Ford Fiesta Mk7 – małe i zwinne auto
Ford Fiesta siódmej generacji zdecydowanie wyróżnia się wyglądem na tle swoich poprzedników. Został zaprojektowany zgodnie z zasadami kinetic design. To styl projektowania, dzięki któremu auto ma sprawiać wrażenie, jakby cały czas było w ruchu.
Wybór silników
Siódma generacja Fiesty posiada bardzo bogatą paletę silników. Wśród silników benzynowych znajdziemy silniki o pojemności od 1.0 l do 1.6 l o mocy w zakresie od 60 do aż 200 KM w wersji ST.
- 1.0 l o mocy 80 KM, pojawił się w ofercie po liftingu w 2012 roku,
- 1.0 l Ecoboost o mocy 100, 125 lub 140 KM – silnik wielokrotnie nagradzany w przeróżnych konkursach, znany z innych modeli Forda. Ewentualne awarie wynikają raczej z nieprawidłowej eksploatacji (np. użytkowania słabej jakości oleju czy jego zbyt rzadkiej wymiany) niż z wad samego silnika,
- 1.25 l Duratec o mocy 60 lub 82 KM – wielu nazywa ten silnik pancernym. Może i nie jest z byt żwawy, ale za to długowieczny,
- 1.4 l Duratec o mocy 96 KM, równie trwały a na dodatek występował także z fabryczną instalacją LPG,
- 1.6 l Duratec o mocy 105 lub 120 KM, dostępny w dwóch wariantach: standardowym lub ze zmiennymi fazami rozrządu, oznaczany Ti-VCT. W tym drugim można liczyć na niższe spalanie i wyższą kulturę pracy. Trzeba jednak wziąć pod uwagę możliwe awarie systemu zmiennych faz rozrządu, czujnika położenia wału czy sondy lambda,
- 1.6 l o mocy 182 lub 200 KM, pojawił się w sportowej wersji Fiesty ST; gwarantował świetne osiągi, ale także wysokie spalanie.
Diesle z oferty Forda mogą pochwalić się niskim zużyciem paliwa i dużą niezawodnością. Silniki TDCi dostępne są w pojemnościach od 1.4 l do 1.6 l w zakresie mocy od 60 do 95 KM. Raczej nie będzie sprawiał on problemów, ale możemy spodziewać się kłopotów związanych z osprzętem. Mowa o nieszczelnych uszczelkach wtryskiwaczy, zatkanym przewodzie doprowadzającym olej do turbosprężarki, usterkach turbosprężarek czy filtra DPF, szczególnie, jeśli mała Fiesta będzie użytkowana wyłącznie w mieście.
Ile kosztuje Ford Fiesta MK7?
Na rynku wtórnym można przebierać w ofertach, a rozstrzał cenowy jest spory i startuje już od 8 do nawet 70 tys. zł. Czy warto zainwestować w to małe i zwinne auto? Przekonaj się, oglądając nasz test.