roku przedstawiciele marki z Ingolstadt zarzekali się, że nazwy z parzystymi cyframi, w tym A6, są zarezerwowana wyłącznie dla modeli elektrycznych, a z nieparzystymi – dla spalinowych.

Niedawno jednak zmienili zdanie – rzekomo, aby ułatwić klientom życie – i następca dotychczasowego spalinowego A6 to wciąż A6, a nie A7, jak wcześniej planowano. W rezultacie w gamie tego modelu mamy teraz dwa zupełnie różne samochody, oparte na innych platformach i inaczej stylizowane.

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Audi A6 C9 Avant.

Audi A6 C9 Avant: od 253 500 zł

Spalinowe Audi A6 C9 zadebiutowało 4 marca tego roku, ale już ma polskie ceny. Podstawowy wariant, zwany advanced, i wprawiany w ruch przez 204-konny silnik 2.0 TFSI, to wydatek od 253 500 zł.

Takie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,3 s, uzyskuje prędkość maksymalną 240 km/h i średnio na 100 km zużywa 7-8 l paliwa. 61-litrowy zbiornik wystarcza więc na pokonanie dystansu 760-870 km. Moment obrotowy trafia tutaj do kół przedniej osi poprzez 7-biegowe DSG.

Metkę z kwotą 282 400 zł Audi przyczepia do podstawowego wariantu silnika 2.0 TDI z przekładnią s tronic. Również tutaj mamy do czynienia z mocą 204 KM i przednim napędem. Osiągi okazują się jednak nieco lepsze – 0-100 km/h w 7,9 s i prędkość maksymalna 241 km/h. Średnie zużycie paliwa zamyka się z kolei w zakresie 4,9-5,7 l/100 km (zbiornik 60 l, 1050-1220 km zasięgu).

Odmiana quattro „wypija” 5,2-5,9 l oleju napędowego na 100 km (1010-1150 km zasięgu), ale zapewnia lepszą trakcję i przyspieszenie. Do 100 km/h rozpędza się w 7,0 s, natomiast wyższa masa własna niż wariantu przednionapędowego sprawia, że maksymalnie pojedzie 238 km/h. Cena? 294 900 zł.

Na razie najdroższe Audi A6 C9 Avant kosztuje 353 100 zł i zapewnia sportowe osiągi. Jego 367-konny silnik 3.0 TFSI oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s. Niemcy deklarują „śmieszne” zużycie paliwa na poziomie 6,9-7,8 l/100 km (zbiornik 61 l, 780-880 km),

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Audi A6 e-tron.

Niezłe wyposażenie seryjne

Podstawowe Audi A6 C9 Avant advanced ma całkiem solidne wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in.:

  • kamerę cofania
  • system parkowania z sygnalizacją odległości
  • asystenta parkowania
  • kluczyk cyfrowy
  • ogrzewanie foteli
  • 2-strefową klimatyzację automatyczną
  • oświetlenie LED z przodu i z tyłu
  • asystenta świateł drogowych
  • 17-calowe obręcze z lekkich stopów dla modeli przednionapędowych
  • 18-calowe koła dla wariantów quattro
  • ładowarkę indukcyjną
  • cyfrowe zegary (ekran 11,9”)
  • system nawigacji satelitarnej (ekran 14,5”)
  • tapicerkę z tkaniny

Obecnie w sprzedaży jest jeszcze poprzednie Audi A6 C8 Avant. W jego przypadku ceny startują z pułapu 248 100 zł (wersja base) lub 250 600 zł (advanced). Do napędu takiego auta służy 163-konny silnik 2.0 TDI. Wariant 204-konny to wydatek 262 400 zł, a 2.0 TDI quattro – 274 900 zł.

Elektryczne Audi A6 e-tron kosztuje zaś od 299 900 zł. Ma 286-konny silnik (326 KM z funkcją Launch Control), umieszczony z tyłu i od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,0-7,0 s. Na jednym ładowaniu pokona dystans 555-626 km.

Najbardziej imponujący pod względem zasięgu wariant performance dysponuje 367-konnym silnikiem (381 KM z LC) i zapewnia zasięg 672-755 km. Przyspieszenia od 0 do 100 km/h trwa tutaj w 5,4 s. Cena? 361 200 zł.

TUTAJ poznasz dane techniczne wszystkich współczesnych modeli Audi.

Audi A6 C9 Avant: więcej dynamiki

Audi A6 C9 Avant zbudowano na platformie PPC (Premium Platform Combustion), którą wcześniej zastosowano również w nowych A5 i Q5. To architektura modułowa, przeznaczona dla samochodów spalinowych (zgodnych z Euro 7) ze wzdłużnie umieszczonym silnikiem z przodu i napędem przednim lub 4x4.

Standardem w 2026 Audi A6 C9 Avant jest progresywny układ kierowniczy. Ma on reagować bardziej bezpośrednio niż w modelu poprzedniej generacji. Zwiększono również pochylenie przednich kół, aby zapewnić wyższą przyczepność przy pokonywaniu zakrętów i jednocześnie lepszy „kontakt” kierowcy z drogą.

W przypadku wariantów quattro standardowym wyposażeniem jest system czterech kół skrętnych. Zwiększa on zwrotność, zwinność oraz poprawia szybkość reakcji samochodu na skręty.

„Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają się nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich. Dzięki temu samochód jest bardziej zwinny w ruchu miejskim i w ciasnych zakrętach, a promień skrętu zmniejsza się nawet o jeden metr. Przy średnich i wyższych prędkościach tylne koła skręcają się w tym samym kierunku, co umożliwia stabilne i jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie” – czytamy w informacji prasowej.

TUTAJ dowiesz się, czym jest system czterech kół skrętnych.

Kokpit, jak w elektryku

Projekt wnętrza, a w szczególności kokpitu mocno przypomina ten z elektrycznego A6 e-tron. Zakrzywiony wyświetlacz, rozciągający się tutaj nad długą konsolą środkową, łączy w sobie 11,9-calowy ekran zegarów i 14,5-calowy ekran dotykowy MMI. Dysponuje on m.in. bezprzewodową łącznością Android Auto/Apple CarPlay oraz obsługą głosową, opartą na sztucznej inteligencji.

Po stronie pasażera znaleźć się może dodatkowy wyświetlacz o powierzchni 10,9”. Całość uzupełnia ekran head-up z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości.

Niemcy obiecują więcej przestrzeni wewnątrz, ale i mniejszy bagażnik. W 2026 Audi A6 Avant dysponuje on pojemnością 503 l (wcześniej: 565 l), którą można zwiększyć do 1534 l. Oparcie kanapy składa się w proporcjach 40:20:40.

Adi A6 C9 Avant advanced
Adi A6 C9 Avant advanced
Adi A6 C9 Avant advanced
Adi A6 C9 Avant advanced
Adi A6 C9 Avant advanced
Adi A6 C9 Avant advanced
Adi A6 C9 Avant advanced