16 grudnia 2024

Najmniejszy model BYD-a przeszedł lifting. Kiedy debiut w Polsce?

BYD Dolphin 2025

BYD Dolphin, czyli rywal m.in. Renault Megane E-Tech, przeszedł właśnie modernizację. Na razie jednak objęto nią wyłączenie auta sprzedawane w Chinach.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

BYD Dolphin jest dostępny również na polskim rynku, choć trudno nie zauważyć, że pozostaje nieco w cieniu pozostałych modeli z Chin. Za to o Sealu i modelu Seal U mówi się sporo.

Pierwszego z nich porównuje się do Tesli Model 3, drugiego – do Modelu Y. I choć auta BYD-a wciąż są rzadko spotykane na naszych ulicach, marka ma ambitne plany. Aby je osiągnąć, musi sprzedawać – również Dolphina. Być może pomoże w tym modernizacja tego auta – informuje portal elektromobilni.pl.

BYD Dolphin: co to za auto?

To hatchback segmentu C, Mierzy 4,29 m długości, co oznacza, że pod względem wymiarów jest zbliżony do Volkswagena ID.3 czy Renault Megane E-Tech. Jego akumulator LFP może mieć 44,9 kWh pojemności w wersjach o mocy 95 lub 177 KM i 60,4 kWh w odmianie o mocy 204 KM.

Wariant z większą baterią w Polsce kosztuje od 141 000 zł. Wyróżnia się zasięgiem 427 km, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7 s i przyjmuje prąd z dość skromną maksymalną mocą 88 kW. Za 136 000 zł oferowany jest BYD Dolphin Active, dysponujący akumulatorem o pojemności netto 44,9 kWh.

TUTJA poznasz polską ofertę BYD-a.

BYD Dolphin i lifting

Co zmieniono przy okazji modernizacji tego auta? Odświeżony BYD Dolphin został ujawniony przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Na zewnątrz Dolphin zyskał przeprojektowaną osłonę chłodnicę i wloty u dołu oraz z boku przedniego zderzaka

Z tyłu możemy zauważyć nowy zderzak i lampy z nową grafiką. Całość prezentuje się bardziej nowocześnie. Cel liftingu został więc osiągnięty.

Kiedy w Polsce?

Jak podaje portal CarNewsChina, BYD Dolphin nadal będzie korzystał z akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Obecnie oprócz wersji 44,9 kWh oferowany jest także zestaw 60,4 kWh. Prawdopodobnie przy okazji liftingu pozostanie to bez zmian.

Czekamy na moment, w którym poznamy szczegóły dotyczące zmodernizowanego auta na rynek polski. Prawdopodobnie nastąpi to w drugiej połowi przyszłego roku. Czy odświeżenie wspomoże karierę BYD-a Dolphina? Rywale nie śpią i wkrótce będzie ich jeszcze więcej.

To np. Renault 4 E-Tech, a także Jeep Avenger EV czy Fiat 600e, jak również przyszłe „małe” modele grupy Volkswagen, choć i teraz szyki Dolphinowi może krzyżować ID.3. Jako produkt wciąż mało znanej marki, nie ma on bowiem łatwego, rynkowego życia.