28 stycznia 2025

Fiat Grande Panda wchodzi do gry. Pod maską – hybryda lub napęd elektryczny

Fiat Grande Panda

Zupełnie nowy Fiat Grande Panda teraz ma 4 m długości, pudełkowate nadwozie i spory bagażnik. Przyciąga stylem, przestrzenią w kabinie oraz zupełnie nowymi układami napędowymi. Włosi właśnie otworzyli zamówienia na to auto.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Grande Panda to drugi zupełnie nowy model Fiata, opracowany już pod skrzydłami koncernu Stellantis. Oparto go na platformie Smart Car, z której skorzystały m.in. Citroeny C3 i C3 Aircross oraz Opel Frontera.

Najmłodszy model Włochów wyróżnia się przede wszystkim zupełnie nowym językiem stylistycznym, oznaczającym zerwanie z obłymi kształtami. W jego nadwoziu dominują proste, pudełkowate linie, nawiązujące do protoplasty z 1979 roku, i nowoczesne, pikselowe oświetlenie.

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ zupełnie nowy Opel Frontera.

Dużo większa Panda

Fiat Grande Panda mierzy 399 cm długości, 176 cm szerokości oraz 157-159 cm wysokości. Na tle wciąż sprzedawanego poprzednika jest więc samochodem bardziej postawnym. Pomiędzy zderzakami ma bowiem o 33 cm więcej. Bagażnik wyróżnia się pojemnością od 361 do 1315 l w wersji na prąd i od 412 do 1366 l w hybrydzie.

Początkowo Fiat Grande Panda dostępny będzie z dwoma układami napędowymi do wyboru. Czyli z elektrycznym lub hybrydowym. Pierwszy z nich ma baterię trakcyjną o pojemności 44 kWh, zapewniającą zasięg 320 km w cyklu mieszanym. Maksymalna moc ładowania to 100 kW. Ładowarka pokładowa standardowo ma moc 7 kW, a opcjonalnie – 11 kW.

Elektryczną Grande Pandę napędza 113-konny silnik, wyciskający z siebie skromne 122 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 0-100 km/h w 11,5 s i prędkość maksymalna 132 km/h. Średnie zużycie energii na 100 km wynosi 16,8 kWh. To sporo, jak na tak niewielkie auto.

W przypadku wariantu hybrydowego mamy do czynienia ze znanym duetem. Czyli z 3-cylindrową jednostką 1.2 o mocy 100 KM, współpracującą z 28-konnym silnikiem elektrycznym, umieszczonym w obudowie 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.

Fiat Grande Panda Hybrid uzyskuje prędkość maksymalną 160 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,0 s. Średnie zużycie paliwa ustalono na 5,4 l/100 km, ale… powyższe dane nie są jeszcze do końca oficjalne. Powód? Wciąż trwa homologacja tego modelu.

TUTAJ przeczytasz ciekawostki na temat Fiata 500.

Fiat Grande Panda: cena od 79 900 zł

Fiat Grande Panda debiutuje w cenie od 79 900 zł za odmianę hybrydową i od 110 000 zł za wersję elektryczną. W przypadku skorzystania z programu Mój elektryk 2.0 (teraz to NaszEauto) można obniżyć jego cenę o 40 tys. zł. Wtedy spadnie ona do pułapu… 70 000 zł.

Do wyboru będą trzy odmiany wyposażenia dla wersji hybrydowej. Są to Pop, Icon oraz La Prima. Z kolei w przypadku elektrycznej wystarczyć muszą Red i La Prima. Pierwsze egzemplarze Grande Pandy trafią do europejskiej sieci dealerskiej Fiata jeszcze w marcu.

Jak obiecują Włosi, już wyjściowy wariant ich najnowszego auta w wersji hybrydowej ma dysponować m.in.:

  • zestawem systemów wspomagania kierowcy (ADAS)
  • klimatyzacją manualną
  • cyfrowymi zegarami na ekranie 10”
  • elektrycznym hamulcem postojowym
  • uchwytem na smartfona ze specjalną aplikacją

Odmiana Icon (6000 zł dopłaty) jest bogatsza przede wszystkim o system multimedialny z 10,25-calowym ekranem, oświetlenie diodowe z przodu i z tyłu, składane oparcie kanapy w proporcji 60/40, podłokietnik z przodu oraz tapicerowane elementy w desce rozdzielczej.

Tutaj do wyboru są dwa pakiety – Tech (5500 zł) lub Styl (4600 zł). Pierwszy zawiera klimatyzację automatyczną, nawigację, przednie czujniki parkowania i kamerę cofania, a także ładowarkę indukcyjną. Styl oferuje z kolei 16-calowe obręcze z lekkich stopów, relingi dachowe, osłony podwozia i przyciemniane szyby.

Fiata Grande Pandę La Prima (96 900 zł w wersji hybrydowej i 125 000 zł – w elektrycznej), obok elementów pakietów Tech i Styl, wyróżniają 17-calowe felgi aluminiowe, lepsze materiały w kabinie, a także tzw. BAMBOX Bamboo Fiber Tex®. Według Włochów „podkreśla on zaangażowanie marki w stosowanie ekologicznych materiałów w przemyśle motoryzacyjnym”.

TUTAJ przeczytasz o zaletach i wadach używanego Fiata Cinquecento.

Fiat Grande Panda: cena na tle rywali

Fiat Grande Panda jest objęty 2-letnią gwarancją mechaniczną bez limitu kilometrów. Z kolei w przypadku akumulatora trakcyjnego wynosi ona 8 lat lub 160 tys. km (na zachowanie 70% pierwotnej pojemności).

Do głównych rywali Fiata Grande Pandy Hybrid w Polsce należą (ceny aut z rocznika 2025):

  • Citroen C3 – od 69 900 zł (100 KM, MT6)
  • Peugeot 208 – od 74 900 zł (100 KM, MT6)
  • Renault Clio – od 77 200 zł (90 KM, MT6)
  • Seat Ibiza – od 72 500 zł (80 KM, MT5)
  • Suzuki Swift – od 80 900 zł (83 KM, MT5)
  • Volkswagen Polo – od 87 190 zł (80 KM, MT5)

Fiat ma nad nimi jednak przewagę w postaci napędu hybrydowego i skrzyni automatycznej.

Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda