Denza Z9 GT już do kupienia w Polsce. Ile kosztuje?

Sprzedaż samochodów marki Denza, należącej do BYD-a, rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku. Pierwszym modelem dostępnym na europejskich rynkach ma być imponujące Z9 GT. Takie auto już można jednak kupić w naszym kraju. Z pomocą przychodzi OTOMOTO.
- Denza wchodzi do Europy z imponującym Z9 GT.
- Sprzedaż samochodów tej marki wystartuje w czwartym kwartale 2025 roku.
- Firma na celownik bierze Porsche i spółkę.
Denza to marka premium należąca do chińskiego koncernu BYD. Właśnie nastąpił jej oficjalny debiut na Starym Kontynencie, co miało miejsce podczas Tygodnia Designu w Mediolanie. Chińczycy europejską sprzedaż rozpoczną w czwartym kwartale tego roku.
Na pierwszy ogień pójdzie imponująca limuzyna à la Porsche Panamera w postaci Z9 GT. To auto ma być oferowane jako elektryk o mocy 965 KM lub hybryda plug-in, dysponująca trzema silnikami elektrycznymi oraz spalinowym generatorem prądu.
Denza Z9 GT PHEV ma dwa silniki z tyłu o mocy 299 KM każdy oraz 272-konną jednostkę z przodu. Na koła trafia tutaj więc 870 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s. Łącznie cały układ napędowy Denzy Z9 GT wyciska z siebie ponad 1000 KM.
TUTAJ poznasz chińskie perełki z OTOMOTO.
Denza Z9 GT w Polsce: ogłoszenie na OTOMOTO
I choć Denza w Polsce nie jest jeszcze oficjalnie do kupienia, na portalu OTOMOTO można znaleźć oferty trzech różnych modeli tego wytwórcy. Obok Z9 GT, są to minivan D9 oraz crossover, określany jako N7.
Najciekawszy jest oczywiście ten pierwszy, dostępny w cenie 299 000 zł. Oferuje go firma, zajmująca się importem samochodów z Chin, jako egzemplarz do sprowadzenia na zamówienie.
Dostępne auto dysponuje przebiegiem 2800 km i występuje w odmianie PHEV. Ogłoszeniodawca określa jego moc na 1100 KM. Co istotne, to topowy wariant Ultra, cechujący się „maksymalnym wyposażeniem, systemami wspomagającymi jazdę i komfortowymi fotelami” – czytamy w ogłoszeniu.
Denza Z9 GT Ultra z OTOMOTO ma kolor czarny, ciemne felgi aluminiowe z oponami Continental Premium Contact C oraz brązowe wnętrze. Auto wyprodukowano w 2024 roku.
TUTAJ znajdziesz ogłoszenie Denzy Z9 GT w OTOMOTO.
Denza Z9 GT w Polsce: kawał samochodu
Denza Z9 GT mierzy 518 cm długości, 199 cm szerokości oraz 150 cm wysokości. Standardowym wyposażeniem tego modelu jest zawieszenie pneumatyczne z podwójnymi wahaczami z przodu oraz układem wielowahaczowym przy tylnej osi.
Przedstawiciele tej marki z Państwa Środka są przede wszystkim dumni z systemu VMC, sterującego wszystkimi aktywnymi elementami Z9 GT, w tym m.in. hamulcami, zawieszeniem i układem kierowniczym.
„Dzięki sygnałom przesyłanym z częstotliwością do 10 ms, system umożliwia niezwykle szybkie, precyzyjne i kompleksowe kontrolowanie ruchem pojazdu. Tak zintegrowany system pozwala na natychmiastową reakcję w sytuacjach awaryjnych, takich jak pęknięcie opony przy dużej prędkości” – informuje Denza.
TUTAJ przeczytasz o marce GAC w Polsce.
Niespotykane możliwości
Denza Z9 GT zapewnia niezależne sterowanie przednią i tylną osią, a nawet oboma tylnymi silnikami. Zastosowano przy nich po jednym elektrycznym siłowniku, pozwalającym np. na osobny skręt lewego i prawego koła.
„To autorskie dla marki Denza rozwiązanie oferuje szereg korzyści: wyjątkową zwrotność jak na pojazd o długości 5,2 metra, wyraźnie poprawioną stabilność podczas pokonywania zakrętów, zmiany pasa ruchu i hamowania, a także rewolucyjne możliwości parkowania” – czytamy w informacji prasowej.
Denza Z9 GT może więc być nie tylko bardziej zwrotna od aut miejskich, ale poruszać się tzw. „chodem kraba” i wślizgiwać swoim tyłem w ciasne zatoczki podczas parkowania. Poza tym, gdy oba tylne koła skręcają do środka to chińskie auto zapewnia wyższą stabilność, zwłaszcza podczas hamowania.
Wewnątrz Denza Z9 GT wyróżnia się materiałami najwyższej jakości, solidną przestrzenią oraz zaawansowanymi technologiami. W kokpicie znalazło się kilka ekranów, w tym 17,3-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego oraz 13,2-calowe cyfrowe zegary.
Co ciekawe, Denza pracuje obecnie nad szeregiem udoskonaleń Z9 GT przed jego europejskim debiutem. Chińczycy obiecują poprawę układu napędowego, osiągów, zasięgu, a nawet pojemności bagażnika.
















