BMW 3 E46 – co musisz wiedzieć przed zakupem?
Odmiany i wersje E46
Jeśli chodzi o nadwozia w przypadku E46 wybór jest naprawdę bardzo duży. To jeden z niewielu modeli, który doczekał się wersji sedan, touring (czyli kombi), coupe, cabrio a także hatchback. Ciekawostką jest to, że bagażnik auta w wersji touring ma „zaledwie” 435 litrów pojemności, podczas gdy pojemność bagażnika w wersji coupe to ok. 410 litrów.
Równie bogata co oferta nadwozi jest gama silników. Jednostki benzynowe występowały w pojemnościach od 1,6 do 3,0.
W przypadku 4-cylindrowych:
- 1.8 (116 KM)
- 1.9 (105 lub 118 KM)
- 2.0 (143 KM)
oraz 6-cylindrowych:
- 2.0 (150 KM)
- 2.2 (170 KM)
- 2.5 (170 lub 192 KM)
- 2.8 (193 KM)
- 3.0 (231 KM).
Z kolei silniki Diesla to najczęściej pojemność 2,0 l o mocy 115, 136 i 150 KM. W 3,0 l 184 lub 204 KM.
Ciekawostką może być fakt, że oznaczenia silników, zarówno w przypadku benzyny, jak i silników diesla, nie zawsze odpowiadają pojemności. Więcej na ten temat opowiadamy w naszym filmie.
Ile kosztuje BMW E46?
Dzisiaj najtańsze egzemplarze E46 można znaleźć już za 3000 złotych. Szukając auta w stanie kolekcjonerskim, trzeba się jednak liczyć z wydatkiem nawet 60 000 zł. Skąd ta cena? Dobry stan, niski przebieg, bogate wyposażenie to tylko niektóre elementy, które podnoszą wartość auta.
A jeśli zamarzysz o bezkompromisowej wersji M3, musisz się liczyć z wydatkiem nawet 120 000 zł.
Na co zwrócić uwagę?
Poszukiwanie takiego auta to nie lada sztuka. Niby jest ich dużo, ale nie wszystkie są w dobrym stanie i gwarantują bezproblemowe użytkowanie. Egzemplarze z silnikami benzynowymi nie są bezawaryjne – to dopracowane jednostki, ale dość skomplikowane. Ewentualne awarie są trudne do zlokalizowania, a naprawa często wiąże się z poszukiwaniem oryginalnych części i wizytą w ASO.
W przypadku silników Diesla częstym problemem jest niska trwałość koła dwumasowego, kłopoty z przepływomierzem czy zawodny układ wtryskowy. W najpopularniejszej wersji silnika wysokoprężnego BMW 3 E46, czyli 2,0 o mocy 150 KM, najczęstsze problemy powodują klapy w kolektorze oraz psujące się koła pasowe.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć przed zakupem BMW E46? Dowiedz się tego z naszego testu.