Ford Mustang Mach-E po modernizacji stał się lepszy i… tańszy

Ford Mustang Mach-E wciąż wzbudza emocje wśród niektórych klientów swoją nazwą nawiązującą do legendarnego „pony cara”. Nie wszyscy są zachwyceni, że to samo słowo określa teraz elektrycznego SUV-a. Wyniki sprzedażowe Mustanga Mach-E początkowo były jednak bardzo dobre – ten model po debiucie zdobył m.in. pierwsze miejsce w norweskich statystykach. Obecnie zainteresowanie nim nieco spadło, ale najnowsze zmiany mogą odwrócić tę tendencję.
2024 Ford Mustang Mach-E w ramach modernizacji zyskał m.in. nowe akumulatory. To baterie LFP, czyli litowo-żelazowo-fosforanowe. Mają większą pojemność użyteczną. Zamiast 70 teraz to 72,6 kWh. Idzie za tym zwiększenie zasięgu. Odmiana z napędem na tył może obecnie przejechać na jednym ładowaniu 470 km, czyli o 30 km więcej niż poprzednio. W przypadku wersji AWD zasięg wzrósł o 28 km (z 400 na 428 km) – informuje portal elektromobilni.pl.
Gdy zasięgu zabraknie, Ford Mustang Mach-E może również szybciej się ładować. Wcześniejsze odmiany przyjmowały prąd z maksymalną mocą 115 kW. Teraz to 150 kW. Czas ładowania auta skrócił się więc o 15%, a bateria LFP lepiej znosi częste doładowywanie – również do 100%.
2024 Ford Mustang Mach-E: wygodniej
Jaki jeszcze jest 2024 Mustang Mach-E? Nastawy zawieszenia zmieniono na takie, które zapewniają większy komfort jazdy. Wersja AWD ma wyższą moc (zamiast 269 KM osiąga 315 KM), powiększono bazowe felgi (zamiast 18 cali mają 19) i dodano funkcję podgrzewania baterii przed ładowaniem (należy ustawić ładowarkę jako cel w fabrycznej nawigacji). Mustang ma też bardziej wydajne ogrzewanie.
Ile kosztuje nowy model? Zazwyczaj przy okazji liftingów i usprawnień nie da się uniknąć wzrostów cen aut. Tym razem sytuacja jest jednak inna – 2024 Ford Mustang Mach-E staniał i to o kilkadziesiąt tysięcy złotych, niezależnie od wersji. Bazowy wariant 75 kWh RWD kosztuje teraz 219 500 zł, czyli mniej o 50 050 zł niż wcześniej.
Odmiana Premium RWD, ale z większym akumulatorem 98 kWh to koszt 279 500 zł (mniej o 34 350 zł). Na Premium 269 KM 75 kWh AWD należy wydać 247 500 zł (mniej o 60 350 zł), a na Premium 315 KM 98 kWh AWD – 298 000 zł (mniej o 47 850 zł). Topowe GT (moc 487 KM, akumulator 98 kWh, AWD) staniało o 32 850 zł, do 358 000 zł.
Co najważniejsze, realnie ceny spadły jeszcze mocniej – 2024 Ford Mustang Mach-E po obniżkach mieści się bowiem w limitach kwotowych uprawniających ten model do bycia objętym dopłatami z programu „Mój Elektryk”. Po uwzględnieniu rządowych ulg robi się więc jeszcze taniej.
Zasługa Tesli?
Aktualnie na rynku aut elektrycznych widać wyraźną tendencję do obniżania cen, co można uznać za „winę” (czy raczej zasługę…) Tesli, prowadzącej agresywną politykę cenową. Staniał m.in. Nissan Ariya. Ceny tego modelu – konkurującego z Mustangiem Mach-E – spadły nawet o 44 000 zł. Startują obecnie z pułapu 199 900 zł dla wersji Engage 63 kWh oraz 214 900 zł dla Engage z akumulatorem 87 kWh. Z kolei Ariya z napędem na cztery koła e-4ORCE jest teraz dostępna w cenie od 229 900 zł.
Ile kosztuje Tesla? Model Y Long Range (napęd 4×4, 533 km zasięgu WLTP, 0-100 km/h w 5 s) wyceniono na 224 990 zł. Model 3 startuje od 205 990 zł. Rywalizacja cenowa robi się więc interesująca. Co istotnie zyskują na tym przede wszystkim klienci.