Najtańsze auto z Chin trafiło do salonów. Kosztuje wyraźnie więcej niż Dacia Sandero

W styczniu bieżącego roku sprzedaż chińskich aut wzrosła w Polsce o 1008% w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. A ma być jeszcze lepiej. Do salonów właśnie zawitał najtańszy model z Państwa Środka na naszym rynku, czyli czysto benzynowe MG3.
Jeszcze w 2023 roku chińskie samochody w Polsce stanowiły absolutny margines sprzedaży. Zarejestrowano wtedy bowiem zaledwie 163 egzemplarze takich aut. W całym zeszłym roku dały o sobie znać już bardziej, osiągając niemal 10,7 tys. rejestracji i 1,9-procentowy udział w rynku.
Ale prawdziwy przełom najprawdopodobniej nastąpi w tym roku. Świadczy o tym styczniowy wynik Chińczyków. Sprzedaż na poziomie 2,1 tys. egzemplarzy oznacza wzrost rok do roku o 1008% oraz 4,7-procentowy udział w polskim rynku.
TUTAJ dowiesz się, jak jeździ hybrydowe MG ZS.
Benzynowe MG3 ma 115 KM
W tym roku możemy spodziewać się kolejnego wysypu nowości z Państwa Środka. W zeszłym tygodniu ogłoszono debiut marek DFSK i Foton, a w kolejce jest jeszcze Chery. Omoda i Jaecoo zapowiedziały kolejne modele, a MG właśnie wprowadziło na rynek najtańszy model made in China.
„Trójka”, która do tej pory występowała wyłącznie w odmianie ze 195-konnym hybrydowym układem napędowym, otrzymała również tańszy wariant. Między przednie koła tego miejskiego auta trafił bowiem 1,5-litrowy silnik wolnossący o mocy 115 KM.
Do współpracy otrzymał on 5-biegową przekładnię ręczną, z której moment obrotowy jest kierowany do kół przedniej osi. Osiągi? 0-100 km/h w 10,8 s i prędkość maksymalna 185 km/h. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,1 l/100 km (cykl WLTP). Przy zbiorniku paliwa o pojemności 45 l oznacza to zasięg 730 km.
Co ciekawe, wytwórcy z Europy już dawno nie stosują podobnych jednostek w swoich modelach miejskich. Zazwyczaj trafiają do nich niewielkie, 3-cylindrowe silniki, utrzymane w duchu downsizingu.
TUTAJ zobaczysz, jak w teście łosia spisało się
Benzynowe MG3 dostępne w dwóch wersjach
Benzynowe MG3 występuje w dwóch odmianach wyposażenia. To Standard i Excite. Obie objęte są promocyjną ceną na egzemplarze wyprodukowane w 2024 roku. Podstawowa wersja ma kosztować od 70 990 zł (cena katalogowa: 73 500 zł), natomiast Excite – od 77 390 zł (79 900 zł).
Standardowo MG3, mierzące 411,3 cm długości, jest pomalowane na biało lub żółto. Lakiery metalizowane wymagają 2250 zł dopłaty. Podobnie, jak inne modele tego chińskiego wytwórcy w Polsce, również na „trójkę” obowiązuje 7-letnia gwarancja mechaniczna z limitem do 150 tys. km.
Wyposażenie? MG nie ujawniło tabel ze szczegółową specyfikacją „trójki”, ale w tym temacie podpowiedź przychodzi od modelu hybrydowego. Różnica polega na tym, że obok wariantów Standard i Excite, występuje on również w topowej wersji Exlusive.
TUTAJ przeczytasz megatest MG ZS-a.
Wyposażenie benzynowego MG3
Benzynowe MG3 w swoim podstawowym wyposażeniu zawiera m.in.:
- reflektory halogenowe
- elektrycznie regulowane lusterka
- 15-calowe obręcze stalowe
- automatyczną klimatyzację
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- wielofunkcyjną kierownicę
- adaptacyjny tempomat
- obowiązkowe systemy wsparcia
- cyfrowe zegary (ekran 7”)
- system multimedialny (ekran 10,25”)
- nawigację satelitarną
- 4-głośnikowy zestaw audio
- kamerę cofania z tylnymi czujnikami parkowania
Odmiana Excite do powyższych elementów „dorzuca” przede wszystkim:
- 6-głośnikowy zestaw audio
- lusterka boczne w kolorze nadwozia
- 16-calowe obręcze aluminiowe
- wycieraczkę tylnej szyby
- osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
Rynkowi rywale nowego MG3
Benzynowe MG3 z ceną 70 990 zł nie wydaje się być tak dobrą ofertą, jak 195-konna hybryda za 87 950 zł. Z drugiej strony, większość rywali przebija seryjnymi elementami, jak nawigacja satelitarna, centralny ekran, adaptacyjny tempomat, czy automatyczna klimatyzacja.
Najmniej spośród potencjalnych konkurentów benzynowego MG3 zapłacimy za Dacię Sandero TCe 90, bo 61 300 zł. Tyle że takie auto będzie miało ubogie wyposażenie seryjne. Bardziej do MG3 pasuje odmiana Expression, wyceniona na 65 300 zł.
Kolejni rywale benzynowego MG3 to:
- Citroen C3 – od 69 900 zł (100 KM, MT6)
- Fiat Grande Panda – od 79 90 zł (100 KM, AT6)
- Peugeot 208 – od 74 900 zł (100 KM, MT6)
- Renault Clio – od 77 200 zł (90 KM, MT6)
- Seat Ibiza – od 71 000 zł (80 KM, MT5)
- Suzuki Swift – od 80 900 zł (83 KM, MT5)
- Volkswagen Polo – od 87 190 zł (80 KM, MT5)
TUTAJ poznasz ceny Fiata Grande Pandy.










