Honda Jazz II – Ten Japończyk czuje rytm! | Test OTOMOTO TV
Honda Jazz to mały, ale bardzo pojemny samochód. Nanovan jak mówią niektórzy, przypomina może i kei cara, jednak pod jego maską pracuje silnik sporej pojemności i niezłej mocy. Czy Jazz II generacji to dobry pomysł na auto używane?
Jazz ma swoje wierne grono wielbicieli, choć nigdy nie przebił się do mainstreamu. Nie jest to wcale wina braku funkcjonalności, brzydkiej sylwetki czy awaryjności, wręcz przeciwnie. Auto uchodzi za bezawaryjne, jest trwałe a do tego świetnie wykonane. W czym tkwi więc problem? W wysokiej cenie. Honda Jazz zawsze była droga i mocno trzyma cenę.
Czy wraz z ceną podąża jakość? Owszem, Honda Jazz to przez lata jedno z lepiej wykonanych miejskich aut. Co prawda nie ma tam miękkich plastików i szlachetnych materiałów, ale tkanina na boczkach drzwi to standard. Sylwetka jest połączeniem pięciodrzwiowego hatchbacka z minivanem zbudowanym na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car (GSC).
Dobra jakość
Druga generacja Hondy Jazz produkowana była od 2002 do 2008. Niektórzy do tego samego worka wrzucają także Hondę Jazz III generacji, jednak mimo niewielkich zmian z zewnątrz to dwa różne auta. Co tu dużo mówić, w "trójce" pojawił się napęd hybrydowy.
Honda Jazz dostępna była wyłącznie w wersji 5-drzwiowej. W 2004 roku wraz z rocznikiem modelowym 2005 auto przeszło delikatną modernizację. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory, atrapa chłodnicy, zderzaki, lusterka zewnętrzne, a także delikatnie przemodelowane zostało wnętrze pojazdu.
Znakiem rozpoznawczym Hondy Jazz jest przestronne wnętrze i system Magic Seats. To składane siedzisko tylnej kanapy umożliwiające przewożenie nie tyle dużych, ile wysokich przedmiotów.
Jeśli do tego dołożymy bagażnik, który potrafi pomieścić od 380 do aż 1323D litrów, okaże się, że mała Jazz może służyć także w roli kombi.
Hond Jazz – jaki silnik?
Sprawa jest tutaj prosta i czytelna. Silniki są tylko dwa i oba benzynowe i ośmiozwojowe. Początkowo Honda Jazz oferowana była na europejskim rynku z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l i-DSI o mocy 78 KM. Rok później do oferty wprowadzona została jednostka o pojemności 1.4 l i mocy 83 KM.
Bez względu jednak na to, jaki silnik wybierzemy, będzie on bezawaryjny. To ważna informacja, bo ceny części są droższe niż do aut europejskich. Nie ma tylu zamienników, a ASO każe sobie słono płacić za oryginały. Zadbane, bezwypadkowe auta prawie w ogóle się jednak nie psują. Stąd wysoka cena aut używanych.
Jedyny problem, jaki odstrasza od zakupu Hondy Jazz, to stosunkowo duże spalanie. I to nawet jak na wielkość auta i pojemność silnika. 7-8 litrów na sto kilometrów to dużo.
Honda Jazz – ile kosztuje?
Wbrew pozorom liczba ogłoszeń Hondy Jazz wcale nie jest taka mała. Jest więc z czego wybierać. Większość aut pochodzi z importu, a pierwsze egzemplarze II generacji modelu produkowane były w Chinach. Dopiero po chwili na rynek Europejski wjechał Jazz z fabryki w Wielkiej Brytanii.
Najtańsze egzemplarze kosztują dzisiaj (2023) poniżej 10 tys. Za 7-8 możemy już kupić całkiem nieźle wyglądające auto, ale z dużym przebiegiem.
Powyżej 15 tys. zł kosztują lepiej wyposażone egzemplarze z klimatyzacją i skrzynią CVT. Auta powyżej 20 tys. pochodzą z ostatnich lat produkcji.