Ford znowu to zrobił. Nowe Capri nie ma nic wspólnego z „poprzednikiem”. Ale czy to źle?
Ford zaprezentował dziś zupełnie nowe Capri. Teraz to już nie jest coupe, a SUV. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.
Ford Capri wraca po 38-letniej nieobecności. O ile dwie pierwsze generacje tego auta miały nadwozie copue, o tyle najnowsze wcielenie jest już SUV-em. Cóż, to nie pierwszy raz, gdy Ford przeprowadza taką operację – wystarczy wspomnieć Pumę. Jednak, aby choć trochę upodobnić nowe Capri do słynnych imienników, projektanci zafundowali mu opadającą linię dachu. Dobre i to.
Jednak to nie koniec zmian. Nowe Capri nie otrzyma też jednostek spalinowych, lecz rozszerzy gamę samochodów elektrycznych Forda. Co zresztą było do przewidzenia. Maksymalnie na jednym ładowaniu ten SUV może przejechać do 627 km w wariancie z napędem na tylną oś i silnikiem o mocy 286 KM. Mocniejsza, 340-konna odmiana odpycha się od asfaltu wszystkimi czterema kołami, a jej zasięg to 529 km.
Jeśli chodzi o akumulator trakcyjny, oba warianty korzystają z ogniw litowo-jonowych o zbliżonej pojemności użytkowej. W słabszej odmianie wynosi ona 77 kWh, a w mocniejszej wersji 4x4 – 79 kWh. Ta pierwsza rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s, a druga – w 5,3 s. Prędkość maksymalna obu wariantów została ograniczona do 180 km/h.
Nowy Ford Capri ma 4634 mm długości, 2063 mm szerokości (z lusterkami) oraz 1626 mm wysokości. Rozstaw osi to 2767 mm, a pojemność bagażnika to 527 l.
Ford Capri: cena i wyposażenie
Samochód dostępny jest w 2 wersjach wyposażenia. Podstawowa nazywa się po prostu Capri i oferuje m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, tempomat adaptacyjny czy kamerę cofania. Nie zabrakło też podgrzewanych kierownicy i foteli, a ten kierowcy – co ciekawe – standardowo wyposażony jest w funkcję masażu.
CZYTAJ TEŻ: Ford B-MAX – segment B bez słupka B | Test OTOMOTO TV
Bogatsza odmiana nazywa się zaś Capri Premium. Rozszerza wyposażenie o 20-calowe obręcze i system nagłośnienia B&O. Samochód ma też nastrojowe oświetlenie wnętrza, bagażnik otwierany bezdotykowo oraz reflektory matrycowe.
Cena? Podstawowa odmiana Capri z napędem na tylną oś kosztuje od 226 770 zł. Wersja 4x4 to już wydatek przynajmniej 246 770 zł. Z kolei bogatsza odmiana Capri Premium ma metki z cenami od 243 770 zł za wariant RWD lub 263 770 zł za odmianę 4x4. Podane kwoty nie zawierają ewentualnych dopłat z rządowego programu „Mój elektryk”.
CZYTAJ TEŻ: Program „Mój elektryk” – najważniejsze informacje i warunki programu.