Generacja odstępu i 134 100 zł różnicy przy kasie. Nowy Ford Mustang wkracza na polski rynek
Nieco ponad rok po premierze nowy Ford Mustang trafia na polski rynek. Auto dostępne jest tylko z jednym silnikiem do wyboru, ale za to w dwóch wersjach nadwozia – jako Fastback i kabriolet (Convertible). Cena 7. generacji już tak nie rozpieszcza, jak w przypadku poprzednika, ale auto nadrabia to bogatym wyposażeniem.
Szóste wcielenie Forda Mustanga było pierwszym, które poznał cały świat. Wcześniej, od momentu debiutu w 1964 roku, to legendarne auto oferowano wyłącznie na rynkach Ameryki Północnej. W innych zakamarkach świata, w tym w Europie, Mustang pojawił się w 2015 roku. Cena? Od 148 400 zł za wariant 2.3 l (317 KM) i od 169 400 zł za 421-konną wersję V8.
Nowy Ford Mustang na naszym rynku jest oferowany wyłącznie z jednym silnikiem. W podstawowym wydaniu 5-litrowe V8 wytwarza 446 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5100 obr./min. Do pary ma albo 6-biegową przekładnię ręczną, albo 10-stopniowy automat.
Ceny tego auta startują z pułapu 303 500 zł za podstawowy wariant Fastback z przekładnią ręczną. W przypadku kabrioletu to 323 500 zł. Nowy Ford Mustang łącznie oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia i w 6 konfiguracjach.
Nowy Ford Mustang: bogate wyposażenie
Standardowo wyposażenie Forda Mustanga obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, podgrzewaną kierownicę i sportowe fotele. Ponadto znajdziemy w nim reflektory LED, adaptacyjny tempomat oraz tylne czujniki parkowania wraz z kamerą.
W aucie seryjnie zamontowano hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. Tarcze przy obu osiach są wentylowane. Na kierowców lubiących czerpać frajdę z jazdy czekają takie udogodnienia, jak funkcje Drift i Line lock. Ta druga to elektroniczna blokada przednich hamulców, którą wykorzystuje się przy… paleniu gumy.
W odwodzie pozostaje także układ launch control, wspomagający szybkie ruszanie z miejsca. Co istotne, jest on dostępny zarówno w wariancie z automatem, jak i ze skrzynią ręczną. Do wyboru jest 6 trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip oraz Custom.
Klientów z pewnością ucieszy fakt, że pakiet Performance, który w USA występuje za dopłatą, u nas należy do wyposażenia standardowego. Obejmuje on m.in. przednie zawieszenie ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów, tylne zawieszenie ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia czy aktywny układ wydechowy.
Nowoczesny kokpit
Nowy Ford Mustang, choć swoją koncepcją nawiązuje do klasycznej motoryzacji – potężny silnik V8 z przodu i tylny napęd – chce być na wskroś nowoczesny. Z tego względu na jego pokładzie znalazły się 12,4-calowy wyświetlacz zegarów oraz 13,2-calowy centralny ekran dotykowy.
Ten drugi zapewnia m.in. bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay. Standardem ponadto są nagłośnienie renomowanej firmy Bang & Olufsen, korzystające z cyfrowego procesora dźwięku. Moc? 860 W.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości z tzw. „inteligentnym” ogranicznikiem prędkości, monitorowanie martwego pola czy system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami.
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Dark Horse to pierwsza nowa wersja Mustanga od ponad 20 lat. Wariant ten będzie dostępny wyłącznie jako Fastback i na tle innych wcieleń tego amerykańskiego auta wyróżnia się nieco mocniejszą jednostką napędową. 5-litrowe V8 wyciska z siebie tutaj 453 KM (+7 KM) i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5100 obr./min.
Standardowo w tym modelu wykorzystuje się sportową skrzynię ręczną Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia. Seryjnie są też aktywne zawieszenia MagneRideTM oraz chłodnica tylnego mechanizmu różnicowego.
Cena Forda Mustanga Dark Horse startuje z poziomu 358 500 zł, a dopłata do automatu wynosi 15 000 z (również z chłodnicą oleju). Auto wyróżnia się przede wszystkim zmodyfikowanym przednim zderzakiem i dolną kratą wlotu powietrza, a także nakładkami progów i zmienionym zderzakiem z tyłu.
Poza tym tu i ówdzie można spotkać emblematy Dark Horse (pokrywa bagażnika, przednie błotniki), a 19-calowe obręcze mają specyficzny wzór. Z kolei reflektory LED wyróżniają się czarnym tłem.
Dla Mustanga Dark Horse dostępny jest także pakiet stylizacyjny m.in. z dachem pomalowanym na czarno, zaciskami hamulcowymi lakierowanymi w kolorze niebieskim i czarnymi pasami na masce. Opcja ta dostępna jest dla lakierów Vapour Blue (niebieski), Absolute Black (czarny) oraz Blue Ember, (niebieski). Ostatni z nich występuje wyłącznie z tym pakietem.
Nowy Ford Mustang: wersje specjalne
W połowie 2024 roku do oferty wejdą także dwa wyjątkowe pakiety opcjonalne. Pakiet stylizacyjny Nite Pony, dostępny dla Mustanga GT, będzie wyróżniał się m.in. czarnymi obręczami 19-calowymi, obudowami lusterek i innymi elementami wykończonymi w tym kolorze.
Forda Mustanga GT Convertible będzie można natomiast skonfigurować z pakietem stylizacyjnym California Special. Jego cechy to 19-calowe obręcze z lekkich stopów z wykończeniem maszynowym, reflektory z czarnym wykończeniem, pasy wzdłuż boków nadwozia z logo GT/CS oraz specjalne elementy stylizacyjne.