3 marca 2025

Tyle kosztuje najtańszy elektryk Audi. Z dopłatami programu NaszEauto jest jeszcze tańszy

2925 Audi Q4 e-tron - przód

Audi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback właśnie trafiły na rynek w nowej odmianie o mocy 204 KM i z akumulatorem o pojemności 63 kWh. Producent opisuje je jako „wariant podstawowy o dużym zasięgu”. Ile trzeba zapłacić za nie zapłacić?

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

286 KM, 545 Nm, 82 kWh pojemności akumulatora brutto, 6,7 s od 0 do 100 km/h i zasięg na poziomie 545-547 km (wyższa wartość zarezerwowana dla Sportbacka). Oto parametry odmiany o oznaczeniu 45, która do tej pory dominowała w sprzedaży Audi Q4 e-tron.

Teraz może się to jednak zmienić. O ile opisywany samochód kosztował niemal 250 tys. zł, o tyle jego nowa, bazowa odmiana jest znacznie tańsza – informuje portal elektromobilni.pl.

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ nowe Audi A6 e-tron.

Audi Q4 e-tron 40: cena i parametry

Nowe Audi Q40 e-tron 40 dysponuje silnikiem o mocy 204 KM, czerpiącym prąd z baterii trakcyjnej o pojemności 63 kWh (59 kWh netto). Auto trafiło do sprzedaży zarówno w odmianie SUV, jak i Sportback. Zasięg w przypadku pierwszej z nich to 412 km (zgodnie z cyklem WLTP), zaś bardziej aerodynamiczny wariant ze ściętym tyłem przejedzie na jednym ładowaniu 421 km.

„W idealnych warunkach poziom naładowania akumulatora (SoC) wzrasta z 10 do 80% w zaledwie 24 minuty podczas ładowania na stacji szybkiego ładowania. W 10 minut można doładować do 150 km (Sportback: 155 km ). Maksymalna moc ładowania DC wynosi 165 kW” – informuje Audi.

W przypadku mocniejszych wariantów Audi Q4 e-tron, wersje Quattro uzyskują maksymalną moc ładowania 175 kW, a odmiany z napędem na tylne koła – do 135 kW. Tylnonapędowe Audi Q4 40 e-tron przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s. Jego prędkość maksymalna to 160 km/h.

TUTAJ przeczytasz o nowej marce AUDI.

Audi Q4 e-tron 40: inteligentne zarządzanie ładowaniem

Audi podkreśla, że nowe funkcje systemu multimedialnego mogą ułatwić kierowcom codzienne życie z autem elektrycznym. „Kierowcy, którzy lubią sami planować postoje na ładowanie, mają teraz możliwość włączenia funkcji predyktywnego podgrzewania wstępnego akumulatorów” – informuje niemiecki producent.

„Można to zrobić poprzez system MMI, który pokazuje, ile kilowatogodzin jest obecnie dostępnych do szybkiego ładowania akumulatora i ile dodatkowej mocy ładowania jest dostępne dzięki przygotowanemu akumulatorowi. Funkcja predyktywnego podgrzewania wstępnego akumulatorów zapewnia tym samym najlepsze możliwe wyniki ładowania na każdej stacji ładowania” – dodaj Audi.

TUTAJ przeczytasz o ambitnych planach Audi.

Tyle kosztuje najtańsze Audi na prąd

Cena Audi Q4 e-tron 40 z „klasycznym” nadwoziem to 213 000 zł bez uwzględniania dopłat z programu NaszEauto. Warto jednak pamiętać, że cenę można obniżyć od 18 750 do 40 000 zł, właśnie za sprawą rządowego wsparcia.

Wersja Sportback kosztuje od 224 300 zł. Auto ma w standardzie m.in. Audi MMI navigation plus, Audi connect navigation & infotainment oraz w pełni cyfrowy zestaw wskaźników Audi virtual cockpit o przekątnej 10,25 cala.

Pokrywa bagażnika jest standardowo elektrycznie sterowana i w połączeniu z opcjonalnym kluczykiem komfortowym reaguje na ruchy stopą pod zderzakiem. Ogrzewanie przednich siedzeń należy również do standardowej specyfikacji.

Na rynku Audi Q4 e-tron rywalizuje przede wszystkim z Teslą Model Y Juniper. Odświeżony model amerykańskiej firmy kosztuje od 204 990 zł. Tesla jest szybsza od Audi (0-100 km/h w 5,9 s) i oferuje do 500 km zasięgu w wersji podstawowej. Za 219 990 zł można kupić wariant Long Range RWD (0-100 km/h w 5,6 s, 622 km zasięgu), a za 229 990 zł Tesla oferuje wersję Long Range AWD (586 km zasięgu, 0-100 km/h w 4,8 s).

Tesla to z pewnością najgroźniejszy rywal: Audi walczy jednak także z modelami tego samego koncernu (Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq), a także np. z Fordem Mustangiem Mach-E i z Kią EV6. Obecność tańszej, bazowej wersji może pomóc w rozwoju rynkowej kariery tego niemieckiego SUV-a.

TUTAJ znajdziesz listę przecenionych elektryków.

2925 Audi Q4 e-tron - przód
2925 Audi Q4 e-tron - tył
2925 Audi Q4 e-tron - przód
2925 Audi Q4 e-tron - tył