Benzynowe MG ZS nowej generacji jest już na rynku. Co oferuje?

Po odmianie hybrydowej, teraz na europejskich rynkach debiutuje czysto benzynowe MG ZS. Przykładowo we Włoszech kosztuje o 3000 euro mniej od wersji Hybrid+. Co ma pod maską?
- Nowe wcielenie MG ZS-a na razie w Polsce jest oferowane wyłącznie z układem hybrydowym.
- Takie auto kosztuje od 98 900 zł, ale wkrótce dołączy do niego wariant z podstawowym źródłem napędu.
- Benzynowe MG ZS zadebiutowało już w niektórych europejskich krajach, w tym we Włoszech.
Obecnie na polskim rynku w ofercie są dwie generacje MG ZS-a. To Classic, czyli pierwsze wcielenie tego auta, oraz Hybrid+, a więc drugie wcielenie. Kosztuje ono od 98 900 zł, czyli o 20 000 zł więcej niż poprzednik.
Hybrydowy układ napędowy nowego MG ZS-a korzysta z dwóch silników. Spalinowy wytwarza 102 KM, natomiast elektryczny – 136 KM. Łącznie oferuje 197 KM i 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na przednie koła poprzez 3-biegowy automat. Bateria trakcyjna ma pojemność 1,83 kWh.
TUTAJ przeczytasz o tym, jak jeździ nowe MG ZS Hybrid+.
Benzynowe MG ZS ma tylko 115 KM
Wkrótce do hybrydowego MG ZS-a dołączy wariant czysto benzynowy. Takie jest już do nabycia choćby we Włoszech, gdzie kosztuje od 20 490 euro (ok. 87 700 zł). Dla porównania za odmianę Hybrid+ trzeba tam zapłacić od 23 490 euro (ok. 100 540 zł).
Nowa, benzynowa wersja MG ZS-a między przednimi kołami ma wolnossący silnik 1.5 o mocy 115 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 148 Nm. Jest on uzyskiwany dopiero przy 4500 obr./min i przekazywany na przednie koła poprzez… 5-biegową przekładnię ręczną.
Benzynowe MG ZS nie kipi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,5 s i maksymalnie rozpędza się do 179 km/h. Zgodnie z cyklem WLTP średnio na 100 km zużywa 6,5 l paliwa. 55-litrowy zbiornik wystarcza więc na pokonanie 840 km.
Dla porównania, Hybrid+ pierwsze 100 km/h „załatwia” w 8,7 s i przestaje przyspieszać przy 168 km/h. Średnio na pokonanie 100 km potrzebuje z kolei 5,1 l paliwa (zgodnie z WLTP).
TUTAJ przeczytasz test nowego MG HS-a.
Kompaktowy crossover
MG ZS to kompaktowy crossover mierzący 443 cm długości, 182 cm szerokości oraz 163 cm wysokości. Benzynowy wariant tego auta waży 1255 kg, czyli o 125 kg mniej niż hybrydowy, i ma dość skromną ładowność 450 kg.
Standardowo benzynowe MG ZS porusza się na kołach z oponami o rozmiarze 215/60 R16, a w droższej odmianie – 215/55 R17. Prześwit, jak na crossovera, prezentuje się niezbyt imponująco. Wynosi 16,1 cm przy pustym samochodzie i 14 cm – przy maksymalnie załadowanym.
Bagażnik oferuje niezłe 443 pojemności podstawowej. Jest więc identyczny, jak w wariancie hybrydowym.
TUTAJ poznasz zupełnie nowe MG4.
Benzynowe MG ZS: co w wyposażeniu?
Na rynku włoskim benzynowe MG ZS jest dostępne w dwóch specyfikacjach – Standard i Comfort (22 490 euro – ok. 96 300 zł).
W odmianie Standard znajdziemy m.in.
- reflektory halogenowe
- 16-calowe obręcze stalowe
- czujniki parkowania z tyłu
- 7-calowy ekran kierowcy
- 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego
- łączności Android Auto/Apple CarPlay
- nawigację satelitarną
- zestaw systemów wsparcia kierowcy MG Pilot
Benzynowe MG ZS Comfort do powyższych elementów dodaje:
- 17-calowe obręcze z lekkich stopów
- dostęp bezkluczykowy
- zestaw kamer dookoła nadwozia
- reflektory LED
- elektrycznie ustawiany fotel kierowcy
- 12,3-calowy ekran centralny
- podgrzewane kierownicę i fotele
- tapicerkę ze skóry ekologicznej
Do wyboru jest 6 kolorów nadwozia.