22 lipca 2024

Audi Q4 e-tron z „tanią” wersją. Zasięg? Zaledwie 355 km

Audi Q4 35 e-tron - przód

Audi Q4 e-tron będzie dostępne w odmianie o oznaczeniu 35. Rozwinie ona 170 KM z jednego silnika i otrzyma mniejszy akumulator o pojemności 55 kWh. To oznacza jedno – będzie taniej

241 073 zł – od takiej kwoty aktualnie startuje cennik modelu Audi Q4 e-tron z „klasycznym” nadwoziem. Za tyle można wejść w posiadanie modelu oznaczonego jako 45 e-tron z dofinansowaniem „Mój elektryk”.

Cenę ustalono tak, by Q4 mieściło się w limicie do dofinansowania od NFOŚiGW dla klientów odliczających 50% VAT-u. Takie auto ma 286 KM i 545 Nm. Pojemność akumulatora brutto wynosi 82 kWh, a netto – 77 kWh. Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku Q4 w 6,7 s od startu – informuje portal elektromobilni.pl.

Czy da się taniej?

Swego czasu Audi oferowało spore rabaty na ten model. Obecnie spaść może również cena cennikowa, ale w zamian trzeba będzie pogodzić się z gorszymi parametrami tego auta. W gamie ponownie pojawi się bowiem słabsza wersja. Trafiła już do cenników w Niemczech, więc jej debiut w Polsce to zapewne kwestia czasu.

Audi Q4 35 e-tron, bo tak nazwano tę odmianę, rozwija 170 KM. Ma napęd na tył, a pojemność akumulatora wynosi tu 55 kWh. Zasięg w cyklu WLTP nie przekracza 355 km dla wersji z klasycznym nadwoziem i 365 km dla wariantu Sportback, bo i taki jest w ofercie. Dla porównania, 286-konne Q4 przejedzie, odpowiednio, 545 i 547 km.

Audi Q4 35 e-tron od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Mocniejszy wariant może jechać o 20 km/h szybciej.

Cena w Niemczech: od 45 600 euro

W przeliczeniu na naszą walutę to 195 606 zł. Polska cena może się delikatnie różnić ze względu na inny system podatkowy – najważniejsze jednak, że Audi Q4 35 e-tron jest aż o 7500 euro (32 179 zł) tańsze od wersji 45 e-tron.

Gdyby zachować proporcję, na rynku polskim 170-konna odmiana mogłaby kosztować około 210 000 zł. Sportback to wydatek o 2000 euro więcej – jej cennik startuje w Niemczech od 47 600 euro, czyli od równowartości około 204 200 zł. W Polsce Q4 e-tron Sportback obecnie jest wycenione co najmniej na 241 393 zł za wersję „dopłatową”.

Warto dodać, że wspomniane, niemieckie ceny dotyczą wersji Base. Ma ona m.in. nielakierowane niektóre plastiki nadwozia, 19-calowe, stalowe koła z kołpakami i materiałowe siedzenia.

Z kim może konkurować Audi Q4 35 e-tron?

Jeśli cena Audi A4 w Polsce rzeczywiście startowałaby z okolic 200 000 zł, pozwoliłoby to nawiązać mu zaciętą walkę z wieloma konkurentami spoza segmentu premium. Skoda Enyaq, VW ID.4 – to modele spokrewnione technicznie.

Nissan Ariya, Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 (TUTAJ przeczytasz megatest tego auta) – to kolejni rywale. Audi Q4 35 e-tron wchodzi im w rynkową drogę i teraz, ale obecność tańszej wersji zwiększy potencjalną grupę docelową.

Znaczek marki premium kusi klientów i często w sytuacji, w której mają do wyboru auto z takiego segmentu lub marki popularnej, wybiorą pierwsze rozwiązanie – nawet kosztem gorszego wyposażenia czy osiągów.

Czekamy na polski debiut Audi Q4 35 e-tron. W popularnym segmencie, w jakim rywalizuje to auto, z pewnością zrobi się wtedy jeszcze bardziej interesująco.