Chiński Zeekr 007 ma zdetronizować Teslę Model 3: w 56 dni powstało 10 000 szt.

Zeekr 007 to model plasujący się wielkościowo między Teslą Model 3 i Model S. Ma wielką moc, duży zasięg, szybko się ładuje i kosztuje… wyjątkowo mało. Nic dziwnego, że sprzedaje się jak przysłowiowe ciepłe bułeczki. Jeśli trafi na polski rynek, to może sporo na nim namieszać
209 900 juanów, czyli równowartość ok. 115 000 zł. Oto, ile kosztuje wprowadzony niedawno na rynek Zeekr 007. Jakie auto dostajemy za tak – trzeba przyznać – rozsądne pieniądze? Nie jest to wcale żaden model miejski.
Zeekr o „bondowskim” numerze to pełnowartościowy, duży sedan. Mierzy 4,86 m długości, czyli mniej więcej tyle, ile spalinowy Volkswagen Arteon i nieco mniej od Volkswagena ID.7. W porównaniu z Teslą mieści się pomiędzy Modelem 3 i S – informuje portal elektromobilni.pl.
Zeekr 007: mocny napęd
Spore nadwozie nie jest jedyną zaletą 007. Zeekr już w bazowej wersji ma… 421 KM. Taki jednosilnikowy, tylnonapędowy samochód osiąga 100 km/h w 5,6 s. W ofercie jest jeszcze wersja z dwoma silnikami, rozwijająca 646 KM. Przyspieszenie takiego auta do 100 km/h to zapierające dech w piersiach 2,8 s (TUTAJ przeczytasz o kosztach utrzymania Tesli Model 3 na 250 tys. km).
Klienci mają do wyboru dwie pojemności akumulatorów – słabsza odmiana wyróżnia się 75,6 kWh, a mocniejsza – 100 kWh. Zasięg wersji o mocy 421 KM to 688 km (mierzone w chińskim cyklu CLTC).
Uzupełnianie energii w Zeekrze 007 także jest niezwykle szybkie. Dzięki architekturze 800-woltowej i akumulatorom Golden Battery, samochód obsługuje ładowanie z rekordową mocą 500 kW (TUTAJ przeczytasz o szybkości ładowania).
Cena zrobiła swoje
Przypomnijmy – to wszystko otrzymujemy za równowartość 115 000 zł w wersji bazowej i ok. 165 000 zł za auto osiągające 100 km/h w mniej niż 3 s. Nawet jak na chińskie warunki, Zeekr 007 (właścicielem jest koncern Geely), jest niezwykle korzystnie wyceniony.
Nic dziwnego, że odnosi sukces. Jak podają media, w 56 dni od wejścia na rynek, 007 został wyprodukowany już w liczbie 10 000 sztuk. Ba, jeszcze przed oficjalną premierą klienci złożyli na to auto, bagatela, 51 tys. zamówień. Obecnie przedstawiciele marki Zeekr liczą, że 007 jeszcze w tym roku wyprzedzi (na rynku chińskim) pod względem liczby sprzedanych sztuk Teslę Model 3.
Zeekr 007: konkurencja może się bać
Pisząc o cenie musimy uwzględnić kwestie podatkowe w Państwie Środka. Doliczając konieczne opłaty można podejrzewać, że gdyby Zeekr 007 trafił na rynek polski, mógłby kosztować ok. 200 000 zł, co wciąż byłoby bardzo dobrą ofertą.
Zeekr 007 rywalizowałby więc pod względem wielkości i osiągów ze wspomnianymi Teslami Model 3 i S, a także z Volkswagenem ID.7, Kią EV6, Mercedesem EQE czy BMW i5. Biłby te auta na głowę stosunkiem osiągów do ceny.



