Tak wygląda podstawowy wariant Audi A6 C9 Avant. Kosztuje prawie 50 000 zł mniej niż elektryk

Spalinowe Audi A6 C9 na razie zadebiutowało wyłącznie w odmianie Avant. Podstawowy wariant advanced porusza się na 17-calowych kołach, do napędu ma 204-konny silnik benzynowy i prezentuje się dość biednie. Ile kosztuje?
Audi A6 C9 w odmianie spalinowej to samochód, którego tak naprawdę miało nie być. Jeszcze pod koniec 2024 roku przedstawiciele marki z Ingolstadt zarzekali się, że nazwy z parzystymi cyframi, w tym A6, są zarezerwowana wyłącznie dla modeli elektrycznych, a z nieparzystymi – dla spalinowych.
Niedawno jednak zmienili zdanie – rzekomo, aby ułatwić klientom życie – i następca dotychczasowego spalinowego A6 to wciąż A6, a nie A7, jak wcześniej planowano. W rezultacie w gamie tego modelu mamy teraz dwa zupełnie różne samochody, oparte na innych platformach i inaczej stylizowane.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Audi A6 C9 Avant.
Audi A6 C9 Avant: od 253 500 zł
Spalinowe Audi A6 C9 zadebiutowało 4 marca tego roku, ale już ma polskie ceny. Podstawowy wariant, zwany advanced, i wprawiany w ruch przez 204-konny silnik 2.0 TFSI, to wydatek od 253 500 zł.
Takie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,3 s, uzyskuje prędkość maksymalną 240 km/h i średnio na 100 km zużywa 7-8 l paliwa. 61-litrowy zbiornik wystarcza więc na pokonanie dystansu 760-870 km. Moment obrotowy trafia tutaj do kół przedniej osi poprzez 7-biegowe DSG.
Metkę z kwotą 282 400 zł Audi przyczepia do podstawowego wariantu silnika 2.0 TDI z przekładnią s tronic. Również tutaj mamy do czynienia z mocą 204 KM i przednim napędem. Osiągi okazują się jednak nieco lepsze – 0-100 km/h w 7,9 s i prędkość maksymalna 241 km/h. Średnie zużycie paliwa zamyka się z kolei w zakresie 4,9-5,7 l/100 km (zbiornik 60 l, 1050-1220 km zasięgu).
Odmiana quattro „wypija” 5,2-5,9 l oleju napędowego na 100 km (1010-1150 km zasięgu), ale zapewnia lepszą trakcję i przyspieszenie. Do 100 km/h rozpędza się w 7,0 s, natomiast wyższa masa własna niż wariantu przednionapędowego sprawia, że maksymalnie pojedzie 238 km/h. Cena? 294 900 zł.
Na razie najdroższe Audi A6 C9 Avant kosztuje 353 100 zł i zapewnia sportowe osiągi. Jego 367-konny silnik 3.0 TFSI oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s. Niemcy deklarują „śmieszne” zużycie paliwa na poziomie 6,9-7,8 l/100 km (zbiornik 61 l, 780-880 km),
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Audi A6 e-tron.
Niezłe wyposażenie seryjne
Podstawowe Audi A6 C9 Avant advanced ma całkiem solidne wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in.:
- kamerę cofania
- system parkowania z sygnalizacją odległości
- asystenta parkowania
- kluczyk cyfrowy
- ogrzewanie foteli
- 2-strefową klimatyzację automatyczną
- oświetlenie LED z przodu i z tyłu
- asystenta świateł drogowych
- 17-calowe obręcze z lekkich stopów dla modeli przednionapędowych
- 18-calowe koła dla wariantów quattro
- ładowarkę indukcyjną
- cyfrowe zegary (ekran 11,9”)
- system nawigacji satelitarnej (ekran 14,5”)
- tapicerkę z tkaniny
Obecnie w sprzedaży jest jeszcze poprzednie Audi A6 C8 Avant. W jego przypadku ceny startują z pułapu 248 100 zł (wersja base) lub 250 600 zł (advanced). Do napędu takiego auta służy 163-konny silnik 2.0 TDI. Wariant 204-konny to wydatek 262 400 zł, a 2.0 TDI quattro – 274 900 zł.
Elektryczne Audi A6 e-tron kosztuje zaś od 299 900 zł. Ma 286-konny silnik (326 KM z funkcją Launch Control), umieszczony z tyłu i od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,0-7,0 s. Na jednym ładowaniu pokona dystans 555-626 km.
Najbardziej imponujący pod względem zasięgu wariant performance dysponuje 367-konnym silnikiem (381 KM z LC) i zapewnia zasięg 672-755 km. Przyspieszenia od 0 do 100 km/h trwa tutaj w 5,4 s. Cena? 361 200 zł.
TUTAJ poznasz dane techniczne wszystkich współczesnych modeli Audi.
Audi A6 C9 Avant: więcej dynamiki
Audi A6 C9 Avant zbudowano na platformie PPC (Premium Platform Combustion), którą wcześniej zastosowano również w nowych A5 i Q5. To architektura modułowa, przeznaczona dla samochodów spalinowych (zgodnych z Euro 7) ze wzdłużnie umieszczonym silnikiem z przodu i napędem przednim lub 4x4.
Standardem w 2026 Audi A6 C9 Avant jest progresywny układ kierowniczy. Ma on reagować bardziej bezpośrednio niż w modelu poprzedniej generacji. Zwiększono również pochylenie przednich kół, aby zapewnić wyższą przyczepność przy pokonywaniu zakrętów i jednocześnie lepszy „kontakt” kierowcy z drogą.
W przypadku wariantów quattro standardowym wyposażeniem jest system czterech kół skrętnych. Zwiększa on zwrotność, zwinność oraz poprawia szybkość reakcji samochodu na skręty.
„Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają się nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich. Dzięki temu samochód jest bardziej zwinny w ruchu miejskim i w ciasnych zakrętach, a promień skrętu zmniejsza się nawet o jeden metr. Przy średnich i wyższych prędkościach tylne koła skręcają się w tym samym kierunku, co umożliwia stabilne i jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie” – czytamy w informacji prasowej.
TUTAJ dowiesz się, czym jest system czterech kół skrętnych.
Kokpit, jak w elektryku
Projekt wnętrza, a w szczególności kokpitu mocno przypomina ten z elektrycznego A6 e-tron. Zakrzywiony wyświetlacz, rozciągający się tutaj nad długą konsolą środkową, łączy w sobie 11,9-calowy ekran zegarów i 14,5-calowy ekran dotykowy MMI. Dysponuje on m.in. bezprzewodową łącznością Android Auto/Apple CarPlay oraz obsługą głosową, opartą na sztucznej inteligencji.
Po stronie pasażera znaleźć się może dodatkowy wyświetlacz o powierzchni 10,9”. Całość uzupełnia ekran head-up z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości.
Niemcy obiecują więcej przestrzeni wewnątrz, ale i mniejszy bagażnik. W 2026 Audi A6 Avant dysponuje on pojemnością 503 l (wcześniej: 565 l), którą można zwiększyć do 1534 l. Oparcie kanapy składa się w proporcjach 40:20:40.






