BMW 5 E60 – duże, wygodne i szybkie auto
BMW 5 E60 – wybór silników
Wybór silników w tym modelu, jak to często bywa w przypadku BMW, jest dość bogaty. Silniki benzynowe zaczynają się od pojemności 2.0 l, z 4 cylindrami i mocą 170 KM. Kolejne to silniki z sześcioma cylindrami o pojemności od 2.2 l do 3.0 l oraz mocy od 169 do 306 KM. Wśród jednostek V8 spotkamy z kolei pojemności od 4.0 l do 4.8 l i moc od 306 do 367 KM.
Na szczycie tej wyliczanki stoi piątka w wersji M, czyli M5, w której znajdziemy silnik V10 o mocy 508 KM, ze skrzynią biegów SMG III.
Wśród silników Diesla w BMW 5 E60 możemy spotkać:
- R4 – 2.0 l o mocy od 163 do 177 KM
- R6 – 2.5 l o mocy 177 KM
- R6 – 3.0 l o mocy od 197 do 286 KM
Najmocniejsze wersje, oznaczane jako 535, miały aż dwie turbosprężarki, co jak na lata produkcji, było nie lada nowością.
Najczęstsze awarie
Silniki benzynowe, mimo dość wysokiego spalania, kuszą niską awaryjnością. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość ofert na rynku wtórnym dotyczy sprzedaży aut z dieslami. Tutaj sytuacja nie wygląda już tak różowo. Nietrwały łańcuch rozrządu w silniku 2.0 l po liftingu został przeniesiony na tę samą stronę co skrzynia biegów – wymiana wiąże się więc z wyjęciem jednostki napędowej. Dodatkowo, dolną zębatkę zintegrowano z wałem korbowym, co również wpływa na podniesienie kosztów naprawy.
Lepszym wyborem będzie więc jednostka 3.0 l. Wtedy jednak, oprócz typowych dla diesla problemów z wtryskami, turbiną czy kołem dwumasowym możemy spodziewać się awarii kolektorów.
Problemów może przysparzać też zaawansowana elektronika, np. czujniki parkowania czy system monitorowania ciśnienia w kołach.
Ile kosztuje BMW 5 E60?
Ceny BMW 5 E60 startują od 15 000, za nieźle wyposażony model w jako takim stanie trzeba jednak zapłacić powyżej 20 000 zł. Górnej granicy nie ma, bo ceny M5 mogą zaskoczyć niejednego fana marki. Jakich jeszcze kosztów należy się spodziewać po zakupie? Odpowiedź na to i inne pytania znajdziesz w naszym filmie.