Audi Q7 – duże auto z klasą
Audi Q7 – wybór silników
Wśród używanych egzemplarzy Q7 najczęściej spotykane są te z silnikami Diesla. Najmniejsza z dostępnych jednostek to 3.0 l TDI, o mocy 204, 233, 240 lub 245 KM. To optymalny silnik do tego modelu Audi, stwarzający idealny balans pomiędzy ceną, kosztami utrzymania i osiągami. Najczęściej spotykane problemy 3.0 TDI to awarie łańcuchów rozrządu, przecieki oleju oraz problemy z klapkami w kolektorze dolotowym. Na przestrzeni lat jednak wiele wad produkcyjnych z początku produkcji zostało wyeliminowanych. Jeśli więc szukać Q7, to z ostatnich lat produkcji.
Silnik 4.2 l V8 TDI o mocy 326 lub 340 KM jest mocny i trwalszy niż 3.0 l, ale niestety – niekoniecznie tańszy w utrzymaniu. Choć naprawy będą tu rzadsze, mogą okazać się sporo droższe.
Wrażenie robi też potężny silnik widlasty – 6.0 l TDI V12 o mocy 500 KM i 1000 Nm. Taka wersja Q7 jest szybka i mocna, jednak jego serwis może kosztować tyle, co zakup kolejnego Q7.
Silniki benzynowe z pierwszych lat produkcji to wolnossące 3.6 l VR6 (280 KM) oraz 4.2 l V8 FSI (350 KM). Po liftingu w 2010 roku wprowadzono do oferty także 3.0 TFSI o mocy 272 lub 333 KM. Wśród silników benzynowych jednym z najczęstszych problemów jest osadzanie się nagaru w kolektorach. Trzeba jednak pamiętać, że jego czyszczenie nie jest zbyt drogie.
Ile kosztuje?
Ceny Audi Q7 w 2019 roku wahały się od 30 000 do 150 000 złotych. Przy zakupie nie zawsze warto kierować się okazyjną ceną – wiele egzemplarzy tego modelu nie było odpowiednio serwisowanych, co może wiązać się z kolejnym wydatkiem po zakupie, sięgającym nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Czym jeszcze zwraca uwagę Audi Q7? Przekonaj się w naszym teście.