Nowa inwestycja MG gotowa. Części do chińskich aut od teraz dostępne są na wyciągnięcie ręki
Chińska ekspansja trwa. MG uruchomiło właśnie centrum dystrybucji części, które – jak zapewniają przedstawiciele marki – znacząco usprawni opiekę posprzedażną w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
Potencjalne trudności serwisowe – w tym również obawy o utrudniony dostęp do części zamiennych – spędzają sen z powiek klientom rozważającym zakup samochodów z paszportem Państwa Środka. Chińscy producenci muszą rozwiązać ten problem, jeśli chcą na poważnie liczyć się w walce o portfele Europejczyków. I właśnie zaczynają to robić.
MG poinformowało o otwarciu centrum dystrybucji części na region Europy Środkowej i Wschodniej. Jak zapewniają przedstawiciele marki, znacząco skróci to czas oczekiwania na podzespoły – teraz będzie on wynosił maksymalnie 7 dni.
Centrum znajduje się na Węgrzech i zajmuje teren o powierzchni ponad 2000 mkw. Jednak to nie koniec. Równolegle MG uruchomiało akademię szkoleniową, która kształcić będzie techników, serwisantów oraz sprzedawców z 17 państw naszego regionu.
Oznacza to jedno: chiński producent na dobre rozpoczyna walkę o klientów również w naszym regionie. Bo na zachodzie Europy MG już teraz cieszy się niemałym i stale rosnącym zainteresowaniem klientów.
Jak podkreślił Kim Sangwoo, dyrektor zarządzający SAIC Motor CEE: „MG stało się najszybciej rosnącą marką samochodową w Europie w 2023 roku, ze 105-procentowym wzrostem w porównaniu z poprzednim rokiem, oraz awansowało do grona dwudziestu najlepiej sprzedających się marek w Europie”.
Póki co polscy klienci mają do wyboru 3 modele tego wytwórcy. Elektryczne MG4 oraz dwa spalinowe SUV-y: miejskiego ZS-a i kompaktowego HS-a. Już wkrótce dołączy do nich MG3, czyli hybrydowy hatchback segmentu B, o którym pisaliśmy TUTAJ.
Jak wygląda ich sprzedaż? W dwóch pierwszych miesiącach 2024 roku zarejestrowano w Polsce 411 nowych MG. Oznacza to, że chińska marka cieszyła się większym wzięciem, niż np. niezwykle popularny niegdyś Fiat. Najpopularniejszym modelem był HS – zarejestrowano 221 egzemplarzy tego SUV-a. Z kolei ZS przekonał do siebie 144 klientów, a 46 rejestracji dotyczyło MG4.