Genesis GV80 Coupé. Czy koreańskie BMW X6 przyjedzie do Polski?

Genesis GV80 Coupé to na razie koncept, ale koncept, który niebawem trafi do seryjnej produkcji. Taka zapowiedz, padła na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Ważniejsze pytanie jest jednak takie, czy Genesis, jako marka trafi do Polski?
Trzeba to jasno powiedzieć — nie ma takich planów, choć Genesis, jako marka jest obecna na Starym Kontynencie. Salony Genesisa, luksusowej marki Hyundaia, są już w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Plany rozwoju są ambitne, bo ostatnio poinformowano o zamiarze otwarcia kolejnych punktów sprzedaży.
Jednak sytuacja na rynku, a także niemiłe doświadczenia Genesisa powodują, że marka rozwija się w Europie dość ostrożnie. W końcu raz jej nie wyszło, a klientom nie przypadły do gustu duże sedany. Czasy się zmieniają i coś, co kilka lat temu było za duże i za drogie, dzisiaj może okazać się dla wybranej grupy klientów świetną okazją. No i pojawiły się w gamie SUV-y. Jest, zatem duża szansa, że dzisiaj segment premium z przyjemnością powita kolejną markę premium, a przynajmniej do premium aspirującą.
Genesis GV80 Coupé mógłby być świetnym punktem zaczepienia. Auto łączy wszytko to, co kochają europejscy kierowcy: funkcjonalność SUV-a, atrakcyjne kształty coupé, mocne silniki a co za tym idzie dobre osiągi. Ot Koreańska konkurencja dla wspomnianego BMW X6, Mercedesa GLE Coupé i Audi Q8 Sportback.
Zgrabny olbrzym
Tak Genesis GV80 Coupé mały nie jest. To auto, które mierzy prawie 5 metrów. Powstał na bazie zwykłego SUV-a GV80 i z pewnością pod maską znajdą się te same silniki. Skoro jednak auto ma być bardziej zadziornym coupé, to z trzyipółlitrowego silnika benzynowego Twin-turbo trzeba będzie wykrzesać więcej mocy niż 380 KM. W końcu BMW X6 M może pochwalić się 4,4-litrowym silnikiem V8 generującym aż 625 KM i 750 Nm. No, chyba że klienci zadowolą się standardowymi silnikami oferowanymi w zwykłej odmianie GV80, czyli:
- Benzynowy 2.5 l. T-GDI (250 i 300 KM),
- Benzynowy 3.5 l. T-GDI (380 KM)
- Wysokoprężny 3.0 l.VGT (294 KM i 278 KM).
Zejdźmy jednak na ziemie. Genesis nie ma gdzie i czym nadrabiać statystyk niskiej emisją CO2, od której naliczane są kary, dlatego trudno uwierzyć, by w Europie pojawiły się najmocniejsze jego odmiany. Klienci w Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii mogą wybierać spośród 5 różnych modeli i to głównie spalinowych. SUV-y są trzy GV60, GV70, GV80 a sedany dwa G70, G80 (także w wersjach kombi, znaczy shooting brake). Królują u nas silniki benzynowe 2,5 l. T-GD oraz 3.0 l. Diesel. O silnikach większych pojemności spotykanych w Azji, Ameryce czy Rosji nie ma mowy. A zelektryfikowane Genesisy są na razie tylko dwa to GV70 i G80.
Genesis GV80 Coupé – ile może kosztować?
Cena wersji Coupé nie jest oczywiście znana. Zwykły Genesis GV80 w Niemczech wyceniony jest przynajmniej na 65 tys. euro, czyli około 300 tys. zł. Tanio? Owszem ani BMW, ani Mercedesa, a tym bardziej Audi w tej cenie nie znajdziecie.








