Długodystansowy Volkswagen ID.7: ostatnia faza hiszpańskich testów
Światowa premiera elektrycznego (BEV), flagowego modelu Volkswagen ID.7 została zapowiedziana na 17 kwietnia. Niemcy poinformowali, że testy tego samochodu właśnie weszły w ostatnią fazę.
Auto, które zaprojektowano do jazdy na długich dystansach (700 km zasięgu, moc ładowania do 200 kW), wzmocni ofertę marki w klasie wyższej średniej w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Volkswagen ID.7 pojawi się na rynku pod koniec 2023 roku. Producent do 2030 roku planuje zwiększyć udział modeli elektrycznych w swojej sprzedaży w Europie do 80%.
„W modelu ID.7 w jeszcze większym stopniu wykorzystaliśmy potencjał platformy MEB. Zastosowaliśmy też nowy, mocniejszy i bardziej wydajny silnik elektryczny. Ponadto dopracowaliśmy zawieszenie, dzięki czemu mogliśmy jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy. Połączenie doskonałego układu napędowego, komfortowego układu jezdnego i dużego zasięgu sprawia, że Volkswagen ID.7 jest idealną limuzyną na dalekie podróże – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za rozwój.
Lepsze osiągi i wyższa wydajność, dzięki nowo opracowanemu silnikowi elektrycznemu
Volkswagen ID.7 jest pierwszym modelem opartym na platformie MEB, w którym wykorzystano nowy, wydajny napęd. To najmocniejszy i dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik elektryczny w rodzinie ID. Nosi on oznaczenie APP550, został opracowany przez Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest wytwarzany – czytamy na portalu elektromobilni.pl.
Układ napędowy zoptymalizowano przede wszystkim pod względem zużycia energii. W zależności od wielkości akumulatora zasięg WLTP może sięgać do 700 km, a moc ładowania – do 200 kW.
W Volkswagenie ID.7 znacząco ulepszono adaptacyjne zawieszenie DCC i menedżera dynamiki jazdy. Wybór trybu jazdy pozwala dopasować pracę podwozia do indywidualnych upodobań – od komfortowego po zawieszenie o sportowym charakterze.
Wraz z nowym, progresywnym układem kierowniczym systemy te zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne i maksymalną stabilność. Technologie były gruntownie sprawdzane podczas testów w Hiszpanii.