9 stycznia 2025

Murowany hit z Rumunii wjeżdża do Polski. Cena sensacją! Chińczycy mają problem

Dacia Bigster przód

Dacia Bigster wkracza na polski rynek. Nowy SUV rumuńskiego producenta z pogranicza klas kompaktowej i średniej już w podstawowej odmianie ma 140-konny silnik, cyfrowe zegary, system multimedialny czy kamerę cofania i 17-calowe obręcze z lekkich stopów. Pomimo tego kosztuje poniżej 100 tys. zł. A to oznacza, że jest tańszy niż najgroźniejsi chińscy rywale.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Choć Dacia Bigster garściami czerpie z Dustera, jest samochodem większym, bardziej dojrzałym i atrakcyjniej narysowanym. Powstała na wydłużonym wariancie platformy modułowej CMF-B, z której korzystają m.in. inne modele tego rumuńskiego wytwórcy.

Dacia Bigster mierzy 457 cm długości, (+23 cm względem Dustera), 181 cm szerokości (tyle, co Duster) oraz 171 cm wysokości (+5 cm). Dodatkowe centymetry przekładają się głównie na większą przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń oraz w bagażniku o różnej pojemności w zależności od zastosowanego napęd. Czyli od 549-667 l (hybryda-TCe 140) do 1851-1937 l (hybryda-TCe 140).

TUTAJ przeczytasz megatest Dacii Duster.

Dacia Bigster: cena od 99 900 zł

Nowe auto z Rumunia może być wprawiane w ruch przez 1 z 4 układów napędowych do wyboru. Bilet wstępu do jego świata stanowi 3-cylindrowa jednostka 1.2 TCe z układem miękkiej hybrydy. Wytwarza ona 140 KM przy 5500 obr./min i 230 Nm przy 2100 obr./min.

Od 0 do 100 km/h rozpędza to, ważące 1350 kg auto, w czasie 9,8 s i zapewnia prędkość maksymalną 180 km/h (taka sama dla wszystkich wersji tego modelu). Dacia Bigster TCe 140 średnio na 100 km zużywa 5,5 l paliwa, co przy 50-litrowym zbiorniku przekłada się na 909 km zasięgu.

Podstawowy wariant rumuńskiego SUV-a kosztuje od 99 900 zł (Essential), natomiast odmiana z instalacją LPG i dodatkowym 50-litrowym zbiornikiem paliwa została wyceniona od 101 200 zł. Do jej napędu służy również silnik 1.2 R3 z układem miękkiej hybrydy, bezpośrednim wtryskiem benzyny ale i z wielopunktowym wtryskiem dla LPG.

Osiągi są tu minimalnie gorsze – 0-100 km/h w 10,0 s – za to Bigster ECO-G 140 oferuje imponujący zasięg. Czyli 909 km na benzynie (5,5 l/100 km) oraz dodatkowe 704 km na gazie (7,1 l/100 km). Łącznie daje to możliwość pokonania ponad 1600 km bez tankowania paliwa! Chętni na tę wersję będą jednak musieli chwilę poczekać, ponieważ dostępna będzie ona w późniejszym terminie.

TUTAJ poznasz plany Dacii na 2025 rok.

Z napędem 4x4 lub jako hybryda

Podobnie jak Duster, Dacia Bigster występuje z układem 4x4. Odmiana TCe 130 4x4 kosztuje od 110 400 zł. Do jej napędu służy 130-konny (przy 4500 obr./min) wariant 3-cylindrowej jednostki 1.2, również zaopatrzony w system mild hybrid.

Oferuje on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,2 s i średnio na 100 km „wypija” 6,1 l paliwa. Wersja Hybrid 155, korzystająca z nowego silnika 1.8, opracowanego przez spółkę Horse Powertrain, na pokonanie 100 km potrzebuje z kolei 4,7 l paliwa.

Jej układ napędowy wytwarza 156 KM, z czego 112 KM pochodzi z 4-cylindrowego „benzyniaka” z układem miękkiej hybrydy (+20 KM), a kolejne 49 KM – z silnika elektrycznego. Akumulator trakcyjny ma tu pojemność 1,4 kWh, a całość „spina” ze sobą przekładnia wielotrybowa (reszta odmian ma 6-biegową skrzynię ręczną).

Dacia Bigster Hybrid 155 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,7 s i… wcale nie jest najcięższa spośród odmian tego auta. Waży 1419 kg, czyli o 9 kg mniej niż wersja 4x4. Cena? Od 124 900 zł, ale w lepiej wyposażonej wersji Expression (hybryda nie występuje w odmianie Essential).

Dacia Bigster: wersje wyposażenia

Dacia Bigster dostępna jest w czterech wariantach wyposażenia. Są to Essential, Expression oraz Extreme i Journey. Co istotne, ceny dwóch ostatnich różnią się między sobą tylko symbolicznie.

Oto najważniejsze elementy wyposażenia wersji Essential (od 99 900 zł):

  • 17-calowe obręcze z lekkich stopów
  • czarna tapicerka materiałowa
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
  • zestaw naprawczy do kół
  • diodowe światła mijania i do jazdy dziennej
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
  • cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem 7,1”
  • system multimedialny z ekranem 10”
  • bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay
  • ogranicznik/regulator prędkości
  • tylne czujniki parkowania i kamera cofania
  • klimatyzacja manualna
  • przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie

Odmiana Expression (od 107 400 zł) do powyższego wyposażenia dorzuca ponadto m.in.:

  • tapicerkę materiałową Denim
  • fotel kierowy z regulacją lędźwiową
  • dwa gniazda USB-C w drugim rzędzie
  • asystenta kontroli zjazdu
  • składane lusterka boczne
  • światła przeciwmgłowe w technologii LED
  • automatyczny hamulec
  • dwustrefową klimatyzację automatyczną z nawiewami na tył
  • składane oparcie kanapy w proporcji 40:20:40 i podwójną podłogę bagażnika

Dacia Bigster Extreme (od 116 100 zł) na tle Expression zapewnia ponadto:

  • wyższej jakości tapicerkę materiałową, częściowo wykonaną z tkaniny MicroCloud
  • automatyczne włączanie świateł drogowych
  • cyfrowe zegary z ekranem 10,1”
  • adaptacyjny tempomat (dla wersji Hybrid 155)
  • ładowarkę indukcyjną
  • dostęp bezkluczykowy
  • system multimedialny z nawigacją
  • podgrzewaną kierownicę

W wersji Journey (od 115 700 zł) względem Expression otrzymujemy:

  • 18-calowe obręcze aluminiowe
  • wyższej jakości tapicerkę materiałową, częściowo wykonaną z tkaniny MicroCloud
  • fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości i kąta pochylenia oparcia
  • automatyczne włączanie świateł drogowych
  • adaptacyjny tempomat (dla wersji Hybrid 155)
  • podgrzewaną kierownicę
  • dostęp bezkluczykowy
  • ładowarkę indukcyjną
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
  • cyfrowe zegary z ekranem 10,1”
  • system multimedialny z nawigacją

Gwarancja i rywale z Chin

Dacia Bigster jest objęta 3-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu wynoszącym 100 000 km. Za pomocą opcjonalnych pakietów można wzbogacić jej wyposażenie m.in. o czujniki parkowania z przodu i z boku, system Multiview Camera, kontrolę martwego pola oraz podgrzewane fotele i przednią szybę.

Do potencjalnych rywali Dacii Bigster z Chin należy zaliczyć:

  • BAIC-a Beijinga 5 (1.5 turbo, 177 KM, AT; 462,0/188,6/168,0 cm) – 127 900 zł
  • Forthinga T-Five Evo (1.5 turbo, 177 KM, AT; 456,6/186,0/169,0 cm) – 135 900 zł (cennik na rok modelowy 2025)
  • Jaceoo 7 (1.6 turbo, 147 KM, AT; 450,0/186,5/168,0 cm) – 139 900 zł
  • MG HS-a (1.5 turbo, 170 KM, MT; 465,5/189,0/166,4 cm) – 109 900 zł

Co ciekawe, polskie przedstawicielstwo Dacii jest jednym z 9 w Europie, objętych inicjatywą Bigster Experience. „Klienci mają wyjątkową okazję, aby zobaczyć nowego Bigstera w ekskluzywnej scenerii i zanurzyć się w świecie Dacii przed pojawieniem się nowego pojazdu w salonach dealerskich zaplanowanym na wiosnę 2025 roku” – informuje rumuński producent.

Kalendarz Bigster Experiencie 2025 w Polsce znajdziecie TUTAJ.

Dacia Bigster przód
Dacia Bigster przód
Dacia Bigster przód
Dacia Bigster przód
Dacia Bigster bok
Dacia Bigster tył
Dacia Bigster bok tył
Dacia Bigster bok przód
Dacia Bigster koło felga
Dacia Bigster grill detal
Dacia Bigster detal
Dacia Bigster lampa tył
Dacia Bigster detal
Dacia Bigster wnętrze
Dacia Bigster wnętrze
Dacia Bigster ładowarka indukcyjna
Dacia Bigster cyfrowe zegary
Dacia Bigster ekran multimediów
Dacia Bigster ekran mulimediów
Dacia Bigster drążek zmiany biegów skrzynia biegów
Dacia Bigster detal nawiew
Dacia Bigster wnętrze
Dacia Bigster fotel
Dacia Bigster kanapa
Dacia Bigster nawiew na tył YouClip
Dacia Bigster bagażnik
Dacia Bigster bagażnik
Dacia Bigster bagażnik
Dacia Bigster bagażnik
Dacia Bigster składanie oparcia kanapy