Dwa nowe Peugeoty imponują zasięgiem. Jak wypadają na tle klasowych rywali? | RANKING
Peugeot wprowadza nowe wersje swoich elektrycznych modeli E-3008 i E-5008. Obiecuje zasięg niemal na poziomie samochodów wysokoprężnych oraz szybkie ładowanie. Jak wypadają na tle rywali?
Peugeoty 3008 i 5008 to pierwsze modele oparte na nowo opracowanej platformie STLA Medium. Umożliwia ona zastosowanie silników elektrycznych lub spalinowych. Do tej pory w ofercie obu aut były zarówno układ hybrydowy, hybryda plug-in oraz wariant elektryczny.
Peugeot E-3008 legitymuje się zasięgiem 527 km (zgodnie z cyklem WLTP), natomiast E-5008 – 502 km. W drodze są jeszcze odmiany z układem 4x4, natomiast teraz debiutuje wersja Long Range. Czyli o dalekim zasięgu.
Peugeoty E-3008 i E-5008 Long Range: potężny zasięg
Peugeoty E-3008 i E-5008 Long Range korzystają z tych samych układów napędowych. Oznacza to zastosowanie 230-konnego silnika elektrycznego i dużej baterii trakcyjnej. Ma ona pojemność 96,9 kWh (Peugeot nie podaje czy brutto, czy netto) i może być ładowana z mocą sięgającą 160 kW.
W rezultacie „nabicie” jej z poziomu 20 do 80% zajmuje 27 minut. Francuzi chwalą się, że 10 minut ładowania wystarcza na zwiększenie zasięgu o 150 km. Co ciekawe, nowa bateria trakcyjna jest grubsza od standardowej o zaledwie 1,5 cm (TUTAJ poznasz najlepsze elektryki w daleką trasę).
Najważniejsza w danych technicznych Peugeotów E-3008 i E-5008 Long Range pozostaje informacje na temat zasięgu. W przypadku mniejszego z SUV-ów wynosi on 700 km (zgodnie z cyklem WLTP), natomiast w przypadku większego – 668 km.
Obie wersje Peugeotów E-3008 i E-5008 Long Range są objęte rozszerzoną gwarancją Peugeot Allure Care. Dotyczy ona całego pojazdu (w tym akumulatora trakcyjnego) przez 8 lat lub do osiągnięcia przebiegu 160 000 km.
Jakie cena i wyposażenie?
Nowy Peugeot E-3008 (210 KM, akumulator o pojemności 73 kWh) w wersji Allure kosztuje obecnie od 233 600 zł. Za identyczny wariant większego E-5008 należy zapłacić z kolei 247 850 zł. Odmiana Long Range będzie zapewne droższa o 20-30 tys. zł.
Bilet wstępu do świata obu SUV-ów francuskiej marki stanowi 136-konna wersja hybrydowa. Za takie auto trzeba zapłacić, odpowiednio, 169 900 zł i 184 150 zł. Co istotne, Peugeot E-5008 standardowo zapewnia dwa rozkładane fotele w trzecim rzędzie siedzeń.
Najważniejsze elementy wyposażenia Allure:
- dostęp bezkluczykowy
- wyświetlacz panoramiczny z dwoma ekranami o przekątnej 10 cali
- automatyczna klimatyzacja 2-strefowa (3-strefowa w E-5008)
- trzeci rząd siedzeń (tylko w E-5008)
- asystent parkowania tyłem
- kamera cofania
- pompa ciepła
- ładowarka pokładowa o mocy 11 kW z kablem do ładowania
- reflektory LED
- czujniki zmierzchu i deszczu
- podgrzewane fotele
- 19-calowe obręcze z lekkich stopów
- szereg systemów wsparcia kierowcy
Peugeoty E-3008 i E-5008 Long Range: co oferują rywale?
Według Francuzów Peugeoty E-3008 i E-5008 Long Range zapewniają najlepszy zasięg w swojej klasie.
„Dzięki akumulatorom made in France i ich wydajności, zasięg WLTP z oficjalną homologacją wynosi teraz, odpowiednio, 700 i 668 km. A to czyni nowe modele najlepszymi w swojej klasie wśród SUV-ów” – czytamy w informacji prasowej francuskiej marki. Sprawdźmy!
Wybrane elektryczne SUV-y klasy kompaktowej (jak Peugeot E-3008) i średniej (Peugeot E-5008):
- Audi Q4 e-tron 45 (286 KM, akumulator 77 kWh netto): 519 km
- Audi Q6 e-tron performance (306 KM, akumulator 94,9 kWh netto): 551-641 km
- BMW iX1 eDrive20 (204 KM, akumulator 64,8 kWh netto): 430-474 km
- BMW iX3 (286 KM, akumulator 73,9 kWh netto): 461-471 km
- Ford Explorer (286 KM, akumulator 77 kWh): 602 km
- Kia EV6 77,4 kWh (229 KM, akumulator 77,4 kWh netto): 504-528 km
- Nissan Ariya 87 kWh (238 KM, akumulator 87 kWh netto): 525-533 km
- Renault Scenic E-Tech Long Range (220 KM, akumulator 87 kWh netto): 625 km
- Skoda Enyaq Coupe 85 (285 KM, akumulator 82 kWh brutto): 570 km
- Tesla Model Y (299 KM, akumulator 75,0 kWh brutto): 600 km
- Volkswagen ID.4 77 kWh (286 KM, akumulator 77 kWh netto): 526-572 km