Chińskie Chery rozpocznie sprzedaż w Polsce. Jakie zaoferuje modele?
Marka Chery planuje wejść na rynek polski – podaje portal Interia. Jakie modele zaoferuje u nas ten gigant z Państwa Środka, będący właścicielem m.in. Omody i Jaecoo?
Chery to największy chiński eksporter samochodów osobowych. W Europie – w tym w Polsce – można kupić jego produkty pod markami Omoda i Jaecoo. Chińczycy mają ambitne plany dotyczące podboju naszego rynku i w tym roku widzą się nawet w sprzedażowym TOP10.
Wygląda jednak na to, że koncern przewiduje jeszcze więcej niż do tej pory działań nad Wisłą. Jak podaje portal Interia, Chery „we własnej osobie”, czyli pod tą właśnie marką, otworzy przedstawicielstwo w Polsce. Ma to być pierwszy tego typu oddział w całej Unii Europejskiej – informuje portal elektromobilni.pl.
TUTAJ poznasz nowości Omody i Jaecoo w 2025 roku.
Chery w Polsce: sprzedaż w drugiej połowie 2025 r.
„Polska to dynamicznie rozwijający się rynek o ogromnym potencjale, w ostatnich latach wyróżniający się stabilnym wzrostem gospodarczym. Samochody marki Chery, zarówno pod względem różnorodności modeli, jak i dostępnych rodzajów napędów, doskonale odpowiadają na potrzeby polskich kierowców, oferując nowe możliwości wyboru i wzbogacając ofertę na rynku" – mówi w rozmowie z Interią prezes Chery International, Eric Zheng.
Podobne informacje wcześniej podawał dziennik.pl. „Polska będzie pierwszym krajem w regionie UE, w którym Grupa Chery wprowadzi na rynek swoje produkty pod marką Chery. Staramy się, aby sprzedaż rozpoczęła się w drugiej połowie 2025 roku" – powiedział portalowi dziennik.pl Hong Binbao, menadżer marki Chery.
W grudniu Chery Tiggo 7 uzyskało certyfikat WVTA, czyli homologację (Technical harmonisation in the EU) umożliwiającą rozpoczęcie sprzedaży na terenie Wspólnoty. Teraz wygląda na to, że europejska droga marki Chery rozpocznie się w Polsce.
TUTAJ przeczytasz wyniki najnowszego raportu Consumer Reports 2024.
Chery w Polsce: jakie modele zaoferuje?
Jak może prezentować się wybór modeli Chery w naszym kraju? Na razie nie mówimy o samochodach elektrycznych. „Podczas gdy Omoda & Jaecoo koncentrują się na autach stylowych, marka Chery zaspokoi potrzeby na rodzinne i przystępne cenowo samochody” – wskazał Hong Binbao cytowany przez dziennik.pl.
Ofensywa Chińczyków ma rozpocząć się od aut z serii Tiggo. To Tiggo 4 (miejski crossover), Tiggo 7 (crossover segmentu C), Tiggo 8 (również) i Tiggo 9 (SUV segmentu D). Pojawią się najprawdopodobniej również sedany – Arizzo 6 i Arizzo 8.
Powyższe modele to samochody z silnikami spalinowymi. Tiggo 8 może otrzymać także wersję hybrydową typu plug-in, której zasięg w trybie elektrycznym wynosi 75 km. Łączny zasięg sięga zaś 1000 km.
Chery i elektromobilność
Jeśli chodzi o modele na prąd, jak na razie Chery nie ma takich planów dotyczących Europy. Nie oznacza to jednak, że ten wielki koncern nie zajmuje się elektromobilnością. Oferuje choćby Omodę E5.
Ten model wielkości np. Kii Niro ma 442 cm długości i 263 cm rozstawu osi. Moc to 204 KM, a moment obrotowy – 340 Nm. Napęd wędruje na przednie koła, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 s. Zasięg to 402 km (WLTP). Pojemność akumulatora – 65 kWh (61 kWh netto).
Omoda E5 kosztuje co najmniej 169 000 zł. Konkuruje m.in. z Kią EV3, a także ze Skodą Elroq czy Hyundaiem Kona Electric. Chery z pewnością będzie rozwijać portfolio aut elektrycznych, nie tylko pod tą marką.