Dacia szykuje rywala dla Skody Octavii?
Dacia szykuje się obecnie do premiery Bigstera – większego wcielenia Dustera. Ale okazuje się, że w jej gamie pojawi się również kolejny model. Określany, jako C-Neo, ma być niedrogim rywalem Skody Octavii.
Dacia ma już w swojej ofercie auta kompaktowe. Obok Dustera, klienci mogą zdecydować się również na bardziej klasyczną propozycję: to Jogger, mierzący 454,7 cm długości i zdolny pomieścić w swojej kabinie do 7 osób. Tyle że jest on crossoverem o rodzinnym charakterze, wyróżniającym się 20-centymetrowym prześwitem i niemal pionowo opadającą pokrywą bagażnika.
Nowy model klasy kompakt, który ma występować w dwóch odmianach nadwoziowych – kombi i liftback – ma się pojawić w 2026 roku.
Dacia C-Neo: zapatrzona w Dustera
Oczekuje się, że Dacia C-Neo pod względem technicznym i stylistycznym będzie bazować na aktualnym, znakomicie przyjętym Dusterze. Oznacza to zastosowanie platformy CMF-B, a także smukłe linie nadwozia z elementami o terenowym charakterze oraz nowoczesne oświetlenie diodowe.
Według analityków rynku motoryzacyjnego obecnie obserwujemy odchodzenie producentów od klasycznych aut kompaktowych na rzecz crossoverów czy modeli elektrycznych. I właśnie to otwiera lukę dla niedrogich samochodów, napędzanych silnikami spalinowymi.
Dacia chce wykorzystać ją i wprowadzić na rynek konkurenta dla Skody Octavii, dostępnej zarówno w wariantach kombi, jak i liftback.
Dacia C-Neo: większa niż Jogger
Przyszła Dacia C-Neo ma mieć około 460 cm długości, czyli być nieco dłuższa niż Jogger. Co ciekawe, również ona nie będzie typowym modelem kompaktowym, lecz delikatnie uterenowionym. To znak czasu – w końcu crossovery sprzedają się obecnie znakomicie.
Możliwe, że Dacia C-Neo przejmie kokpit z Dustera i Bigstera. Pod maską pracować będą natomiast niewielkie silniki benzynowe lub hybrydowy układ napędowy, oparty na wolnossącej jednostce 1.6.
Prawdopodobnie też nowe auto rumuńskiego wytwórcy będzie dostępne z seryjną instalacją gazową LPG. W ten sposób Dacia chce się bowiem jak najdłużej przeciwstawiać elektromobilności.
Dacia Bigster: co o niej wiemy?
Przyszła Dacia Bigster ma być wydłużonym wcieleniem nowego Dustera. Oznacza to, że Rumuni w jego przypadku sięgną po rozwiązanie znane choćby z Peugeotów 3008 i 5008, co pozwoli na znaczne oszczędności.
Bigster otrzyma ten sam wystrój kabiny, co Duster i ma być oferowany zarówno w wariantach 5-, jak i 7-miejsowych. Cena? Nieoficjalnie mówi się, że będzie niższa niż 100 000 zł.