BMW Serii 3 E90
Gama silników BMW 3 E90
Wybór w BMW 3 E90 jest naprawdę duży – dostępnych jest ok. 30 różnych wersji i odmian, w tym aż blisko 20 różnych samych silników. Wielce prawdopodobne, że ich liczba dodatkowo by wzrosła, gdyby wziąć pod uwagę różne światowe rynki.
Wśród silników benzynowych występują pojemności od 2,0 R4 do 4,4 V8 (ten ostatni znajdziemy w M3 GTS). Dostępne moce silników benzynowych zaczynają się od 122, a kończą na 450 KM. Gdzieś pośrodku znajdziemy tu silniki 2,5 oraz 3,0 R6. W BMW E90 można spotkać również wersje turbo i biturbo, a także wybierać pomiędzy silnikiem z wtryskiem tradycyjnym lub bezpośrednim.
Z kolei w silnikach Diesla pojemności od 2,0 do 3,0 oraz mocy od 115 do 286 KM.
Najpopularniejsze awarie „trójki”
Pod względem awaryjności w silnikach BMW E90 najlepiej wypadają prostsze silniki, np. 20 R4 czy 2,5 R6 z pośrednim wtryskiem paliwa. Przy zakupie auta z wtryskiem bezpośrednim trzeba liczyć się z kosztownymi naprawami wtrysków, cewek zapłonowych oraz pompy wysokiego ciśnienia.
Silniki wysokoprężne w BMW 3 E90 mogą przysporzyć problemów, które doskonale znają posiadacze nowoczesnych diesli. Najczęstszym awariom ulegają dwumasowe koła zamachowe, wtryski Common Rail, turbiny oraz DPF. W modelach po liftingu, czyli wyprodukowanych po 2008 roku, w silniku 2.0 N47 przeniesiono rozrząd na stronę skrzyni biegów. W połączeniu z nietrwałym łańcuchem rozrządu, może to wiązać się z wyższymi kosztownymi naprawami.
Ile kosztuje BMW Serii 3 E90?
Jeszcze w 2018 roku ceny BMW E90 zaczynały się od 15 000, a kończyły na 90 000 złotych. Dzisiaj ceny mają jeszcze większy rozrzut. Trafić można tańsze egzemplarze, ale zdarzają się i droższe. Osobną kategorię cenową należałoby stworzyć dla modelu w wersji M3 – w tym przypadku należy liczyć się z wydatkiem ok. 100 000 złotych.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przed zakupem BMW E90? Dowiesz się tego w naszym teście.