21 grudnia 2023

Generacja odstępu i 134 100 zł różnicy przy kasie. Nowy Ford Mustang wkracza na polski rynek

Nowy Ford Mustang

Nieco ponad rok po premierze nowy Ford Mustang trafia na polski rynek. Auto dostępne jest tylko z jednym silnikiem do wyboru, ale za to w dwóch wersjach nadwozia – jako Fastback i kabriolet (Convertible). Cena 7. generacji już tak nie rozpieszcza, jak w przypadku poprzednika, ale auto nadrabia to bogatym wyposażeniem.

Szóste wcielenie Forda Mustanga było pierwszym, które poznał cały świat. Wcześniej, od momentu debiutu w 1964 roku, to legendarne auto oferowano wyłącznie na rynkach Ameryki Północnej. W innych zakamarkach świata, w tym w Europie, Mustang pojawił się w 2015 roku. Cena? Od 148 400 zł za wariant 2.3 l (317 KM) i od 169 400 zł za 421-konną wersję V8.

Nowy Ford Mustang na naszym rynku jest oferowany wyłącznie z jednym silnikiem. W podstawowym wydaniu 5-litrowe V8 wytwarza 446 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5100 obr./min. Do pary ma albo 6-biegową przekładnię ręczną, albo 10-stopniowy automat.

Ceny tego auta startują z pułapu 303 500 zł za podstawowy wariant Fastback z przekładnią ręczną. W przypadku kabrioletu to 323 500 zł. Nowy Ford Mustang łącznie oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia i w 6 konfiguracjach.

Nowy Ford Mustang: bogate wyposażenie

Standardowo wyposażenie Forda Mustanga obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, podgrzewaną kierownicę i sportowe fotele. Ponadto znajdziemy w nim reflektory LED, adaptacyjny tempomat oraz tylne czujniki parkowania wraz z kamerą.

W aucie seryjnie zamontowano hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. Tarcze przy obu osiach są wentylowane. Na kierowców lubiących czerpać frajdę z jazdy czekają takie udogodnienia, jak funkcje Drift i Line lock. Ta druga to elektroniczna blokada przednich hamulców, którą wykorzystuje się przy… paleniu gumy.

W odwodzie pozostaje także układ launch control, wspomagający szybkie ruszanie z miejsca. Co istotne, jest on dostępny zarówno w wariancie z automatem, jak i ze skrzynią ręczną. Do wyboru jest 6 trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip oraz Custom.

Klientów z pewnością ucieszy fakt, że pakiet Performance, który w USA występuje za dopłatą, u nas należy do wyposażenia standardowego. Obejmuje on m.in. przednie zawieszenie ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów, tylne zawieszenie ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia czy aktywny układ wydechowy.

Nowoczesny kokpit

Nowy Ford Mustang, choć swoją koncepcją nawiązuje do klasycznej motoryzacji – potężny silnik V8 z przodu i tylny napęd – chce być na wskroś nowoczesny. Z tego względu na jego pokładzie znalazły się 12,4-calowy wyświetlacz zegarów oraz 13,2-calowy centralny ekran dotykowy.

Ten drugi zapewnia m.in. bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay. Standardem ponadto są nagłośnienie renomowanej firmy Bang & Olufsen, korzystające z cyfrowego procesora dźwięku. Moc? 860 W.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości z tzw. „inteligentnym” ogranicznikiem prędkości, monitorowanie martwego pola czy system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami.

Nowy Ford Mustang Dark Horse

Dark Horse to pierwsza nowa wersja Mustanga od ponad 20 lat. Wariant ten będzie dostępny wyłącznie jako Fastback i na tle innych wcieleń tego amerykańskiego auta wyróżnia się nieco mocniejszą jednostką napędową. 5-litrowe V8 wyciska z siebie tutaj 453 KM (+7 KM) i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5100 obr./min.

Standardowo w tym modelu wykorzystuje się sportową skrzynię ręczną Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia. Seryjnie są też aktywne zawieszenia MagneRideTM oraz chłodnica tylnego mechanizmu różnicowego.

Cena Forda Mustanga Dark Horse startuje z poziomu 358 500 zł, a dopłata do automatu wynosi 15 000 z (również z chłodnicą oleju). Auto wyróżnia się przede wszystkim zmodyfikowanym przednim zderzakiem i dolną kratą wlotu powietrza, a także nakładkami progów i zmienionym zderzakiem z tyłu.

Poza tym tu i ówdzie można spotkać emblematy Dark Horse (pokrywa bagażnika, przednie błotniki), a 19-calowe obręcze mają specyficzny wzór. Z kolei reflektory LED wyróżniają się czarnym tłem.

Dla Mustanga Dark Horse dostępny jest także pakiet stylizacyjny m.in. z dachem pomalowanym na czarno, zaciskami hamulcowymi lakierowanymi w kolorze niebieskim i czarnymi pasami na masce. Opcja ta dostępna jest dla lakierów Vapour Blue (niebieski), Absolute Black (czarny) oraz Blue Ember, (niebieski). Ostatni z nich występuje wyłącznie z tym pakietem.

Nowy Ford Mustang: wersje specjalne

W połowie 2024 roku do oferty wejdą także dwa wyjątkowe pakiety opcjonalne. Pakiet stylizacyjny Nite Pony, dostępny dla Mustanga GT, będzie wyróżniał się m.in. czarnymi obręczami 19-calowymi, obudowami lusterek i innymi elementami wykończonymi w tym kolorze.

Forda Mustanga GT Convertible będzie można natomiast skonfigurować z pakietem stylizacyjnym California Special. Jego cechy to 19-calowe obręcze z lekkich stopów z wykończeniem maszynowym, reflektory z czarnym wykończeniem, pasy wzdłuż boków nadwozia z logo GT/CS oraz specjalne elementy stylizacyjne.

Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang