Chińczycy pokazali kolejny model. Omoda 3 sensacją!

Kolejny model Omody właśnie ujrzał światło dzienne. Określony liczbą 3, jest kompaktowym crossoverem, dzielącym platformę m.in. z „piątką” czy Jaecoo 7. Ma wyrazistą stylistykę, w której można dopatrzeć się m.in. wpływów Lamborghini, i trzy różne układy napędowe do wyboru.
- Po niedawnej zapowiedzi, Omoda 3 już ujrzała światło dzienne.
- To kompaktowy crossover mierzący 442 cm długości.
- Na światowe rynki trafi pod koniec 2025 roku lub na początku 2026 roku.
Omoda idzie za ciosem. Dopiero co zaprezentowała imponujący model 9 na polskim rynku, a już szykuje kolejną nowość. To „trójka”, której oficjalna premiera odbędzie się dopiero w październiku 2025 roku. Teraz jednak ten chiński producent zdradził jej oficjalny wygląd i podstawowy wymiar, czyli długość.
Omoda 3 od zderzaka do zderzaka mierzy 442 cm, co oznacza, że tym wymiarem przebija „piątkę” o 5 cm. Jak informuje kierownik ds. produktów tej marki, przyszła generacja Omody 5 stanie się większa i postawniejsza niż do tej pory.
TUTAJ przeczytasz megatest Omody 5.
Omoda 3: sensacyjny wygląd
Najnowsze dziecko Chińczyków zaskakuje przede wszystkim jednym. To bardzo wyrazisty wygląd, stanowiący mieszankę cech typowych dla samochodów marek Lamborghini i Lotus. Ma mocno zarysowane nadkola i mnóstwo ostrych linii.
Omoda 3 bazuje na platformie T1X, czyli tej samej, co „piątka”, „dziewiątka” oraz Jaecoo 7 i 5. Auto jest jednak kierowane do młodszej klienteli, co na każdym kroku podkreślano podczas jego premiery.
Przedstawiciele Chery – właściciela Omody – zwracali uwagę przede wszystkim na trzy cechy Omody 3. To cyfrowa deska rozdzielcza, której jednak nie pokazano, inspirowana filmami science fiction.
Kolejny atrybut tego samochodu stanowią odgłosy niczym ze „statku kosmicznego”, a ostatni – możliwość synchronizacji konsoli Nintendo Switch z dużym, pionowym ekranem dotykowym.
TUTAJ poznasz opinie rosyjskich użytkowników Omody 5.
Omoda 3: trzy układy napędowe do wyboru
Nowa Omoda ma być napędzana jednym z trzech układów napędowych do wyboru. Pod jego maską będą mogły pracować tradycyjny silnik spalinowy, elektryczny lub hybryda plug-in.
Parametrów technicznych tego auta na razie nie zdradzono. Można przypuszczać zastosowanie napędów znanych już z innych modeli marek należących do Chery. Czyli 1,5-litrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 147 KM, hybrydowego układ plug-in z Jaecoo 7 Super Hybrid (TUTAJ znajdziesz szczegóły na jego temat) lub w pełni elektrycznego.
Ten ostatni wytwarza 204 KM i elektrony czerpie z baterii trakcyjnej o pojemności 61 kWh (netto). W przypadku Omody E5 zapewnia ona zasięg na poziomie 430 km (zgodnie z WLTP) oraz ładowanie z mocą maksymalną 80 kW.
Spodziewać się należy również technologii V2L, dzięki której Omoda 3 będzie mogła „pożyczać” energię elektryczną innym urządzeniom.
TUTAJ poznasz opinie rosyjskich użytkowników Jaecoo 7.
Rok premier
Omoda w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025 roku sprzedała w Polsce 1193 samochody, natomiast Jaecoo – 1202. Obie marki mają jednak ogromne ambicje dotyczące naszego rynku, dlatego poza zaprezentowaną właśnie „dziewiątką”, szykują kolejne premiery.
Niedługo spodziewać się należy również Jaecoo 5, a także Omody 7. Omoda 3 pojawi się na rynku pod koniec 2025 roku lub na początku 2026 roku.