Fiat Tipo – dobre auto w dobrej cenie
Fiat Tipo – silniki
Choć Fiat Tipo II produkowany jest dopiero od 2015 roku, można znaleźć w nim silniki, które od wielu lat spotykamy je w innych modelach Fiata. Nie wszystkie będą dostępne w modelach z każdego rocznika oraz w każdej wersji nadwozia.
Wśród silników benzynowych Fiata Tipo znajdziemy:
- 1.4 l o mocy 95 KM
- 1.4 l turbo o mocy 120 KM
- 1.6 l o mocy 110 KM (tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów).
Każdy z silników benzynowych Tipo może zostać wyposażony w instalację LPG. Co więcej, jest ona montowana w fabryce samochodu, a nie dokładna później. To sprawia, że auto nadal ma fabryczną gwarancję i obejmuje ona także instalację LPG.
Fiat Tipo, choć to większe auto miejskie, dostępny jest również w wersji z silnikiem Diesla. Do wyboru mamy aż dwa silniki:
- 1.3 l JTD o mocy 95 KM
- 1.6 l JTD o mocy 120 KM
W przypadku słabszego 1.3 l trzeba mieć świadomość, że nie jest to demon prędkości. Rozpędzenie się do 100 km trwa długie 12 sekund, ale w zamian mamy trwały ekonomiczny silnik. Znacznie lepiej więc kupić auto z silnikiem o większej pojemności.
Awaryjność Fiata Tipo? Jak z nią jest?
Po pięciu latach od rozpoczęcia produkcji trudno mówić o awaryjności Fiata Tipo. Wszystkie auta są stosunkowo młode i nie pojawiają się one w rankingach awaryjności. Ale czas nie działa na korzyść żadnego auta, dlatego trzeba z uwagą obejrzeć każdy egzemplarz. Tym bardziej, że to auto ulubione przez taksówkarzy i kierowców, którzy świadczą usługi transportowe.
Problemów nie powinno generować też zwieszenie, w dużej części przejęte od Fiata Bravo. Kolumny McPhersona w połączeniu z belką skrętną, to trwałe i tanie w eksploatacji rozwiązanie.
Ile kosztuje?
Zakup nowego Fiata Tipo w podstawowej wersji to wydatek ok. 44 000 złotych. Na rynku wtórnym można znaleźć oferty od 36 000 do ponad 100 000 (za kombi z Dieslem o mocy 120 KM i bardzo bogatym wyposażeniem). Czego możemy spodziewać się po aucie z budżetowymi aspiracjami? Przekonaj się, oglądając nasz test.