Ford Focus II – co warto wiedzieć?
Zalety Forda Focusa II
Focus II został zbudowany na platformie Forda C1. Ciekawostką jest, że tę samą płytę podwoziową można znaleźć również w Mazdzie 3, Volvo V40 i V70.
Mimo tego, to Ford zasłyną z dobrego prowadzenia. Kolumny McPhersona z przodu, a z tyłu układ wielowahaczowy powodują, że auto prowadzi się pewnie i komfortowo. Zawieszenie idealnie nadaje się do codziennej jazdy. Prowadzenie Focusa to przyjemność – auto doskonale trzyma się drogi. Zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy dają świetną pewność prowadzenia.
Ford Focus II – dostępne silniki
Ford Focusa II występował zarówno z silnikami benzynowymi i Diesla, także w wersji usportowionej ST i RS. Wśród diesli znajdziemy silniki o pojemności:
- 1,6 (90 lub 109 KM)
- 1,8 (115 KM)
- 2,0 (115 lub 136 KM).
Silników benzynowych, czyli DURATEC, też jest tu sporo:
- 1,4 (80 KM)
- 1,6 (100 KM)
- 1,6 Ti-VCT (115 KM i zmienne fazy rozrządu)
- 1,8 w wersji Flexifuel (przystosowany do spalania alkoholu etylowego, ale działający również na zwykłej benzynie)
- 2,0 (145 KM).
Ford Focus II – wersje specjalne
Ford Focus produkowany był też w wersjach specjalnych: ST (z silnikiem 2,5 o mocy 225 KM) oraz RS (2,5 o mocy 305 KM). Powstała także limitowana wersja RS 500, gdzie 500 odnosi się do liczby wyprodukowanych egzemplarzy. Jednego z nich trafiliśmy na OTOMOTO wycenionego na 199 000 złotych!
Wady Focusa II
Wadą Forda Focusa II z pewnością będzie kłopot z korozją oraz kiepska widoczność. Wysoka linia tylnej szyby i obszerny słupek C znacznie ograniczają widoczność do tyłu. Mimo to Focus to nadal bezpieczne auto, które może pochwalić się 5 gwiazdkami w teście NCAP.
Potrzebne jest kompaktowe auto w dobrej cenie? Ford Focus świetnie się tu sprawdzi, bo w 2020 roku w ogłoszeniach można znaleźć egzemplarze już od 5000 złotych.
Co jeszcze jest istotne przy zakupie Focusa? Tę i inne podpowiedzi znajdziesz w naszym teście.