DS 4 – francuski hatchback klasy premium
Gama należącej do Citroena marki DS szybko się powiększa. Niedawno poznaliśmy ceny limuzyny DS 9, a już teraz francuzi kuszą kolejnym, tym razem mniejszym modelem – DS 4. I wbrew pozorom nie będzie to kolejny SUV czy crossover.
Kompaktowemu DS bliżej do klasycznego hatchbacka niż podniesionego crossovera. To prawda nadwozie jest nieco napompowane, a koła olbrzymie (w standardzie z pewnością nie będą to 20-calowe obręcze), jednak stylistom udało się zachować klasyczne proporcje auta kompaktowego.
Nie da się ukryć, że ostre linie nadwozia przypominają te z Lexusa. Tak to już jednak jest w motoryzacji, że za modą podąża wielu producentów. Podobieństwo nie jest jednak aż tak przypadkowe. Już podczas zapowiedzi nowego modelu, mówiono, że głównym konkurentem DS 4 ma być Lexus UX.
O ile jednak z zewnątrz oba auta mogą wydawać się nieco podobne, tak wnętrze francuskiego hatchbacka wydaje się znacznie bardziej nowoczesne. Jest przestronne i zaprojektowane z dużym centralnym dotykowym wyświetlaczem i masywnym tunelem centralnym oddzielającym kierowcę od pasażera.
Auto będzie wyposażone m.in. w głosowego asystenta, ekran przezierny (HUD), system jazdy autonomicznej 2. poziomu oraz zawieszenie adaptacyjne z systemem kamer monitorującymi nierówności na drodze.
Benzyna, Diesel, hybryda
Wiadomo, że po maskę nowego DSa trafią dobrze znane z innych modeli koncernu PSA silniki z rodziny PureTech. Kierowcy będą więc mogli wybierać auto o mocy 130 KM (1.2 l) oraz 180 lub 225 KM (1.6 l.). Nie zabraknie też silników, a dokładnie silnika Diesla. Gamę uzupełni 1.5 l. Blue HDi o mocy 130 KM.
Dla wielbicieli hybryd pozostanie DS 4 PHEV o mocy systemowej 225 KM i zasięgiem 50 km na prądzie elektrycznym. Napęd jest dokładnie taki sam jak w Peugeocie 508 Hybrid. Silnik spalinowy ma 180 KM, silnik elektryczny – 110 KM. Pojemność baterii? Pewnie też taka sama, czyli 11,8 kWh.
Jak na razie w ofercie francuskiej marki premium dostępny jest najmniejszy crossover DS 3 crossback i większy SUV – DS 7 crossback. DS 4 produkowany będzie w zakładach Opla w Ruesselsheim (Niemcy), a w sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku. W przyszłości gamę uzupełni także DS 4 crossback.