Ford Kuga MK1 – dynamiczne i bezawaryjne auto
Ford Kuga MK 1 – plusy i minusy
O ile z zewnątrz Ford Kuga sprawia wrażenie sporego auta, o tyle wnętrze może nas nieco rozczarować. Miejsca jest wystarczająco, ale trudno mówić tu o dużej przestrzeni. Jak to w SUV-ie bywa, kierowca siedzi dość wysoko, ale na stosunkowo krótkim siedzisku. Z tyłu spokojnie zmieszczą się pasażerowie o przeciętnym wzroście, ale wysokie osoby mogą narzekać na słaby komfort jazdy.
Jazda Fordem Kuga jest pewna i przyjemna, dzięki dobremu zawieszeniu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Zawieszenie to klasyka: kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. Inżynierom udało się jednak tak zestroić zawieszenie, że Kuga nie buja podczas ostrych zakrętów dając przy tym sporo frajdy z jazdy.
To zaskakujące, ale mimo niewielkich rozmiarów tylnej szyby, widoczność do tyłu jest dobra. Pomagają w tym także spore lusterka i wysoka pozycja za kierownicą.
Ile kosztuje Ford Kuga MK1?
Ceny Forda Kugi mieszczą się w przedziale od 25 000 do 50 000 złotych. Dodatkowo, silniki tego auta uchodzą za trwałe i bezawaryjne. Wybór jednak jest dość ograniczony. Jedyny silnik benzynowy w Fordzie Kuga, pochodzi z Volvo, to 2,5 l turbo o mocy 200 KM.
Diesle w tym modelu też nie są zbyt problemowe. Ford Kuga MK1 z motorem napędowym o pojemności 2,0 dostępny jest z mocą 136, 140 lub 163 KM. Sporadycznie zdarzają się im wycieki oleju albo kłopoty z DPF, EGR czy dwumasowym kołem zamachowym. Psujące się wtryski mogą objawiać się szarpaniem podczas jazdy.
Te i wiele innych informacji znajdziesz w naszym teście.