12 czerwca 2024

BYD z pierwszymi punktami sprzedaży w Polsce. Ile zapłacimy za te chińskie auta?

BYD Seal

Chiński rywal Tesli idzie za ciosem. Po niedawnym ogłoszeniu planów dotyczących naszego rynku, BYD otworzył pierwsze punkty sprzedaży w Polsce i ujawnił pełne cenniki swoich aut.

To może być jedna z najgorętszych premier na polskim rynku w 2024 roku. O marce BYD niedługo zrobi się głośno, ponieważ jest ona jednym z głównych sponsorów turnieju Euro 2024 w Niemczech. Na jej modele napatrzymy się więc w reklamach emitowanych w przerwie piłkarskich rozgrywek.

Ile trzeba za nie zapłacić? Teraz wiemy to już dokładnie – wcześniej BYD, czyli Build Your Dreams, ujawnił tylko ramowe kwoty. Teraz udostępnił z kolei pełne cenniki – informuje portal elektromobilni.pl.

BYD Dolphin: na początek z większą baterią

Ten samochód segmentu C konkuruje np. z Volkswagenem ID.3 i Renault Megane E-Tech. Osiąga 204 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 s. Zasięg BYD-a Dolphina to 427 km według WLTP. Zdaniem producenta jest on pierwszym masowo produkowanym autem z elektrycznym układem napędowym 8 w 1.

„BYD integruje 8 kluczowych komponentów, do których należą VCU, BMS, MCU, PDU, sterownik DC-DC, wbudowana ładowarka, silnik napędowy i przekładnia, dzięki czemu jest w stanie utworzyć pierwszy na świecie masowo produkowany elektryczny układ napędowy 8 w 1, co pozwala na znaczną optymalizację wykorzystania przestrzeni i efektywności energetycznej” – podaje producent. W standardzie znajduje się także pompa ciepła.

Wersja Comfort została wyceniona na 141 000 zł. Z kolei odmiana Design wymaga wydania 150 000 zł. W broszurze modelu Dolphin, dostępnej na stronie marki, wymienione są jeszcze skromniejsze odmiany Active i Boost, z akumulatorem 44,9 kWh zamiast 60,4 kWh. Nie ma jednak ich cen w konfiguratorze.

BYD Dolphin Comfort ma w wyposażeniu m.in. kamery 360 i czujniki parkowania, asystenta utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, reflektory LED i elektryczną regulację fotela kierowcy (TUTAJ przeczytasz o hybrydzie BYD-a z zasięgiem 2100 km).

Odmiana Design jest bogatsza o dach panoramiczny i 17-calowe trójkolorowe felgi aluminiowe (w odmianie Comfort są dwukolorowe). Wyróżnia się też dostępnością dwukolorowych konfiguracji kolorystycznych (np. niebieski + szary) zamiast nadwozia malowanego w jednym kolorze.

BYD Seal: rywal Tesli Model 3

BYD Seal to elektryczny sedan segmentu D. Ma 4,8 m długości. W wersji Design kosztuje 207 000 zł, z kolei odmiana Excellence AWD stanowi wydatek od 234 000 zł. Czym się różnią?

Przede wszystkim układem napędowym. Design ma napęd na tył i silnik o mocy 313 KM, a odmiana AWD – układ 4x4 i silnik 530 KM. Pierwszy od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9, drugi w 3,8 s. Akumulator trakcyjny w obydwu przypadkach ma pojemność 82,5 kWh.

Obydwie wersje mają niemal takie samo wyposażenie – z LED-ami, 19-calowymi felgami, skórzaną tapicerką, wentylacją siedzeń, 12-głośnikowym systemem audio i kamerami 360. Mocniejsza odmiana odróżnia się obecnością wyświetlacza head-up.

BYD Seal U: rywal Tesli Model Y

Crossover rywalizujący np. z Teslą Model Y (długość: 4,79 m) jest dostępny w dwóch wersjach. Obydwie osiągają 218 KM i mają napęd na przód, ale akumulator odmiany Comfort cechuje się pojemnością 71,8 kWh, a Design – 87 kWh. Zasięg w cyklu mieszanym to, odpowiednio, 420 i 500 km. Pierwszy model 100 km/h osiąga w 9,3 s, drugi potrzebuje na to o 0,3 s więcej.

Jeśli chodzi o wyposażenie seryjne, prezentuje się ono podobnie, jak w modelach wymienionych wcześniej – nie brakuje kamer 360, tapicerki ze skóry ekologicznej, elektrycznej regulacji przednich foteli czy pakietu systemów wspomagających bezpieczeństwo.

BYD Seal U Design jest bogatszy o czujnik deszczu, dynamiczne światła powitalne, wielokolorowe oświetlenie Ambiente, bezprzewodowe ładowanie smartfona, wyświetlacz head-up i system audio z 12 zamiast 9 głośników. Ma też większy, 15,6-calowy ekran systemu multimedialnego (w odmianie Comfort: 12,8 cala). Seal U Comfort kosztuje 190 000 zł, a Design – 203 000 zł.

Gdzie można kupić auta marki BYD?

Ujawniono już dokładne lokalizacje punktów sprzedaży. W Warszawie to salony: Cichy-Zasada Promenada na Ostrobramskiej 75C, Cichy-Zasada na Grochowskiej 312, a także Krotoski na Dobrej 42.

W Poznaniu to salon Cichy-Zasada na Poznańskiej 33, a w Bydgoszczy – Plichta na Nowotoruńskiej 15. Z kolei w Gdyni – BYD Plichta na Morskiej 290A. Czekamy na rozwój sieci dealerskiej także na południu i wschodzie Polski – póki co nie ma salonu ani na Śląsku, ani w Krakowie czy w Lublinie.

Ceny aut są jednak na tyle konkurencyjne, że salony z pewnością się przydadzą.