28 maja 2024

Znamy ceny odnowionych Cupr Leon i Formentor. Najmocniejszy wariant wcale nie musi być najdroższy!

2025 Cupra Leon

Cupra Formentor szturmem podbiła serca polskich klientów, a niedawno przeszła modernizację. Przy okazji odmłodzono również Leona, a dziś Hiszpanie ujawnili ceny obu aut. Jedno jest pewne – ruch w salonach Cupry nie osłabnie.

Cupra Formentor zadebiutowała w 2020 roku. Jest pierwszym samochodem tego producenta, który nie ma swojego odpowiednika w gamie Seata. Ma za to świetny design i sprawdzoną technologię Grupy Volkswagen, a do tego jest przedstawicielem niezwykle popularnego segmentu kompaktowych SUV-ów. Efekt był łatwy do przewidzenia – klienci pokochali Formentora. W ubiegłym roku był on 13. najchętniej kupowanym samochodem w Polsce.

Leonowi, którego obecna generacja produkowana jest również od 2020 roku, daleko do popularności swojego brata. Mimo to Cupra odmłodziła oba auta za jednym zamachem, prezentując odnowione modele wiosną tego roku. TUTAJ przeczytasz więcej o modernizacji Formentora i Leona. W telegraficznym skrócie: lifting przyniósł przede wszystkim odświeżony wygląd oraz poprawione multimedia, jednak najważniejszą zmianą jest zastosowanie zaawansowanego układu 4x4 w topowych wariantach VZ.

Teraz Hiszpanie odkryli wszystkie karty, odsłaniając cenniki zmodernizowanych modeli.

Nowa Cupra Formentor: ceny

Ceny Formentora po faceliftingu zaczynają się od 138 400 zł. Tyle trzeba zapłacić za podstawowy wariant. Napędza go benzynowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM, którą połączono z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Przed modernizacją taki Formentor był droższy, ale różnica w cenie jest jednak symboliczna i wynosi zaledwie 600 zł.

Jednostka ta dostępna jest również z 7-biegową, automatyczną przekładnią połączoną z układem miękkiej hybrydy. Takie auto zostało wycenione na 151 400 zł. Oprócz tego w ofercie znalazła się także 204-konna odmiana z napędem 4x4. Pod maską ma benzynowy silnik 2.0 TSI, połączony z 7-biegowym automatem. Jej cena to 170 000 zł.

Co ważne – i w 2024 roku wcale nie takie oczywiste w segmencie kompaktowych SUV-ów – Formentora można kupić również z Dieslem. Wariant 2.0 TDI łączony jest ze skrzynią automatyczną o 7. przełożeniach i kosztuje 157 700 zł. Jednak obecność silnika wysokoprężnego nie oznacza, że współczesność ominęła hiszpańskiego SUV-a. Klienci mogą kupić go również z hybrydą typu plug-in, której serce stanowi jednostka 1.5 TSI. Moc systemowa to 204 KM, a cena – 205 700 zł.

Wisienką, a raczej wisienkami, na torcie w przypadku Cupry Formentor są odmiany VZ. Występują w 3 wariantach. Najtańsza, napędzana 265-konną jednostką 2.0 TSI, ma przedni napęd i kosztuje 212 000 zł. Pięterko wyżej znalazł się 333-konny wariant z zaawansowanym układem napędu na 4 koła. Jego sercem również jest silnik 2.0 TSI, a z ceną 238 400 zł wydaje się być szczytowym osiągnięciem w gamie Cupry Formentor.

Jednak nie najdroższym, bo 257 300 zł trzeba zapłacić za Formentora VZ w hybrydowej odmianie plug-in o mocy 272 KM. Oparto ją o silnik 1.5 TSI, połączony z 6-biegową skrzynią DSG, zaś wersje 2.0 TSI współpracują z przekładniami DSG o 7 przełożeniach.

Co z cenami Leona?

W przypadku Leona mamy do czynienia z nieco skromniejszą gamą jednostek napędowych. Podstawowe 1.5 TSI połączono z 6-biegowym manualem, a cena takiego auta startuje z poziomu 132 800 zł. Dopłata do 7-biegowej przekładni DSG, która również w Leonie wiąże się z przeobrażeniem auta w miękką hybrydę, wynosi 15 000 zł.

Z kolei hybryda typu plug-in, która w przypadku Leona ma – nie wiedzieć czemu – o 1 KM więcej (czyli 205 KM) kosztuje 189 700 zł i podobnie jak w Formentorze, jej podstawą jest jednostka 1.5 TSI z 6-biegową przekładnią DSG. Konserwatywnych wartości w gamie Cupry Leona broni zaś poczciwy silnik Diesla. 2.0 TDI, bo o nim mowa, generuje 150 KM mocy i połączony jest z automatyczną skrzynią biegów o 7 przełożeniach. Koszt takiego auta to 159 200 zł.

Mniej okazale wypada z kolei świat topowych wariantów VZ. W przypadku Leona klienci mogą wybierać pomiędzy odmianą 2.0 TSI o mocy 300 KM (cena od 190 600 zł) a 272-konną hybrydą typu plug-in, opartą o silnik 1.5 TSI (cena od 209 900 zł). Oba warianty Leona VZ mają przedni napęd i skrzynie DSG.

Jest i haczyk

Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że Cupra postanowiła skierować swoje kompaktowe modele do wyjątkowo szerokiego grona klientów. Podstawowe odmiany 1.5 TSI z manualną przekładnią wydają się być względnie rozsądną cenowo propozycją, zaś topowe warianty VZ z pewnością trafią w gusta klientów zorientowanych na osiągi.

Z kolei obecność jednostki wysokoprężnej to w tym segmencie miły ukłon w stronę kierowców pokonujących długie trasy. Mimo nieustającego postępu w motoryzacji, w takich warunkach wciąż nic nie może równać się z poczciwym silnikiem Diesla.

Jednak w całej tej beczce miodu jest i łyżka dziegciu. Otóż póki co zamawiać można... wyłącznie 2 odmiany Leona (1.5 TSI w wersji ze skrzynią DSG oraz 2.0 TDI) i tylko jednego Formentora (1.5 TSI w wersji ze skrzynią DSG).

Wszystkie pozostałe wersje silnikowe obu aut mają być – cytując oficjalną informację zawartą w cenniku – „dostępne w późniejszym terminie”. Jak widać hiszpański temperament wiąże się również z zamiłowaniem do sjesty.

2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Leon VZ Sportstourer
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Leon
2025 Cupra Leon VZ Sportstourer
2025 Cupra Leon VZ Sportstourer
2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Leon VZ Sportstourer
2025 Cupra Leon VZ Sportstourer
2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Formentor