9 kwietnia 2025

Chiński GAC wjeżdża do Polski. Początkowo zaoferuje 3 modele w zaskakujących cenach

GAC w Polsce

Firma Jameel Motors wchodzi do Polski, a wraz z nią chiński koncern GAC. Początkowo klienci będą mogli wybierać spośród trzech modeli – SUV-a, minivana i crossovera z drzwiami unoszonymi ku górze. Łączy je m.in. 8-letnia gwarancja mechaniczna.

  • Jameel Motors wyłącznym dystrybutorem samochodów koncernu GAC w Polsce.
  • Na początku do sprzedaży trafią trzy modele GAC-a, a przyjmowanie zamowień wystartuje w trzecim kwartale 2025 roku.
  • Koncern GAC powstał w 1997 roku i aktualnie jego produkty można kupić w 76 krajach świata.

Z ogromnymi ambicjami

Koncern GAC w samym 2024 roku sprzedał ponad 2 mln samochodów, z czego większość w Chinach. Z tej liczby około 120 tys. pojazdów trafiło na zagraniczne rynki, co oznacza wzrost rok do roku o 68%.

GAC, podobnie jak wiele firm z Państwa Środka, ma bardzo duże ambicje. W ciągu 10 lat Chińczycy chcą bowiem osiągnąć sprzedaż na poziomie 5 mln aut rocznie. Jednym z filarów ich ekspansji ma być obecność na europejskich rynkach. W tym w Polsce.

W naszym kraju za dystrybucję GAC-a będzie odpowiadała firma Jameel Motors, mająca aż 70-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Chwali się ona również „silną pozycją jako niezależny międzynarodowa dystrybutor motoryzacyjny”.

Jameel Motors działa m.in. w Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Turcji, Maroku, Japonii, Chinach, Australii i w Monako. W jego portfolio znajdują się modele takich marek, jak Toyota, Lexus, BYD, MG czy Hino.

„Wejście na polski rynek umożliwi kierowcom dostęp do innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie pojazdów. Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych w Europie, z rosnącym zainteresowaniem klientów samochodami elektrycznymi” – czytamy w komunikacie prasowym.

TUTAJ poznasz modele Xpenga.

GAC w Polsce: 3 modele na początek

Jameel Motors w Polsce początkowo zaoferuje 3 modele marek wchodzących w skład koncernu GAC. Będą to Aion V, Aion Y Plus oraz Hyptec HT. „Planujemy stopniowe rozszerzenie naszej oferty elektrycznych modeli, odpowiadając na oczekiwania klientów. Liczymy na długoterminowy sukces i wspólne osiągnięcia na polskim rynku” – mówi Thomas Schemera z GAC-a.

„Naszym priorytetem jest dostarczenie polskim kierowcom bezpiecznych, innowacyjnych i atrakcyjnych cenowo samochodów elektrycznych oraz wsparcie Polski w transformacji ku zrównoważonej mobilności” – dodaje Marcin Słomkowski, który pokieruje zespołem Jameel w Polsce.

„Modele GAC wyróżniają nowoczesny design, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, wysokiej jakości materiały, najlepsze standardy bezpieczeństwa, luksusowe wykończenie oraz imponujący zasięg do 520 km na jednym ładowaniu. Jesteśmy pewni, że spełnią one oczekiwania naszych klientów” – kontynuuje Słomkowski.

TUTAJ przeczytasz test MG HS-a.

GAC w Polsce: Aion V

GAC Aion V to mierzący 4,6 m długości SUV o pudełkowatej sylwetce i dużym rozstawie osi (2,8 m). Powyższe wymiary stawiają go w jednym rzędzie m.in. z Fordem Explorerem czy Skodą Enyaq, tyle że za znacznie niższą cenę.

W Niemczech GAC Aion V kosztuje około 35 000 euro, czyli jakieś 150 000 zł. Co istotne, dzięki zniżkom programu NaszEauto w Polsce będzie można liczyć na bonus od 18 750 do nawet 40 000 zł.

To chińskie auto wprawia w ruch 224-konny silnik, czerpiący prąd z baterii o pojemności 75 kWh. Zapewnia ona zasięg 521 km (według WLTP) i może być ładowana z mocą 180 kW. Oznacza to, że w ciągu 15 minut GAC Aion V zwiększa swój zasięg aż o 370 km.

Wewnątrz GAC Aion V wyróżnia się m.in. dwuramienną kierownicą, cyfrowymi zegarami czy 14,6-calowym systemem multimedialnym z ekranem w orientacji poziomej. Deska rozdzielcza ma prosty kształt i atrakcyjne dla oka oświetlenie nastrojowe.

TUTAJ znajdziesz porównanie europejskich cen Omody, Jaecoo i MG.

GAC Aion Y Plus i Hyptec HT

Drugi model koncernu GAC w Polsce to Aion Y Plus. Jest on minivanem o nowoczesnej i oryginalnej sylwetce oraz bardzo przestronnej kabinie. Dominuje w niej prosty kokpit z niemal 15-calowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego.

Co istotne, tylne drzwi otwierają się prawie pod kątem prostym, ułatwiając zajmowanie miejsca w kabinie. Z kolei fotele kierowcy i pasażera obok można złożyć, co pozwala na stworzenie… niewielkiej sypialni. Bagażnik dysponuje bardzo przeciętną pojemnością od 405 do 1200 l.

Do napędu GAC-a Aiona Y Plusa służy 201-konny silnik elektryczny, zasilany przez akumulator trakcyjny o pojemności 63 kWh. Zapewnia on zasięg na poziomie 410 km (WLTP).

Cena? GAC do tego modelu w Niemczech przyczepia metkę z kwotą niższą niż 30 000 euro, czyli około 129 000 zł. Przy zniżkach z programu NaszEauto można będzie liczyć na bardzo korzystną ofertę.

Kolejny model Chińczyków, czyli GAC Hyptec HT to prawie 5-metrowy crossover o sylwetce przypominającej mieszankę Porsche z Teslą. Jego największy wyróżnik to tylne drzwi otwierane ku górze – niczym w Tesli Model X.

Do napędu tego samochodu służy 241-konny silnik elektryczny, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Zasięg według WLTP wynosi 450 km (bateria o pojemności 83 kWh). Cena? U naszych zachodnich sąsiadów jeszcze jej nie ogłoszono.

TUTAJ poznasz chińskie perełki z OTOMOTO.

GAC w Polsce: kiedy sprzedaż, jaka gwarancja?

GAC wystartuje ze sprzedażą w Polsce w trzecim kwartale tego roku. „Jameel Motors planuje rozwój ogólnopolskiej sieci dealerskiej, zapewniając dostęp do samochodów GAC oraz kompleksowe wsparcie serwisowe. Dodatkowo, klienci będą mogli skorzystać z atrakcyjnych opcji finansowania oraz kompleksowych rozwiązań flotowych dla firm, obejmujących elastyczne finansowanie, serwis oraz zarządzanie flotą” – czytamy w informacji prasowej.

Co istotne, samochody GAC są objęte 8-letnią gwarancją mechaniczną.

GAC Aion V - przód
GAC Aion V - przód
GAC Aion V - tył
GAC Aion V - kokpit
GAC Aion Y
GAC w Polsce