24 kwietnia 2025

Chiński Dongfeng zaszalał. Nad Wisłą zaoferuje auta w cenie od 99 000 zł do niemal 800 000 zł

Dongfeng w Polsce

Dongfeng wylądował w Polsce z samochodami zarówno przystępnymi cenowo, jak i z bardzo drogimi. Pod tym ostatnim względem wyżyn sięgnął imponujący, 1088-konny M-Hero, wyceniony niemal na 800 000 zł.

  • Dongfeng wchodzi na polski rynek z szeroką ofertą.
  • Klienci będą mogli wybierać spośród 6 modeli, z których najtańszy wyceniono na 99 000 zł.
  • Za sprzedaż samochodów Dongfenga nad Wisłą odpowiada spółka AFG Motors.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Dongfeng Motor Group to kolejny chiński gracz na polskim rynku. Swoją działalność inauguruje on podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show. Na dzień dobry prezentuje 6 modeli trzech marek. Obok Dongfenga są to Voyah grający w segmencie premium oraz luksusowe M-Hero.

Spośród nowości tego koncernu jedno auto jest już na naszym rynku od jakiegoś czasu. To Voyah Free, który do tej pory było oferowany przez firmę Auto Fus. Teraz jej rolę przejęła spółka AFG Motors, związana z rodziną Fus.

„Rynek od miesięcy czekał na ten moment. Dziś możemy oficjalnie powiedzieć: witamy” – mówi Robert Żarkowski, prezes AFG Motors. Dodaje także, że oferta Dongfenga nad Wisłą została dopasowana do potrzeb różnych klientów.

Pierwszy salon z samochodami tej chińskiej marki zostanie otwarty wkrótce w Warszawie. Docelowo mają być one oferowane w kilkunastu punktach w całym kraju – również w miejscowościach, w których zamieszkuje poniżej 60 tys. osób.

TUTAJ poznasz polską ofertę Hongqi.

Dongfeng w Polsce: elektryczny Box i dwa SUV-y

Donfeng w Polsce zaoferuje 6 modeli. Bilet wstępu do jego świata stanowi niewielki, elektryczny Box. To auto o ciekawie stylizowanym nadwoziu mierzy 403 cm długości, 181 cm szerokości oraz 157 cm wysokości.

Dongfeng Box dysponuje baterią trakcyjną o pojemności 42,3 kWh, zapewniającą zasięg 430 km. Silnik elektryczny ma 95 KM, czyli tyle samo, co w Leapmotorze T03, i pozwala rozwijać maksymalną prędkość 140 km/h. Cena? 99 000 zł.

Kolejny model w ofercie to Dongfeng Mage, czyli SUV z pogranicza klas kompaktowej i średniej. Jego nadwozie jest długie na 465 cm, szerokie na 190 cm i wysokie na 163 cm. Pod maską ma 204-konny silnik 1.5 turbo, współpracujący z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Osiągi? 0-100 km/h w 8,1 s i prędkość maksymalna 190 km/h. Mage dysponuje kolumnami McPhersona z przodu oraz układem wielowahaczowym przy tylnej osi. Wyceniono go na 123 900 zł.

Dongfeng Huge, czyli z ang. wielki, to SUV, który pomiędzy zderzakami ma 472 cm. Również w jego przypadku za napęd odpowiada 1,5-litrowa jednostka z turbodoładowaniem, wytwarzająca 204 KM. Auto ma całkiem nowoczesną sylwetkę i bogate wyposażenie. Jego cena startuje z poziomu 149 000 zł.

TUTAJ poznasz polską ofertę JAC-a.

Voyahy Free i Dream

Dwa kolejne modele koncernu Dongfeng to auta marki Voyah – Free i Dream. Pierwszy jest SUV-em klasy wyższej o zaskakująco atrakcyjnie stylizowanym nadwoziu, bardzo obszernej kabinie i solidnym wykonaniu. W parze z tymi atrybutami idzie również bardzo dobre wyposażenie seryjne.

Voyah Free to elektryk o mocy 489 KM, czerpiący prąd z baterii 106 kWh. Zapewnia ona zasięg 505 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi jedynie 4,4 s, a średnie zużycie energii – 20.2 kWh.

„Chiński Voyah Free to bez dwóch zdań imponujące auto. Wrażenie robi nie tylko wyglądem, poziomem wykończenia i wyposażenia, w tym w nowoczesne systemy, ale również ogólnym, bardzo wysokim komfortem, zachowaniem na drodze i osiągami. Prawdę mówiąc ciężko uwierzyć, że to auto z Państwa Środka” – pisaliśmy w podsumowaniu megatestu tego samochodu na początku 2024 roku. Za Voyaha Free trzeba zapłacić 359 000 zł.

440 000 zł kosztuje z kolei Voyah Dream, który pod względem technicznym wykorzystuje elementy modelu Free. Ma taką samą baterię trakcyjną o pojemności 109 kWh, ale mniejszy zasięg, wynoszący 482 km. Jego moc to z kolei 435 KM, które katapultują to auto do 100 km/h w 5,9 s. Voyah Dream zapewnia przestrzeń dla 7 pasażerów.

TUTAJ poznasz ofertę marki Bestune w Polsce.

Dongfeng w Polsce: „chińczyk” za 800 000 zł

Dongfeng M-Hero to absolutnie imponujący samochód terenowy. Jego cztery silniki elektryczne wytwarzają łącznie 1088 KM i jeszcze potężniejsze 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h tego kolosa, mierzącego 499 cm długości, 208 cm szerokości oraz 193 cm wysokości, w zaledwie 4,2 s. Prędkość maksymalna to 180 km/h.

Auto dysponuje akumulatorem trakcyjnym o pojemności 142,7 kWh, zapewniającym dość skromny zasięg – 450 km, zgodnie z cyklem WLTP. Ale mało aerodynamiczne nadwozie i potężna masa własna (3410 kg) robią swoje.

Dongfeng M-Hero dysponuje zawieszeniem pneumatycznym oraz m.in. specjalnymi systemami do jazdy terenowej czy brodzenia w wodzie. Cena? 799 000 zł. Producent jednak nie wspomina o takich sztuczkach, jakie potrafi m.in. imponujący BYD Yangwang U8.

TUTAJ poznasz ofertę marki SWM w Polsce.

Dongfeng w Polsce: finansowanie

Polski importer samochodów koncernu Dongfeng podpisał już umowę dotyczącą finansowania z BNP Paribas. Wspólna oferta obejmie klientów indywidualnych, firmowych oraz instytucjonalnych. Dotyczy nie tylko usługi sprzedaży i serwisu, ale również różnych form finansowania. Dostępne będą leasing, kredyt oraz najem długoterminowy.

„Łącząc nasze zaawansowane produkty finansowe z różnorodną gamą pojazdów grupy Dongfeng, zapewniamy klientom dostęp do rozwiązań idealnie dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb – twierdzi Radosław Sałek, dyrektor zarządzający pionu sprzedaży mobility BNP Paribas Bank Polska S.A.

Dongfeng w Polsce
Dongfeng w Polsce
Dongfeng w Polsce
Dongfeng w Polsce
Voyah Dreamer - tył
Voyah Free
Dongfeng w Polsce