23 kwietnia 2025

Benzynowe MG ZS nowej generacji jest już na rynku. Co oferuje?

Nowe MG ZS

Po odmianie hybrydowej, teraz na europejskich rynkach debiutuje czysto benzynowe MG ZS. Przykładowo we Włoszech kosztuje o 3000 euro mniej od wersji Hybrid+. Co ma pod maską?

  • Nowe wcielenie MG ZS-a na razie w Polsce jest oferowane wyłącznie z układem hybrydowym.
  • Takie auto kosztuje od 98 900 zł, ale wkrótce dołączy do niego wariant z podstawowym źródłem napędu.
  • Benzynowe MG ZS zadebiutowało już w niektórych europejskich krajach, w tym we Włoszech.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Obecnie na polskim rynku w ofercie są dwie generacje MG ZS-a. To Classic, czyli pierwsze wcielenie tego auta, oraz Hybrid+, a więc drugie wcielenie. Kosztuje ono od 98 900 zł, czyli o 20 000 zł więcej niż poprzednik.

Hybrydowy układ napędowy nowego MG ZS-a korzysta z dwóch silników. Spalinowy wytwarza 102 KM, natomiast elektryczny – 136 KM. Łącznie oferuje 197 KM i 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na przednie koła poprzez 3-biegowy automat. Bateria trakcyjna ma pojemność 1,83 kWh.

TUTAJ przeczytasz o tym, jak jeździ nowe MG ZS Hybrid+.

Benzynowe MG ZS ma tylko 115 KM

Wkrótce do hybrydowego MG ZS-a dołączy wariant czysto benzynowy. Takie jest już do nabycia choćby we Włoszech, gdzie kosztuje od 20 490 euro (ok. 87 700 zł). Dla porównania za odmianę Hybrid+ trzeba tam zapłacić od 23 490 euro (ok. 100 540 zł).

Nowa, benzynowa wersja MG ZS-a między przednimi kołami ma wolnossący silnik 1.5 o mocy 115 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 148 Nm. Jest on uzyskiwany dopiero przy 4500 obr./min i przekazywany na przednie koła poprzez… 5-biegową przekładnię ręczną.

Benzynowe MG ZS nie kipi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,5 s i maksymalnie rozpędza się do 179 km/h. Zgodnie z cyklem WLTP średnio na 100 km zużywa 6,5 l paliwa. 55-litrowy zbiornik wystarcza więc na pokonanie 840 km.

Dla porównania, Hybrid+ pierwsze 100 km/h „załatwia” w 8,7 s i przestaje przyspieszać przy 168 km/h. Średnio na pokonanie 100 km potrzebuje z kolei 5,1 l paliwa (zgodnie z WLTP).

TUTAJ przeczytasz test nowego MG HS-a.

Kompaktowy crossover

MG ZS to kompaktowy crossover mierzący 443 cm długości, 182 cm szerokości oraz 163 cm wysokości. Benzynowy wariant tego auta waży 1255 kg, czyli o 125 kg mniej niż hybrydowy, i ma dość skromną ładowność 450 kg.

Standardowo benzynowe MG ZS porusza się na kołach z oponami o rozmiarze 215/60 R16, a w droższej odmianie – 215/55 R17. Prześwit, jak na crossovera, prezentuje się niezbyt imponująco. Wynosi 16,1 cm przy pustym samochodzie i 14 cm – przy maksymalnie załadowanym.

Bagażnik oferuje niezłe 443 pojemności podstawowej. Jest więc identyczny, jak w wariancie hybrydowym.

TUTAJ poznasz zupełnie nowe MG4.

Benzynowe MG ZS: co w wyposażeniu?

Na rynku włoskim benzynowe MG ZS jest dostępne w dwóch specyfikacjach – Standard i Comfort (22 490 euro – ok. 96 300 zł).

W odmianie Standard znajdziemy m.in.

  • reflektory halogenowe
  • 16-calowe obręcze stalowe
  • czujniki parkowania z tyłu
  • 7-calowy ekran kierowcy
  • 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego
  • łączności Android Auto/Apple CarPlay
  • nawigację satelitarną
  • zestaw systemów wsparcia kierowcy MG Pilot

Benzynowe MG ZS Comfort do powyższych elementów dodaje:

  • 17-calowe obręcze z lekkich stopów
  • dostęp bezkluczykowy
  • zestaw kamer dookoła nadwozia
  • reflektory LED
  • elektrycznie ustawiany fotel kierowcy
  • 12,3-calowy ekran centralny
  • podgrzewane kierownicę i fotele
  • tapicerkę ze skóry ekologicznej

Do wyboru jest 6 kolorów nadwozia.