7 grudnia 2020

Ford Mondeo MK4 – solidne i pakowne auto

Ford Mondeo MK4 cieszy się sporą popularnością na polskim rynku wtórnym. Nic dziwnego, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że to duże, komfortowe i bardzo wygodne auto z wieloma silnikami do wyboru. 

Mondeo może pochwalić się pakownym bagażnikiem i przestronnym wnętrzem, przez co jest doceniany jako auto rodzinne. Często można spotkać go również we flotach. Ford Mondeo MK4, pomimo mylącego oznaczenia, to 3 generacja tego modelu, produkowana w latach 2007-2014. Co jeszcze warto o nim wiedzieć?

Ford Mondeo MK4 – dostępne silniki

Wybór silników w tym modelu jest naprawdę duży. Spotkamy tu jednostki o pojemności od 1.6 do 2.5 litra w zakresie mocy od 110 do 240 KM. Wszystkie silniki benzynowe można uznać za bezpieczny wybór, pod warunkiem, że nie mają być przerobione na zasilanie LPG – wtedy mogą pojawić się problemy. Ford po prostu nie toleruje gazu.

Najsłabsze z dostępnych jednostek to wolnossące Duratec o pojemności 1.6 l. Mogą okazać się nieco za słabe dla tak dużego auta. Są za to niezawodne i proste w budowie. Najmocniejszy z silników Forda Mondeo wcale nie ma największej pojemności – to turbodoładowany EcoBoost 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, dostępny w dwóch wersjach: 203 oraz 240 KM. To silniki, które powinny zadowolić kierowców liczących na dobrą dynamikę auta. 2.0 EcoBoost zastąpił jednostkę 2.5 Turbo Duratec o mocy 220 KM, która zniknęła z oferty po liftingu. 

Godny polecenia będzie też silnik 2.0 o mocy 145 KM. Przy najmocniejszych jednostkach trzeba pamiętać, że spalanie będzie adekwatne do mocy.

M(ON)dek

W ogłoszeniach znacznie częściej można spotkać Forda Mondeo MK4 z silnikiem Diesla. W tym przypadku mamy do wyboru pojemności od 1.6 l do 2.2 l, a moc od 100 do 200 KM. Dobrymi opiniami może pochwalić się jednostka 2.0 l, zapożyczona z koncernu PSA. W przypadku użytkowania w warunkach miejskich można spodziewać się po niej usterek typowych dla silników Diesla (filtr cząstek stałych, zamachowe koło dwumasowe), ale jeśli będziemy co jakiś czas wietrzyć auto na trasie, nie powinna sprawiać problemów. 

Kierowcy, którzy liczą na więcej mocy, powinni przyjrzeć się silnikowi 2.2 TDCi. Jednostki 2.0 l i 2.2 l raczej nie przysporzą właścicielowi powodów do narzekania. Z kolei te najmniejsze, 1.6 l i 1.8 l uchodzą za najbardziej kłopotliwe. Jeśli chcesz mieć zatem auto niezawodne, wybierz większa pojemność. 

Ile kosztuje Ford MK4?

Ford MK4 cieszy się ogromną popularnością. Ofert sprzedaży w serwisach ogłoszeniowych jest naprawdę sporo. Można więc wybierać nie tylko miedzy silnikami, wersjami nadwozia, ale także kolorami lakieru a nawet wyposażeniem. Wystarczy przejrzeć ogłoszenia.

Wśród ofert sprzedaży w 2020 roku można spotkać takie z cenami wahającymi się od 12 tys. aż do 57 tys. złotych. Czy warto postawić na to auto? Przekonaj się, oglądając nasz test.