14 grudnia 2023

Znamy polskie ceny zupełnie nowego Renault Scenica E-Tech. Od dziś można go zamawiać

2024 Renault Scenic E-Tech

Przez lata rynkowej kariery Renault Scenic ewoluowało nie do poznania, stając się elektrycznym crossoverem. Na ile Francuzi wyceniają ten model? Właśnie poznaliśmy polskie ceny Scenica E-Tech.

Na przełomie tysiącleci Renault Scenic było wśród europejskich klientów niezwykle pożądanym samochodem, a przyszłość wydawała się należeć do tego kompaktowego minivana.

Jednak gusta bywają zmienne, a moda na ten typ nadwozia szybko przeminęła. Francuzi nie mieli więc wyjścia i musieli odświeżyć formułę Scenica. Już poprzednie wcielenie modelu (produkowane w latach 2016-2022) porzuciło stare schematy ewoluując w kierunku hybrydy minivana z crossoverem. Lecz klienci zachowali sceptycyzm.

Dlatego teraz Renault poszło na całość: najnowszy, 2024 Scenic, jest już pełnoprawnym kompaktowym crossoverem. Otrzymał też napęd elektryczny. I w takiej formie auto wjechało właśnie do polskich salonów. Od dziś można je już zamawiać.

2024 Renault Scenic E-Tech: cena

Renault Scenic E-Tech dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: (techno i iconic), dwóch wariantach mocy (170 i 220 KM) oraz z dwoma pojemnościami akumulatorów. Mniejsza bateria jest w stanie zmagazynować 60 kWh energii i zapewnić zasięg do 430 km (WLTP). Większa to już 87 kWh pojemności i do 625 km zasięgu (WLTP).

Ceny Renault Scenic E-Tech prezentują się następująco:

Co dostaniemy w zamian? Podstawowy wariant techno wyposażony jest m.in. w 7 poduszek powietrznych, światła przednie full LED, ładowarkę indukcyjną, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, 19-calowe felgi aluminiowe oraz pompę ciepła. Ponadto kierowca ma do dyspozycji system multimedialny OpenR :ink z 12-calowym ekranem, nawigacją, 6-głośnikami oraz funkcją łączności z usługami online na 5 lat.

Z kolei wariant iconic to dodatkowo m.in. system kontroli martwego pola z asystentem zmiany pasa ruchu, podgrzewana kierownica, lepszy zestaw audio oraz 20-calowe felgi aluminiowe.

2024 Renault Scenic E-Tech: wymiary

Swojego crossovera Renault zbudowało na platformie CMF-EV, którą wykorzystuje również elektryczne Megane E-Tech. Długość Scenica E-Tech to 4,47 m, szerokość wynosi 1,86 m, a wysokość to 1,57 m. Rozstaw osi to zaś 2,78 m, a bagażnik mieści od 545 do 1670 l.

Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu, zamontowanemu w przestrzeni pomiędzy osiami, 2024 Renault Scenic E-Tech ma zupełnie płaską podłogę w kabinie pasażerskiej.

TUTAJ poznasz wszystkie szczegóły nowego Renault Scenic E-Tech.

Cyfrowe wnętrze

Kabina nowego Scenica E-Tech wygląda znajomo. I nie jest to złudzenie, bo ten kokpit już doskonale znamy z elektrycznego Megane'a E-Tech. Czym się wyróżnia?

Centralne miejsce zajmuje ekran systemu multimedialnego OpenR Link. Oparto go na oprogramowaniu Android Automotive 12, dzięki czemu można nim sterować nie tylko dotykiem, ale i naturalnymi komendami głosowymi. Zapewnia też m.in. dostęp do ponad 50 aplikacji oferowanych w usłudze Google Play.

Ciekawą innowacją z punktu widzenia codziennej eksploatacji samochodu elektrycznego jest zoptymalizowana nawigacja. Uwzględnia ona nie tylko punkty ładowania wzdłuż trasy, ale przy planowaniu celu podróży bierze pod uwagę wiele zmiennych. Są to m.in. dane pogodowe, takie jak temperatura i kierunek wiatru. Poza tym przed dojazdem do punktu ładowania bateria jest dodatkowo kondycjonowana, co ma zoptymalizować sam proces jej „nabijania”.

Lecz wisienką na technologicznym torcie – a zarazem nad wyraz efektownym elementem „wystroju” wnętrza – wydaje się być dach panoramiczny Solarbay. Dzięki specjalnej technologii wykorzystującej ciekły kryształ, okno dachowe segmentowo zmienia się z przezroczystego na nieprzezroczyste. Dach przyciemnia się na skutek wywołanego polem elektrycznym przemieszczenia cząsteczek. Przydatną funkcją jest automatyczne przełączanie dachu w tryb nieprzezroczysty podczas wyłączania i opuszczania pojazdu. Po ponownym uruchomieniu dach automatycznie powraca do ostatniego ustawienia

Czy w Scenicu E-Tech zostało coś z minivana?

Choć 2024 Renault Scenic E-Tech jest pełnoprawnym crossoverem, to wciąż ma w sobie ślady dawnej, rodzinno-funkcjonalnej natury. W aucie znaleźć można liczne schowki, a ich łączna pojemność wynosi 38,7 l. Zdaniem producenta to najlepszy wynik wśród podobnych modeli.

Zupełnie inaczej sprawa ma się prezentować w kwestii właściwości jezdnych. Tu Renault obiecuje, że w Scenicu E-Tech będą one zbliżone do tych z kompaktowych hatchbacków.

Co warte odnotowania, przy okazji rozpoczęcia zbierania zamówień na Scenica E-Tech, polski oddział Renault obniżył również ceny elektrycznej odmiany Megane. Nie dość że teraz zaczynają się one od 179 900 zł (zamiast 184 000 zł) to jeszcze kwota ta pozwoli na zakup auta z silnikiem o mocy 220 KM i akumulatorem o pojemności 60 kWh. Wcześniej ceny takiej konfiguracji startowały z poziomu 206 900 zł. Zaś 184 000 zł kosztował wariant 130-konny (akumulator 40 kWh), którego nie ma już w ofercie.

TUTAJ przeczytasz nasze wrażenia z pierwszych jazd Megane'm E-Tech.